Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2011

Acer Aspire 5943G

Hej hej!

Tänkte kolla om det var någon av er around here som skulle kunna besvara / demmentera diverse problem jag har med min Acer.

Problemen är att:

Den crashar när jag te.x kör ANYTHING i fullscreen, te.x Youtube/Spel etc.
Skiten hänger sig, allt går riktigt långsamt, även ljuder går på halvfart.

Allt i USB-väg slutar att fungera helt och hållet. Min mouse-pad fungerar fortfarande.
(Eftersom jag sedan tidigare har nedsatt funktion i det ordinarie tangentbordet, så funkar knappt inga av knapparna här, oavsätt crash eller inte. Dock dessa som normalt fortfarande funkar fungerar även när datorn crashar)

Datorn går inte att stänga av normalt, utan den hänger sig helt och hållet i utloggnings-scenarion. (Står oftast och tuggar på playing logg-ous sound) eller något liknande.

Har tidigare haft bluescreens som skriker om att USB portarna strular, dock inte varje gång utan det har varit olika medelande mer eller mindre varje gång. (Några finns det bilder på om så önskas).

När jag & 3x olika tekniker (Betalda sådanna) har kört diverse stress-tester av alla möjliga slag har det inte varit möjligt att återskapa problemen. Utan datorn svarar perfekt.

Minnen / grafik / modekort > You name it.

Allt har perfekta värden.

Först trodde jag att det var minnena som strulade, att när man kör full-screen då skulle få någon form av minnesluckor eller dyl.
- dock visar dom sig vara perfekta i alla program vi har kört.

> Nu är min teori att ena bryggan (+ eller - > Vet inte vilken som e vilken) har givit upp och att det då är den som strular.
(Samtliga problem har funnits i datorn ända sedan jag fick den, pratade med supporten på ett av dom större företagen där datorn är köpt men dom vägrade ens acceptera den på garantin, trotts att det fortfarande fanns garanti-tid kvar på fanstyget).

- Komisk fakta kring burken -
Redan när jag fick den och startade upp den så upptäckte jag att jag inte kunde installera nya drivers till grafikkortet.
- visade sig sedemera vara så att allt kördes via processorn (i motsvarande DOS) och grafikkortet var inte ens förstahandsvalt.

Direkt ifrån tillverkningsbordet.

Nåväl... just nu kan jag använda den i Windows till att möjligen slö-surfa runt lite.
tills jag kör något fullscreen dvs.

- Reserverar mig för att detta potentiellt kan vara fel typ av tråd för rådfrågning och dyl. (jag är både "ny" runt här och allt annat än någon mästare på datorer)

Oavsätt är jag j*vulskt tacksam för någon form av svar / tankar / funderingar som kanske kan hjälpa mig.