uppgradering av ssd

Permalänk
Medlem

uppgradering av ssd

hej
ska byta ssd systemdisk i datorn

ska man göra som tidigare med vanliga hd att man lägger in allt på nytt
eller kan man spegla gamla disk partion i den nya utan att få samma nackdel som med äldre hd
pga att man ej får samma problem med defragmentering i ssd diskar
ev bara rensa ut egna dok och bilder
jag har ssd delad i 2 part.med program(utom operativ.)in den jag ej speglar

ps ej van ssd anv

Permalänk
Medlem

Du måste lära dig att sätta punkter. Jag har svårt att förstå vad du menar. Att installera en SSD funkar på exakt samma sätt som en vanlig HDD. Tänk på att du måste installera operativsystemet också.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk

Det finns speglingsprogram att använda. Paragon har jag testat, men jag blev inte direkt nöjd. Bästa enligt mig är att köra en nyinstallation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Parasiterecords:

Det finns speglingsprogram att använda. Paragon har jag testat, men jag blev inte direkt nöjd. Bästa enligt mig är att köra en nyinstallation.

Nyinstallation är alltid bäst. Har trådskaparen en Windows nyckel?

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

För de som inte förstår TS frågeställning.

TS har redan en SSD, och ska byta denna till en annan SSD. TS är medveten om att klona HDD till SSD medför en del nackdelar, men då det nu rör sig om SSD till SSD så kanske det inte har någon betydelse?

Mitt råd, rullar nuvarande windowsinstallationen på felfritt så klona disken. Att slippa installera om alla program sparar mycket tid. Har man en trött och seg installation så är det ett bra tillfälle att installera på nytt.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem

ok hwg läser först och skriver sedan provar att spegla och sedan ominst. om tid
tack för svar