Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2013

Photoshop + Exceldiagram.

Hej,

Jag har runt 12 diagram från excel som jag har alignat lika stora. Problemet med excel är att du får med en fyrkantig box för varje diagram och därav mycket vitrum. Det jag vill göra är att croppa alla dessa bilder i samma storlek, dvs. bara få med väsentlig information så att tre grafer kan få plats horisontellt i LaTeX.

Fråga: kan man lagra 12 lika stora bilder på varandra och utföra en cropaction som utförs på alla lager och sen extracta alla dessa lager var för sig så man får en lika stor crop för varje diagram? (I Photoshop eller något annat program)

Tack

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Aug 2012

Eller så gör du ett action macro i photoshop som croppar, sparar, stänger, tilldelar en knapp (F12), öppnar alla bilder och sen trycker på din action.knapp.

https://www.youtube.com/watch?v=tQ2HlBkS6qQ

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Feb 2005
Skrivet av zackeone:

Hej,

Jag har runt 12 diagram från excel som jag har alignat lika stora. Problemet med excel är att du får med en fyrkantig box för varje diagram och därav mycket vitrum. Det jag vill göra är att croppa alla dessa bilder i samma storlek, dvs. bara få med väsentlig information så att tre grafer kan få plats horisontellt i LaTeX.

Fråga: kan man lagra 12 lika stora bilder på varandra och utföra en cropaction som utförs på alla lager och sen extracta alla dessa lager var för sig så man får en lika stor crop för varje diagram? (I Photoshop eller något annat program)

Tack

Skulle du inte bara kunna dra ut "plott-ytan" till kanterna?
Dra ner titeln, så att den ligger ovanpå plotten? Eller hur du nu vill ha det.
Spara det som en template, och applicera på alla dina diagram.

Om man vill göra en bild av ett diagram så kan man kopiera diagramet och klistra in i typ publisher, för att sedan spara som bild.

Just playing for fun ‾\o.0/‾