Ny dator, kommer inte helt åt min gamla HDD :(

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2014

Ny dator, kommer inte helt åt min gamla HDD :(

Hej!

Har precis köpt ny dator, till min nya dator köpte jag endast en SSD disk till. Tänkte jag skulle ta min 1TB från min gamla burk.
När jag kopplat in allt, ser jag den i enhetshanteraren. Men den kommer inte upp så jag kommer åt den.
Min gamla dator hade Windows 7, denna har Windows 8.1.

Någon som är mer kunnig än vad jag är, kanske vet vad man skall göra..

Tack!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Dec 2012

Sök upp "Datorhantering" (sök efter "compmgmt.msc" i Windows sökfunktion, välj sedan "Diskhantering") och se om din disk dyker upp där. Om du ser den, högerklicka och markera partitionen som aktiv. Sedan kanske även högerklicka igen och ge den en enhetsbokstav.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2014
Skrivet av Alven72:

Sök upp "Datorhantering" (sök efter "compmgmt.msc" i Windows sökfunktion, välj sedan "Diskhantering") och se om din disk dyker upp där. Om du ser den, högerklicka och markera partitionen som aktiv. Sedan kanske även högerklicka igen och ge den en enhetsbokstav.

Tack Alven! Jag skall testa detta direkt när jag kommer hem!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåne
Registrerad
Okt 2009
Skrivet av MagicLennart:

Tack Alven! Jag skall testa detta direkt när jag kommer hem!

Det är ännu enklare att köra "diskmgmt.msc" direkt, så kommer du rakt in i diskhanteraren.

EDIT: typo;)

| i5 4670k@stock + Noctua NH-U12s | GA-Z87X-UD3H | 16GB Corsair Vengeance LP 1600MHz | Asus GTX 1060 Strix OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | FD Newton R3 600W | Intel 730 240GB + Crucial MX300 2TB |

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2014
Skrivet av klirre:

Det är ännu enklare att köra "diskmgmt.msc" direkt, så kommer du rakt in i diskhanteraren.

EDIT: typo;)

Ser den dessvärre inte där! Vad fasen då, den syns i enheteshanteraren. Men kan inte komma åt den på något vis..