Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2014

Tips på tangentbord.

Tja behöver byta tangentbord och jag frågar er om tips då! helst mekansiskt och bakrundsbelysning! letar efter billigt och bra haha

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2013
Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Maj 2012

Budget?

Func KB-460
Ducky Shine 3
CM Storm Quickfire

Dator: 3770K | GTX 980 Ti | 3DMark
Ljud: HD598 | ATH-M50 | K619 | O2 + ODAC | ModMic 4.0
Bild: S2417DG | QX2710 @ 96 | DP2710 @ 96
Kringutrustning: Rival Fade Edition | Shine 3 MX Red | FX-90

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Aug 2004

Func KB-460 är nog det billigaste du kan få tag i

Senast redigerad av Loxus, 2004-08-02 klockan 13:13

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2004

Jag använder ett Ducky Shine3 TKL med MX Blue-switchar. Duckyborden är dyra, men jag fullkomligt älskar MX Blue. Köpte blåa O-ringar från maxfps och pillade på alla tangenter och nu har jag ett smidigt litet tangentbord med ett fantastiskt nedtonat klick, taktil feedback och bakgrundsbelysning. Knapparna är gjorda i PCB-plast så de håller oerhört länge också - rekommenderas!

Men at the end of the day är det bästa att dra till en butik som har tangentbord framme för test och känna efter vilka switchar du gillar bäst. Vissa gillar taktil feedback (MX blue och brown), vissa gillar linjär feedback (MX black, red... och någon till)

http://www.keyboardco.com/blog/index.php/2012/12/an-introduct...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Jan 2010

Vad är billigt?
Själv är jag nöjd med mitt quickfire med blåa brytare. Köpte det som första mekaniska tangentbord.

Bärbar: Macbook Pro 13" Retina Mid-2014

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåneland
Registrerad
Aug 2005

Tjena , har själv kört på ett Qpad MK-80 sen det släpptes och är helnöjd. Några lampor har slocknat men det har levt ett hårt liv , beställde precis ett Tt esports Knucker bara för att testa tangenterna " Ska kännas som mekaniska "
Dock ingen bakgrundsbelysning , men det har jag växt ifrån
Lycka till.

Att vara vegan är ett val man gjort själv och då kan man inte räkna med att hela världen ska anpassa sig / Roy Fares