Bärbar vägrar att logga in efter resa på skumpig väg

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Maj 2008

Bärbar vägrar att logga in efter resa på skumpig väg

Hej!
Har en syster som reser runt i Australien samtidigt som hon skriver rapport för sitt exjobb. Alltså vill hon försöka lösa det så fort som möjligt. Efter en tripp på en skumpig väg vägrar datorn att logga in, den startar men loggar inte in. Felmeddelandet vet jag inte än, det kommer inte kort.

Lite fakta:
Mekanisk hårddisk
Windows 7
HP

Några ideer?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Olofström
Registrerad
Feb 2012

Ni kommer till Windows login men kan inte logga in? Skriver ni rätt lösenord?

Chassi: Fractal Design R5 CPU: Intel i7 6700K RAM: 16Gb DDR4 Moderkort: Asus Z170 Pro Grafik: GTX 1080 STRIX OS: W10
Bra Steam design: Metro for Steam Mitt Nintendo ID: SW-0939-9900-1006

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
regnvm Helsingia regio
Registrerad
Dec 2009

mekaniska hårddiskar far mycket illa av vibrationer och skakningar under drift.

Laptop: ASUS-G751JY

Trädvy Permalänk
Inaktiv
Registrerad
Nov 2009

Be hon köpa en SSD

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stenungsund
Registrerad
Dec 2010

Vilken "inloggning" menar du? när du skall skriva in lösenordet eller när den "loggar in" på Windows från BIOS?

Om det verkligen inte går så får du väl rycka ur hårddisken och koppla in den i en annan dator, hämta ut allt viktigt inklusive dokumentet och i så fall formatera om datorn, alternativt trycka in den och testa den i den bärbara igen.

Tafelwasser

, CITERA FÖR SVAR

Pimpim666 : Skaffa flickvän så minskar risken för att ni går in på sidor med virus.
Nivity: Tror nog det ökar med flera tusen % istället, tjejer klickar ju på vad fan som helst som ploppar upp på skärmen.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Maj 2008

Hon kommer till inloggningsrutan men när hon skriver in sitt lösenord kommer följande felmeddelande upp

"Tjänsten User Service misslyckades med inloggningen. Det går inte att läsa in användarprofilen."

Har länkat följande till syrran för att prova med felsäkert läge, stänga av intivirus etc.

http://support.microsoft.com/kb/947215/sv

tack för alla svar!