Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norge, Malmö, You name it
Registrerad
Nov 2011

Reservdelar laptop

Min MSI ge620 har börjat glappa ganska mycket i DC kontakten. Den var helt död igår. Idag skruvade jag upp den och skrapade rent, såg ut som korristion nästan på metaldelen som innuti DC kontakten ska ligga mot ytterhöljet på laddkontakten.
Nu är den ihopskruvad och den kan ladda, men bara när kontakten står rakt upp, ett visst läge, och det är väldigt känslligt.
Som tur fanns namn på kabeln, då dckontakten sitter fast i en kabel som sen har kontakt till moderkortet. Tyvärr hittar jag den bara att köpa på ebay usa, tar en jävla tid att få.
Någon som vet vilka som annars kan ha så specifika delar till salu? För övrigt så heter kabeln ms16gx dc k10-3006122.

Mvh

-3,4 ghz AMD , 6950, 8 gb, w7 ( 64)., - msi 462, i5, nvi 555, 8 gb. -HTPC q1900-4gb,OPENELEC@USB32gb .
- Slim RGH ,+ 500 GB ,360
- Nexus 5 root. Philips 42". - Yamaha a820. - Volvo s60 140 HK @ 188 ,Autotech.
En dag i taget.

Trädvy Permalänk
Festpilot, Geeks Gaming
David Kvist
Plats
Göteborg
Registrerad
Jun 2012
Skrivet av jolle1:

Min MSI ge620 har börjat glappa ganska mycket i DC kontakten. Den var helt död igår. Idag skruvade jag upp den och skrapade rent, såg ut som korristion nästan på metaldelen som innuti DC kontakten ska ligga mot ytterhöljet på laddkontakten.
Nu är den ihopskruvad och den kan ladda, men bara när kontakten står rakt upp, ett visst läge, och det är väldigt känslligt.
Som tur fanns namn på kabeln, då dckontakten sitter fast i en kabel som sen har kontakt till moderkortet. Tyvärr hittar jag den bara att köpa på ebay usa, tar en jävla tid att få.
Någon som vet vilka som annars kan ha så specifika delar till salu? För övrigt så heter kabeln ms16gx dc k10-3006122.

Mvh

Föreslår att du kontaktar MSI direkt så kanske de kan hjälpa till med alternativa kontakter eller återförsäljare, kanske tom kan skicka ut ersättningsprodukt om du kan laga själv. Så gjorde FD för mig med defekta frontpanels kablar som var tvungna att monteras fast.

Tekniskt sett så behövs väl bara en hona och en Hane som passar med varandra och har katod & anod. Sedan är det väl bara att fästa i kabeln som går till moderkortet (viktigt med vilken som är anod/katod här) samt löda fast den på originalladdaren. Sedan ser du till att kontakten sitter bra i chassit. Går att lösa på mängder av sätt.

Synpunkter på min moderering? Kontakt:
| PM:a mig | Maila mig | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin
| Geeks Officiella Discord-server |
Forumregler

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Registrerad
Nov 2011

asch nu hann jag precis beställa en frå aliexpress. Provar den, men annars får det nog bli köpa en sån liten kontakt och löda på själv, eller kontakta msi i Sverige ( ? ). Btw, såg ut som att det gick att ta loss processorn, går det att byta? Fö. var jag lite nojjig eftersom jag inte har någon kylpasta, men temperaturerna verkar hålla sig. Pastan var lite hård, men inte helt.

-3,4 ghz AMD , 6950, 8 gb, w7 ( 64)., - msi 462, i5, nvi 555, 8 gb. -HTPC q1900-4gb,OPENELEC@USB32gb .
En dag i taget.

Trädvy Permalänk
Festpilot, Geeks Gaming
David Kvist
Plats
Göteborg
Registrerad
Jun 2012
Skrivet av jolle1:

asch nu hann jag precis beställa en frå aliexpress. Provar den, men annars får det nog bli köpa en sån liten kontakt och löda på själv, eller kontakta msi i Sverige ( ? ). Btw, såg ut som att det gick att ta loss processorn, går det att byta? Fö. var jag lite nojjig eftersom jag inte har någon kylpasta, men temperaturerna verkar hålla sig. Pastan var lite hård, men inte helt.

Har du monterat av kylaren så bör du byta pasta ja. (Även GPU brukar sitta på samma kylfläns och måste då ha ny pasta). För 6kr(fraktkostnad) så skickar jag en liten tub till dig med posten om du så behöver det.

(Till eventuell Moderator: Detta är inte försäljning utan erbjudande av skänkes till TS mot fraktkostnad).

GPU har i bland socket MXM som är en PCIe socket. Vissa GPU:er går alltså att byta.
Tror att CPU socket heter S1 eller ngt åt det hållet. Vilken CPU har du i datorn (Hela namnet). Eller vad heter hela datorn (alla siffror efter MSI ge620 (ex MSI GE620-i748W7P)).

Synpunkter på min moderering? Kontakt:
| PM:a mig | Maila mig | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin
| Geeks Officiella Discord-server |
Forumregler

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Registrerad
Nov 2011
Skrivet av DavidtheDoom:

Har du monterat av kylaren så bör du byta pasta ja. (Även GPU brukar sitta på samma kylfläns och måste då ha ny pasta). För 6kr(fraktkostnad) så skickar jag en liten tub till dig med posten om du så behöver det.

(Till eventuell Moderator: Detta är inte försäljning utan erbjudande av skänkes till TS mot fraktkostnad).

GPU har i bland socket MXM som är en PCIe socket. Vissa GPU:er går alltså att byta.
Tror att CPU socket heter S1 eller ngt åt det hållet. Vilken CPU har du i datorn (Hela namnet). Eller vad heter hela datorn (alla siffror efter MSI ge620 (ex MSI GE620-i748W7P)).

Tack men år i Norge. Laddningen fungerade bra igårkväll men idag död. Märkligt....

En dag i taget.