Allas våran favorit CopySwede

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Europa
Registrerad
Okt 2010

Allas våran favorit CopySwede

http://www.svd.se/naringsliv/copyswede-har-stamt-telia-pa-70-...

Citat:

På måndagen inleddes huvudförhandlingen mellan Telia Sonera och upphovsrättsorganisationen Copyswede - som har stämt telejätten på drygt 70 miljoner kronor. Frågan som ska avgöras är om Telia Sonera ska betala så kallad privatkopieringsavgift för iPhones man har importerat och sålt i Sverige sedan 2009.

Förstår inte att Telia ens motsätter sig detta.. Det är så klart folk använder sina telefoner för att lyssna på musik och "privatkopiera" .. ^,^
Om en dator är en TV-apparat så är uppenbarligen en telefon ett lagringsmedium för musik och annat.

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Luleå
Registrerad
Apr 2007
Citat:

Om en dator är en TV-apparat så är uppenbarligen en telefon ett lagringsmedium för musik och annat.

Sammanfattar problematiken ganska bra tycker jag.

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Singapore
Registrerad
Mar 2011

Nackskott på den där Mattias Åkerlind. Det ante mig att VDn var en slug jävel.
Varje gång CopySwede är i farten med nya påhitt dör jag lite inombords över hur dumt och tragiskt det låter.
Tyvärr tror jag inte det finns mycket vi privatpersoner kan göra åt deras beteende.

Vill ni ha svar från mig underlättar det enormt om ni citerar mig.

AMD R7 1700X | Gigabyte Aorus AX370 Gaming K7 | Zotac 1070Ti Mini 8GB | 16GB Corsair Vengeance DDR4 @ 3000MHz | Seasonic Prime 650W Platinum | NZXT Elite S340

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Maj 2010

Köp all lagringsmedia från utlandet. På dvd tiden var det fint att få hem de där danska dvd stockarna man betalat 250 spänn för, att jag använt tre fyra stycken är skit detsamma.

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Europa
Registrerad
Okt 2010
Skrivet av Huzzbutt:

Köp all lagringsmedia från utlandet. På dvd tiden var det fint att få hem de där danska dvd stockarna man betalat 250 spänn för, att jag använt tre fyra stycken är skit detsamma.

Köpte DVD skivor från Tyskland förut, blev lite en grej att bränna saker till folk då, attans vad fort skivorna gick åt...

Dold text

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Södertälje
Registrerad
Feb 2005
Skrivet av Ytbehandlad:

http://www.svd.se/naringsliv/copyswede-har-stamt-telia-pa-70-...

Förstår inte att Telia ens motsätter sig detta.. Det är så klart folk använder sina telefoner för att lyssna på musik och "privatkopiera" .. ^,^

Vad menar du med "privatkopiera" ? Menar du egentligen att vi håller på med illegal verksamhet?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Europa
Registrerad
Okt 2010
Skrivet av tcntad:

Vad menar du med "privatkopiera" ? Menar du egentligen att vi håller på med illegal verksamhet?

Jag menade nog att skriva privatkopiera i bold tror jag, för att markera skillnaden på piratkopiering och privatkopiering. Däremot så är det nog ett givet faktum att vi har de som sysslar med piratkopiering och inte köper sin musik. Men det är ju särskilt från CopySwedes verksamhet

Mitt kärnkraftverk