Permalänk

iPhone, iMessage

Hejsan Sweclockers!
Jag har haft olika iPhones under ett par år och har använt mig flitigt av iMessage, kruxet är den att ett extremt fåtal gånger så kommer inte meddelanden fram. Nu menar jag inte att det blir "felmeddelande, det kan inte skickas" snarare att det står levererat men att det ändå inte är det.
Smsade med en kompis och märkte då att hon inte svarat på ett par timmar, hon trodde detsamma om mig, faktum är att hon hade skickat ett svar men att jag inte mottagit det, hon skickade en screen på det där det står levererat. Nu ser det kanske ut som att jag kanske raderat hennes sms utav ren konflikträdsla för att ha "dissat" hennes föregående sms. Om man nu kan dra det så långt haha!

Nu ser inte jag detta som ett jättestort problem då det hänt 2-3 gånger under hela den tid jag använt mig utav tjänsten, men undrar vad det beror på.
Jag har märkt att denna gången hade jag extremt lite minne kvar på telefonen, frågan är ju om det kan vara det som är boven i dramat? Har ingen koll på hur det var dom andra gångerna dock..
Har det hänt er? Vad kan det bero på?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Återställ nätverksinställningarna så fixar det sig nog.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Finns inga som helst garantier att SMS eller imessage kommer fram varenda gång.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Finns inga som helst garantier att SMS eller imessage kommer fram varenda gång.

Därför är det bra att ha leveransrapport på alla man skickar så vet man. Ett vanligt sms får du inte levrapp på om mottagaren har luren avstängd.

Men Iphone har ju ingen levrapp på sina sms. Så värdelöst.