problem med internet

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
127.0.0.1 - Stockholm
Registrerad
Jun 2010

problem med internet

Hej har bredband2 som levereantör. Har problemet med internet. Har haft under en lång period. Har skickat in reklamations blankett för 6veckor sedan. Inget svar än. Ringde idag och kollade valmöjligheterna till annan leverantör och beslutade mig för att gå över till bahnhof. Undrar då hur det blir med min reklamation? Om jag kommer få återbetalning eller hur de blir för tiden jag varit nere?

Bredband2 har betett sig som avskum emot mig och andra kunder. Och vägrar att avhjälpa felen med packetloss som gör att man inte kan spela ett normalt online spel.

Coolermaster Stacker 810. Asus rampage II Extreme x58. Core i7 990x 3.46ghz. 24GB Corsair XMS3. 2st Nvidia 295 Q-Sli. 2x120gb ssd, 1.5tb wd green, 640gb wd blue. (6x500gb raid6, 2x1tb raid0 på adaptec 5805) Corsair AX1200 psu. Lexicon Lambda Usb ljudkort. 2st skärmar + tv.

Trädvy Permalänk
Moderator
Registrerad
Aug 2007
Skrivet av Svchost.exe:

Hej har bredband2 som levereantör. Har problemet med internet. Har haft under en lång period. Har skickat in reklamations blankett för 6veckor sedan. Inget svar än. Ringde idag och kollade valmöjligheterna till annan leverantör och beslutade mig för att gå över till bahnhof. Undrar då hur det blir med min reklamation? Om jag kommer få återbetalning eller hur de blir för tiden jag varit nere?

Bredband2 har betett sig som avskum emot mig och andra kunder. Och vägrar att avhjälpa felen med packetloss som gör att man inte kan spela ett normalt online spel.

Jag tror att de som kan svara bäst på denna frågan är Bredband 2.

Dock, när det gäller tjänster av den här typen så kan det vara väldigt komplext. Jag tolkar det som att internet inte varit nere helt utan det har funnits viss funktion. Hur värderar man det som inte funkat? Du kan nog också räkna med att om du sagt upp ditt abonnemang så kommer Bredband 2's vilja att göra dig nöjd dala ännu mer. Med tanke på detta skulle jag inte räkna med att få ett öre tillbaka.

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
127.0.0.1 - Stockholm
Registrerad
Jun 2010
Skrivet av giplet:

Jag tror att de som kan svara bäst på denna frågan är Bredband 2.

Dock, när det gäller tjänster av den här typen så kan det vara väldigt komplext. Jag tolkar det som att internet inte varit nere helt utan det har funnits viss funktion. Hur värderar man det som inte funkat? Du kan nog också räkna med att om du sagt upp ditt abonnemang så kommer Bredband 2's vilja att göra dig nöjd dala ännu mer. Med tanke på detta skulle jag inte räkna med att få ett öre tillbaka.

Är faktiskt bara glad att bli av med dyngat och byta operatör. Har haft stora problem i nära ett år. Och små problem ända sen 2012-02-09 ville jag minnas det var. Har haft packetloss och blir utkastad var 5te minut från spelservrar och internet helt dyker. Ping fallerar oavsätt vad man pingar för källa ute på nätet. Provat med och utan router.

Fick höra senaste gången jag anmälde felet att "De hjälper ju om du kopplar in en dator istället för en gammal potatis" Och förklarade då att min dator är fullt kapabel. Men dom är helt ohjälpsamma.

lämnade in kompensationsblanketten för 6veckor sen. Inget svar än på den. Kommer troligen inte hända något heller. Många andra över facebook verkar ha samma problem. Och ändå svarar bredband2 att inga drifstörningar finns. Trotts påvisade loggor med ping och traceroutes så får man höra att de inte är något fel.

Och inte förra gången men gången innan. Så fick jag höra att för att en dator ska defineras dator skall den köra windows. Jag hostade och fräste och undra VAFAN säger dom. Hur många människor med Linux och Mac finns de inte? Vad har dom då? Så jag börjar verkligen undra vad dom sätter normen på för att anställa folk.

Coolermaster Stacker 810. Asus rampage II Extreme x58. Core i7 990x 3.46ghz. 24GB Corsair XMS3. 2st Nvidia 295 Q-Sli. 2x120gb ssd, 1.5tb wd green, 640gb wd blue. (6x500gb raid6, 2x1tb raid0 på adaptec 5805) Corsair AX1200 psu. Lexicon Lambda Usb ljudkort. 2st skärmar + tv.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2010

Jag bytade nyligen till Bahnhof ifrån bredband2.
Senaste skandalen var att ALLA blizzard spel hade problem, andra ISP löste problemet men bb2 skyllde bara ifrån sig.
Tog dom 2 veckor innan dom ändrade en sak som tog typ 5 minuter att ändra så det gick att spela igen.

Efter det vägrade jag ha kvar dom.

Om man inte vet var man ska är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram. - Nalle Puh

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
127.0.0.1 - Stockholm
Registrerad
Jun 2010
Skrivet av JimmieSan:

Jag bytade nyligen till Bahnhof ifrån bredband2.
Senaste skandalen var att ALLA blizzard spel hade problem, andra ISP löste problemet men bb2 skyllde bara ifrån sig.
Tog dom 2 veckor innan dom ändrade en sak som tog typ 5 minuter att ändra så det gick att spela igen.

Efter det vägrade jag ha kvar dom.

Ja det sa jag också till dom. De skyllde på deras underleverantör. Med andra ord stadsnäten. Itux Sitius med flera.

Jag tycker det är skandal hur bredband2 hanterar sina kunder. Och sen blir dom förvånade när kunden blir förbannad. Har varit helt utan internet vissa dagar. Andra dagar med så grov packetloss att man inte kan använda det. Men inte får man någon kompensation. Hade tänkt och dra det vidare så dom får betala ut en bra slant till kontot istället. Har ju loggor som servern pingat ut emot världen som visar på felen.