Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2003

Hur får man liv i en UPS märke APC 750?

Hur får man liv i en UPS märke APC 750?

Som information så har han stått i mitt kontor sedan vi flytta in för 2 år sedan
Nu då jag skall börja jobba hemifrån lite mer tänkte vi använda bland annat den
till lite utrustning.

Men APC'n ger inte en suck då man försöker slå på den nu
De va inga fel på den då vi flytta batterierna var nya.

laddar inte batterierna heller

Vid hantering av esd känsligt utr skall esd skydd användas som är monterad i själva hårdvaran. med handledsrem monterad i hårdvara /esd matta. De räcker inte att ta i ett element då har man inte fattat nåt !

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Sverige
Registrerad
Dec 2005

2 år är mer än tillräckligt att helt döda bly/syra-batterier om de inte laddas. Mer än 6 månader så måste de sitta på underhållsladdning eller ha UPSen inkopplad men avstängd, det brukar ladda batterierna på de flesta modellerna. Fulladdade blybatterier kan hålla 8-10 år efter som det i princip inte sker någon sulfatering i ett blybatteri när det är nära maxladdning, men det förutsätter kontinuerlig underhållsladdning.

Så mitt svar är att köpa nya batterier och sedan se till att UPSen alltid är inkopplad.

Synpunkter på min moderering? Hör av dig via PM eller mail.

W7, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Huawei P20 Pro
* Stolt paragrafryttare *