Telia Bredband 30 mgb - Internet slutar att fungera och hög ping.

Permalänk

Telia Bredband 30 mgb - Internet slutar att fungera och hög ping.

Tjenare Clockers!
Jag har under det senaste halvåret skaffat nytt bredband från Telia. Jag använder mig av ett bredband som erbjuder 30 mgb.
Allt har fungerat utmärkt och jag har legat på en stabil ping mellan 15-30 när jag lirat CS.

Men nu dem senaste 2 veckorna så har internet börjat stänga av sig helt random. Det står att jag inte har någon internetanslutning på min stationära dator men jag kan se att jag har WiFi på telefonen, men internet fungerar ej. Det stänger oftast av sig på kvällarna och börjar inte fungera förrns nästa dag. Jag vet inte vad som är problemet. Har Googlat på det men hittar inga svara.

Idag när jag lirade CS så låg min ping på 300+ ms/s. Jag provade då att starta om min router. Resultatet av det blev att internet fungerade inte alls. Lampan som vanligtvis lyser grönt på min router lyser rött när detta problem uppstår. Sen tog det några timmar och internet var tillbaka igen.

Är det någon av er som har eller känner till detta problem? Och har ni någon lösning?

Tack på förhand
Mvh: Oskar

Permalänk
Avstängd

Ring och berätta om ditt problem för Telia. Vet inte om det är Internet eller min stationära men wifi funkar utmärkt men när jag kör kabel måste jag reparera några/någpn gång för att det ska funka. Även Telia 30