Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2012

Esc-knappen sitter löst

Hej

Köpte får någon månad sedan ett G710+ från komplett. har inte haft några problem med den tills nu. Escape-knappen sitter väldigt löst och när jag använder som vanligt trillar den av. När jag sätter dit F1 knappen istället sitter den som den ska men jag kan inte se någon skillnad mellan dom under i krysshålet. Har någon annan haft detta problem?

Processor:Intel 3770k @ 4.5Ghz, Moderkort: Msi Z77A-GD65, Grafikkort Msi Geforce 970 Armor, Chassi: NZXT H440 White, RAM Kingston 12gb, SSD Corsair Neutron 256gb, Nätaggregat Evga Supernova 750 G2, Ljudkort Xonar DGX, Kylare Corsair H100i

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2013

Låter som ett klockrent garantiärende såvida du inte massakrerar knappen eller använder den typ 2 miljoner ggr per dag. Be att få den utbytt/reparerad av säljaren.

Server: AMD Ryzen 7 1800X 8/16 | ASUS Crosshair VI hero | 64 GB Corsair RAM @3000 MHz | ASUS radeon RX 460 2GB | Samsung 960 PRO 512 GB M.2 | 2x 2 TB Samsung 850 PRO SSD | 6x Seagate 10 TB | NEC PA301W @ 2560x1600 | Linux Mint 18.3 Cinnamon

Trädvy Permalänk
Tangentbordskonnässör
Plats
Överallt
Registrerad
Sep 2005

Om ovanstående alternativ känns lite jobbigt så kan du alltid ta en liten mjukplastbit (tex från en fryspåse) och sätta på själva "krysset" på switchen. Sedan trycker du ner tangenten. Då kommer den sitta som berget och du har inte påverkat något garantimässigt.

Du ska alltså inte använda lim eller något sådant utan bara sätta dit plstbiten på switchen och sen på med tangenten över så kommer plastbiten täta det utrymme som är tomt i tangenten.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2012

För att förtydliga;

Jag är värdelös på att stava.

Trädvy Permalänk
Tangentbordskonnässör
Plats
Överallt
Registrerad
Sep 2005
Skrivet av johan450:

Precis sådär, tack för den bilden.
Jag skulle dock använda mig av plast från en fryspåse eller liknande då tejp har en tendens att bli kladdigt med tiden.