Vad för modem och router till mobild 4G-bredband?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Leksand
Registrerad
Jan 2008

Vad för modem och router till mobild 4G-bredband?

Vi ska nu flytta till Villa och där finns bara tillgång till 8/1 ADSL. Tankarna går nu till mobilt bredband.

Det jag funderar på nu är hur jag ska göra så jag får ut uppkopplingen till alla datorerna?

Det jag har i nuläget är en D-link Dir-855 router.

Vad jag förstått efter att ha kikat runt så slipper man ofta bindningstiden på abonnemangen om man skippar att få med modem etc. Stämmer detta? Och i sådant fall, vad måste jag då köpa själv? Tips på specifika produktkombinationer?

Funderar också på att sätta upp en antenn på taket så jag får så bra uppkoppling som det går.

Mycket tacksam för hjälp!

Dator: Asrock fatal1ty pro gen 3 | i7 2600k |MSI HD7970| 16GB Vengeance DDR3 | 180 GB Intel 330| Fractal Design Newton 1000W | Corsair obsidian 800D
Kamerautrustning: Canon EOS 5D MK III, 5D, 500D & Ixus 70 | Canon EF 16-35/2,8L | 50/1,4 | 50/2,5 macro | EF 70-200/2.8L IS II | Speedlite 580 & 430EXII |
http://www.faniskogen.sceneofdecay.com | Datorgalleri

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Eskilstuna
Registrerad
Aug 2011

Jag skulle avråda dig från att skaffa mobilt bredband. Farterna brukar vara låga/ostabila och du har en datamängds begränsning som inte är kul att dras med. Skulle jag välja så skulle jag köra på ADSL även fast de inte är snabbt.

Om du inte har en hög förbrukning och bor nära stan så kan de funka ok, men aa.

Lycka till.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Eskilstuna/ Ärla
Registrerad
Okt 2009

Håller med föregående talare!