Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Osynliga Universitetet
Registrerad
Dec 2007

Lat hyresvärd

Tjabba! Osäker på om detta är rätt forum-del, men vi kör på!

Jo, det är så att jag är förbannat trött på mina lata hyresvärd. Jag har bott i denna bostad i 3 ½ år nu och under denna period har jag rapporterat över 5 individuella fel, med olika grad av allvar, samt bett om hjälp till att installera en bänk-diskmaskin.

Av allt detta har jag fått hjälp med 1 grej, vilken i mitt tycke var relativt allvarlig. Jag fick en stor luft-bubbla mitt i golvet, vilket jag ansåg vara potentiellt allvarligt (kunde varit en vattenläcka), men hyresvärden kom inte ens och tittade på det. Närmare ett år efter min första anmälan så går jag i alla fall nytt golv (klick-golv som är lagt ovanpå det gamla).

Senast bad jag om hjälp till att kolla på mina möjligheter till att koppla in en bänk-diskmaskin, vilket han var snabb att kolla med försäkringsbolaget vad som gällde, men såg aldrig röken av honom. Parkeringen är urusel här omkring också, så bad samtidigt om att få hyra en plats, förutsatt att det fanns någon. Inget där heller! Jag har mer än så att berätta om denne hyresvärd, men vill bara nämna något.

Han har så väldigt lätt att höja hyran, men inte att hjälpa till.

Vad kan man göra? Vad har jag för rätt som privatperson? Flytta står självklart på tapeten, men det är ju inte bara att göra hej vilt.

Finns det ingen sida där jag kan ge denne hyresvärd ett rättmätigt betyg, så andra kan se hur värdelös han är (även om det finns bra mycket värre så är han en ren och skär skithög)?

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Maj 2010

Hyresgäst föreningen och lämplig juridisk vägledning därifrån är nog lämpligare än Sweclockers oftast förvirrade lösningar på verkliga problem.

(Hyresgäst föreningen är förstås en ondskefull organisation som kommer spränga dig i luften, kissa i en brevlåda, stäm honom, sätt in pengarna hos landsstinget, anlita någon annan för jobbet och skicka en faktura (...)).

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Osynliga Universitetet
Registrerad
Dec 2007
Skrivet av Huzzbutt:

Hyresgäst föreningen och lämplig juridisk vägledning därifrån är nog lämpligare än Sweclockers oftast förvirrade lösningar på verkliga problem.

(Hyresgäst föreningen är förstås en ondskefull organisation som kommer spränga dig i luften, kissa i en brevlåda, stäm honom, sätt in pengarna hos landsstinget, anlita någon annan för jobbet och skicka en faktura (...)).

Jo, självklart. Men jag har svårt att komma ifrån för att ringa dagtid. Vore enklast med tips och svar här.

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Maj 2010
Skrivet av scienta:

Jo, självklart. Men jag har svårt att komma ifrån för att ringa dagtid. Vore enklast med tips och svar här.

Maila.

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Partille
Registrerad
Jul 2008

TS: Är du med i hyresgästföreningen?

Isf, kontakta dem!

Är du inte med hos dem, bli det, och sen fortsätt klaga/jaga hyresvärden.

» AMD Ryzen 5 1500X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 256 Gb M.2 PCIe
Fraktfritt från Inet för Sweclockersmedlemmar
Vänligen citera om du pratar med mig

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
*
Registrerad
Feb 2004

om du skall installera diskmaskin så är det en fackman du skall kontakta inte din hyresvärd.