Corsair RMA måste ja betala för detta....????

Permalänk
Medlem

Corsair RMA måste ja betala för detta....????

Tjena! jag pratade med Corsair chatt support då ja behövde Corsair skruvar till radiator och så behövde den bevis att ja hade corsair 100i och så skickade jag länk till den och så blev ärendet godkänt,sen så kom det i går,men då stod det så här ..... http://s2.postimg.org/j5frmddw9/DSC_0030_1.jpg "tänkt över min adress" Och den support sa ingenting om att det skulle kosta,eller någon sorts upplysning.

Kanske satte tråden lite fel`? i så fall får Moderator flytta på den

Permalänk
Medlem

Bara frågar, varför skulle du få saker gratis? Hosta upp 12kr eller vad det kostar.

Står inget om att det är en RMA utan en order.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Agile:

Bara frågar, varför skulle du få saker gratis? Hosta upp 12kr eller vad det kostar.

Står inget om att det är en RMA utan en order.

Det stod RMA på ett mail jag fick,men tycker det va dåligt att support inte gav info att det kostar,råd har jag men själva sättet att den inte upplyste mig var lite dåligt... själv så tänkte ja inte så långt att fråga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hardy:

Tjena! jag pratade med Corsair chatt support då ja behövde Corsair skruvar till radiator och så behövde den bevis att ja hade corsair 100i och så skickade jag länk till den och så blev ärendet godkänt,sen så kom det i går,men då stod det så här ..... http://s2.postimg.org/j5frmddw9/DSC_0030_1.jpg "tänkt över min adress" Och den support sa ingenting om att det skulle kosta,eller någon sorts upplysning.

Kanske satte tråden lite fel`? i så fall får Moderator flytta på den

Det står ju Prepaid DDP under Freight Billing! Dvs du behöver inte betala något alls

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Det står ju Prepaid DDP under Freight Billing! Dvs du behöver inte betala något alls

Okej.

Permalänk
Medlem

Finns det någon information om hur du ska betala in på papperet? annars tror jag det föregående skrivare skrev stämmer.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av simon253:

Finns det någon information om hur du ska betala in på papperet? annars tror jag det föregående skrivare skrev stämmer.

Hmhm,det står Credit card uppe till höger,---> http://s2.postimg.org/j5frmddw9/DSC_0030_1.jpg men vilken av dom menar du skrev den som sa det var gratis eller den första som skrev om 12kr?

Permalänk
Skrivet av Hardy:

Tjena! jag pratade med Corsair chatt support då ja behövde Corsair skruvar till radiator och så behövde den bevis att ja hade corsair 100i och så skickade jag länk till den och så blev ärendet godkänt,sen så kom det i går,men då stod det så här ..... http://s2.postimg.org/j5frmddw9/DSC_0030_1.jpg "tänkt över min adress" Och den support sa ingenting om att det skulle kosta,eller någon sorts upplysning.

Kanske satte tråden lite fel`? i så fall får Moderator flytta på den

Fakturan är bara för att visa tull osv vad varan är värd, inget att bry sig om mao..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hardy:

Hmhm,det står Credit card uppe till höger,---> http://s2.postimg.org/j5frmddw9/DSC_0030_1.jpg men vilken av dom menar du skrev den som sa det var gratis eller den första som skrev om 12kr?

Den som sa att det var gratis.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av simon253:

Den som sa att det var gratis.

Ah,hm jag är skeptisk,får vänta tills på måndag innan jag vet :I.
Inte för att det är någon stor summa,men lite dålig info av den supporten tyckte jag :/

Permalänk
Inaktivt företagskonto

Du behöver inte betala någonting, på bilden du visar så står Corsair's bankinfo men det står på alla för att visa för dom som behöver betala vart pengarna ska skickas. Om du skulle behövt betala något så skulle supporten ha bett dig om det så du kan vara lugn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CorsairSWE:

Du behöver inte betala någonting, på bilden du visar så står Corsair's bankinfo men det står på alla för att visa för dom som behöver betala vart pengarna ska skickas. Om du skulle behövt betala något så skulle supporten ha bett dig om det så du kan vara lugn.

Nu är ja mer säker,Tack för Skruvarna och Mycket snabb frakt!

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av Hardy:

Nu är ja mer säker,Tack för Skruvarna och Mycket snabb frakt!

Vad bra! Lycka till!

Permalänk
Medlem
Skrivet av CorsairSWE:

Vad bra! Lycka till!

Fan vad bra ni är på att hitta trådar, använder eran H80 som funkar utmärkt

Visa signatur

CPU i5 2500k @4.5 GHz CPU Kylare Corsair H80 RAM 12GB @1600MHz GPU Gigabyte GTX 770 WF SLI PSU Corsair AX 860i MOBO ASUS P8Z68-V PRO Torn Corsair Air 540
Kringutrustning MUS Corsair M95 Tangentbord Ducky Shine 3 Purple TKL MX Blue
Musmatta Steelseries QCK Skärmar HP w2207, Asus WG248QE 24Tum, 144Hz
Värt att veta är att NuckleBuckle har Dyslexi