Ny dator, kommer inte helt åt min gamla HDD :(

Permalänk

Ny dator, kommer inte helt åt min gamla HDD :(

Hej!

Har precis köpt ny dator, till min nya dator köpte jag endast en SSD disk till. Tänkte jag skulle ta min 1TB från min gamla burk.
När jag kopplat in allt, ser jag den i enhetshanteraren. Men den kommer inte upp så jag kommer åt den.
Min gamla dator hade Windows 7, denna har Windows 8.1.

Någon som är mer kunnig än vad jag är, kanske vet vad man skall göra..

Tack!

Permalänk
Medlem

Sök upp "Datorhantering" (sök efter "compmgmt.msc" i Windows sökfunktion, välj sedan "Diskhantering") och se om din disk dyker upp där. Om du ser den, högerklicka och markera partitionen som aktiv. Sedan kanske även högerklicka igen och ge den en enhetsbokstav.

Permalänk
Skrivet av Alven72:

Sök upp "Datorhantering" (sök efter "compmgmt.msc" i Windows sökfunktion, välj sedan "Diskhantering") och se om din disk dyker upp där. Om du ser den, högerklicka och markera partitionen som aktiv. Sedan kanske även högerklicka igen och ge den en enhetsbokstav.

Tack Alven! Jag skall testa detta direkt när jag kommer hem!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MagicLennart:

Tack Alven! Jag skall testa detta direkt när jag kommer hem!

Det är ännu enklare att köra "diskmgmt.msc" direkt, så kommer du rakt in i diskhanteraren.

EDIT: typo;)

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

Permalänk
Skrivet av klirre:

Det är ännu enklare att köra "diskmgmt.msc" direkt, så kommer du rakt in i diskhanteraren.

EDIT: typo;)

Ser den dessvärre inte där! Vad fasen då, den syns i enheteshanteraren. Men kan inte komma åt den på något vis..