Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bålsta
Registrerad
Dec 2013

Ferrari Force feedback

Hej!

köpte en ratt begagnat idag, det är en ferrari force feedback, http://www.amazon.com/Thrustmaster-Feedback-Racing-Branded-Fe...

Undrar om det är nån som är duktig när det gäller drivrutiner. Jag har googlat och hittat drivrutiner som ska fungera, (när man läser inläggen vid länkarna osv så tackar dom så mkt för hjälpen för att det fungerade.)

Men jag förstår inte vad jag gör för fel, när jag har gjort som det beskrivs så är det fortfarande en gul varningstriangel i "device manager".
Har provat alla möjliga sätt, men fungerar fortfarande inte.

Är det nån som har en aning om hur jag ska göra så uppskattar jag eran hjälp massor!

(om min tråd hamnade i fel forum så ber jag om ursäkt och hoppas att ni kan flytta den till rätt kategori)

mvh Robban

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Nov 2009
Skrivet av Quilz:

Hej!

köpte en ratt begagnat idag, det är en ferrari force feedback, http://www.amazon.com/Thrustmaster-Feedback-Racing-Branded-Fe...

Undrar om det är nån som är duktig när det gäller drivrutiner. Jag har googlat och hittat drivrutiner som ska fungera, (när man läser inläggen vid länkarna osv så tackar dom så mkt för hjälpen för att det fungerade.)

Men jag förstår inte vad jag gör för fel, när jag har gjort som det beskrivs så är det fortfarande en gul varningstriangel i "device manager".
Har provat alla möjliga sätt, men fungerar fortfarande inte.

Är det nån som har en aning om hur jag ska göra så uppskattar jag eran hjälp massor!

(om min tråd hamnade i fel forum så ber jag om ursäkt och hoppas att ni kan flytta den till rätt kategori)

mvh Robban

Jag tror det underättar om du berättar vad du har för operativsystem...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Växjö
Registrerad
Nov 2011

Har du följt instruktionerna under installationen? Alltså med att koppla in och ut när man ska etc.? Rattar och joysticks brukar vara kräsna med sådant.
Starat om efter installation?
Hittar inte windows update en version?

Intel core i7 6700K, MSI Radeon R9 390X GAMING 8G, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 8GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bålsta
Registrerad
Dec 2013