Windows 8 och Flash

Permalänk
Medlem

Windows 8 och Flash

Hej alla

Behöver någon kunnig på flash, jag får inte rätt på det. Jag köpte nyligen en Asus G750 bärbar till min fru (underbar maskin ). Den kommer förinstallerad med windows 8 tyvärr ;(.

Problemet uppstod helt plötsligt när hon spelade farmville 2 i chrome (viktigt) då allting gick ner till snigel fart. Visst inga problem uppdaterar flash tänkte jag men efter det vill inte flash fungera alls hur jag än gör oavsett browser IE, Chrome eller Firefox.

Både Firefox och IE rapporterar flash version 13,0,0,214 och aktiverat.
Chrome i 'plugins' har ju både pepperflash samt adobe båda med version 13,0,0,214 och jag har provat att stänga av och sätta på dem båda utan resultat. Vissa sidor rapporterar flash installerat medan vissa inte gör det som facebook (farmvile2).

Har provat att installera om flash ett par ggr nu men inget hjälper och alla browsers har ju den senaste versionen installerad om man går in o kollar, suck hon vill ju bara spela sitt farmville2.... någon som har ett tips?

Permalänk
Medlem

Avinstallera det du misstänker eller har problem med (och ta bort kvarlämnade mappar om det finns). Om man bara uppdaterar / installerar ovanpå den nuvarande så blir det buggiga ofta kvar nånstans.