Permalänk
Medlem

Nytt mekaniskt TKL tangentbord!

Tja Clockers!

Sitter och tittar efter ett nytt tangentbord, har just nu ett Ducky Shine 2 med MX Clears, jag älskar detta tangentbordet men känner att jag vill återgå till blåa switchar eller iallafall skaffa ett extra, har suttit och tittat runt lite på nätet utan att hitta exakt vad jag vill ha, Ducky Shine 3 TKL såg ju fint ut..men det finns bara med Vit och Lila backlight.

Så jag tänkte om någon kunde hjälpa mig att hitta ett nytt fint tangentbord, det jag letar efter i ett tangentbord är:

Cherry MX Blues
Gärna backlight (inte lila eller vit som jag skrev ovan)
Kvalité, jag är skitnöjd med kvaliten på mitt Ducky Shine 2 och jag är inte rädd för att spendera pengar för att få riktig kvalité.
Tenkeyless

Vill gärna ha en länk till sida där det finns att köpa, behöver inte vara en svensk sida men gärna inom Europa.

Visa signatur

i7 9700k - Noctua NH-D15 - ASUS Z390 ROG - 16 GB Corsair Vengeance 3200 MHz
ASUS RTX 2080 - NZXT H440 - Rival 600 - Ducky Shine One 2 Mini MX Red - Sennheiser HD 650 - Schiit Modi & Magni 3 - ASUS PG278Q ROG Swift

Permalänk
Medlem

QPAD MK-80 är ett mycket bra val. Den har blåa switchar och blåa lampor. Du kan se sweclockers recension här https://www.youtube.com/watch?v=4A8oZWsRp9o

Permalänk
Medlem

Jag har ett Razor Blackwidow ultimate 2013. Det har grön bakgrundsbelysning och blåa switchar. Jag är mycket nöjd med det.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Kan rekommendera Logitech G710+. Mycket mycket bra tangentbord. Bruna brytare dock, men helt otroligt skön känsla. God kvalitetskänsla också.

Visa signatur

[Låda: NZXT H630 Ultra Tower Silent] [MB: ASRock Z590 Velocita] [CPU: Intel 10900K] [CPU-kylning: Arctic Cooling Liquid Freezer II 360] [Mem: 32 GB 34666 MHz CL15] [GPU: XFX Speedster Merc 319 6950 XT] [Lagring: 180 GB Intel+128 GB Corsair SSD, 525 GB Crucial M.2] [Bildskärm: LG 4k 43" bildskärm] [Ljudkort: inbyggt, med extern hörlursförstärkare/DAC] [Högtalare: Edifier S530D] [Lurar: Beyerdynamic Amiron Home]

Permalänk
Medlem

Tack för förslagen grabbar, dock letar jag efter ett tenkeyless, står även i OP. men tack ändå

Visa signatur

i7 9700k - Noctua NH-D15 - ASUS Z390 ROG - 16 GB Corsair Vengeance 3200 MHz
ASUS RTX 2080 - NZXT H440 - Rival 600 - Ducky Shine One 2 Mini MX Red - Sennheiser HD 650 - Schiit Modi & Magni 3 - ASUS PG278Q ROG Swift

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zodiam:

Tack för förslagen grabbar, dock letar jag efter ett tenkeyless, står även i OP. men tack ändå

Ja nu ser jag det, har faktiskt funderat på ett sådant själv from time to time.

Visa signatur

[Låda: NZXT H630 Ultra Tower Silent] [MB: ASRock Z590 Velocita] [CPU: Intel 10900K] [CPU-kylning: Arctic Cooling Liquid Freezer II 360] [Mem: 32 GB 34666 MHz CL15] [GPU: XFX Speedster Merc 319 6950 XT] [Lagring: 180 GB Intel+128 GB Corsair SSD, 525 GB Crucial M.2] [Bildskärm: LG 4k 43" bildskärm] [Ljudkort: inbyggt, med extern hörlursförstärkare/DAC] [Högtalare: Edifier S530D] [Lurar: Beyerdynamic Amiron Home]

Permalänk
Skrivet av Zodiam:

Tack för förslagen grabbar, dock letar jag efter ett tenkeyless, står även i OP. men tack ändå

Vänta till i typ Juli då kommer CM Storm Rapid -I (tror jag)

Permalänk
Skrivet av ChrilleWJ:

Vänta till i typ Juli då kommer CM Storm Rapid -I (tror jag)

Verkar ju dock bara ha vitt ljus och bruna brytare (eller?).
Beställde själv ett cm storm quickfire tk med röda brytare eftersom att jag inte pallar att vänta på rapid-i.

Permalänk
Skrivet av Knightogus:

Verkar ju dock bara ha vitt ljus och bruna brytare (eller?).
Beställde själv ett cm storm quickfire tk med röda brytare eftersom att jag inte pallar att vänta på rapid-i.

Tror också det men ej säker

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zodiam:

Tack för förslagen grabbar, dock letar jag efter ett tenkeyless, står även i OP. men tack ändå

Razer BlackWidow 2013 har numera fått en TKL-version och heter Razer BlackWidow 2014 Tournament

Huruvida detta tgb uppfyller dina krav på kvalité kan väl säkert diskuteras

Visa signatur

Windows: [ NCASE M1 | i7 6700K 4C/8T | 16GB DDR4 | 1080Ti | 1.5TB SSD ]
macOS: [ Mac mini | i5 8500B 6C/6T | 16GB DDR4 | 256GB SSD ],
                        [ MBP 13" | i5 1038NG7 4C/8T | 16GB LPDDR4X | 512GB SSD ]
ESXi: [ Intel NUC | i7 10710U 6C/12T | 32GB DDR4 | 500GB SSD ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Afrasbaba:

Razer BlackWidow 2013 har numera fått en TKL-version och heter Razer BlackWidow 2014 Tournament

Huruvida detta tgb uppfyller dina krav på kvalité kan väl säkert diskuteras

Dom har haft en TKL version ett tag, dock utan backlight, och precis som du säger så är kvalitén potatis, jag hade ett BlackWidow förut och det tog bara ett par månader innan texten börjar mörkna på tangenterna, och dessutom eftersom dom nu gått över till kinesiska skitswitchar i sina TGB kommer jag aldrig mer handla från dom, enda razerprodukten jag fortfarande använder är Deathaddern.

Visa signatur

i7 9700k - Noctua NH-D15 - ASUS Z390 ROG - 16 GB Corsair Vengeance 3200 MHz
ASUS RTX 2080 - NZXT H440 - Rival 600 - Ducky Shine One 2 Mini MX Red - Sennheiser HD 650 - Schiit Modi & Magni 3 - ASUS PG278Q ROG Swift

Permalänk
Medlem

Om du tycker att du kan klara dig utan backlight, så kan du ta ett filco, från keyboardco;

Annars finns det de gula ducky tangentborden på inet.

Visa signatur

Jag är värdelös på att stava.

Permalänk
Medlem

CM Storm Quickfire Rapid är ett bra och billigt alternativ men det finns inte med blåa brytare här i Schweden

Permalänk
Medlem

Har inte funnits med blåa brytare i Europa. Modellen är dessutom på utgång.

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Proffsmoddare

Jag köper gärna ditt tangentbord med MX Clear brytare när du hittar nytt!

Jag ville köpa WASD Keyboards Code keyboard med Clear brytare, men de tog slut direkt. Dom har dock med gröna brytare nu, men är ju vita LEDs så är väl inget för dig.

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Medlem

Jag är sugen på detta: http://gaming.coolermaster.com/en/products/keyboards/rapid-i/

Finns dock inte i Sverige än.

Som jag har förstått det har modellen med Cherry MX Blue blå LEDs. Brown har vita och röda har röda LEDs.

Permalänk
Medlem
Skrivet av C4B12:

Jag köper gärna ditt tangentbord med MX Clear brytare när du hittar nytt!

Jag ville köpa WASD Keyboards Code keyboard med Clear brytare, men de tog slut direkt. Dom har dock med gröna brytare nu, men är ju vita LEDs så är väl inget för dig.

Ska försöka komma ihåg det tills jag skaffar nytt :P, kanske får tänka om det där med vita LEDs ändå, går ju alltid att skaffa sånna "LED-Cover/changer" grejer annars.

Skrivet av twk:

Jag är sugen på detta: http://gaming.coolermaster.com/en/products/keyboards/rapid-i/

Finns dock inte i Sverige än.

Som jag har förstått det har modellen med Cherry MX Blue blå LEDs. Brown har vita och röda har röda LEDs.

Jo, Rapid-I ser faktiskt RIKTIGT fint ut, frågan är bara om det verkligen kommer till sverige med MX Blues, får väl beställa från Europa annars, men det hade varit sjukt nice med nordisk text.

Visa signatur

i7 9700k - Noctua NH-D15 - ASUS Z390 ROG - 16 GB Corsair Vengeance 3200 MHz
ASUS RTX 2080 - NZXT H440 - Rival 600 - Ducky Shine One 2 Mini MX Red - Sennheiser HD 650 - Schiit Modi & Magni 3 - ASUS PG278Q ROG Swift

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zodiam:

Jo, Rapid-I ser faktiskt RIKTIGT fint ut, frågan är bara om det verkligen kommer till sverige med MX Blues, får väl beställa från Europa annars, men det hade varit sjukt nice med nordisk text.

Det verkar som det ska komma: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2646946 http://www.liontech.se/PartDetail.aspx?q=p:7433906

Modellnamnet är: SGK-4040-GKCM1-ND

ND är säkert Nordic. Det amerikanska slutar på US. Frågan är bara när det kommer

Jag kommer att köpa ett med MX Brown.

Permalänk
Medlem
Skrivet av twk:

Det verkar som det ska komma: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2646946 http://www.liontech.se/PartDetail.aspx?q=p:7433906

Modellnamnet är: SGK-4040-GKCM1-ND

ND är säkert Nordic. Det amerikanska slutar på US. Frågan är bara när det kommer

Jag kommer att köpa ett med MX Brown.

Det lät bättre!

Visa signatur

i7 9700k - Noctua NH-D15 - ASUS Z390 ROG - 16 GB Corsair Vengeance 3200 MHz
ASUS RTX 2080 - NZXT H440 - Rival 600 - Ducky Shine One 2 Mini MX Red - Sennheiser HD 650 - Schiit Modi & Magni 3 - ASUS PG278Q ROG Swift

Permalänk
Medlem

Jag mailade Liontech och fråga när Rapid-I med MX Brown kommer in i lager. Mitten av Juni svarade de