Problem vid inputs på högra sidan av HP sleekbook 14-b120dx

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2013

Problem vid inputs på högra sidan av HP sleekbook 14-b120dx

Hejsan, det är så att efter att hårddisken byttes ut mot en SSD och 4 GB ram tillagts och windows 7 (originalt windows 8, så man var tvungen att ändra lite på bios-inställningar) lagts in så fungerar inga inputs på den högra sidan av laptopen. Det är så att varken USB-läsarna eller internet-inputen svarar, dock fungerar en USB-läsare som finns på den vänstra sidan. Jag undrar vad detta kan bero på och hur man skulle kunna ordna detta?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
SweClockers forum
Registrerad
Aug 2012

Installera alla drivrutiner.

Guide: Roota din HTC - BB-Kod-knappar på Prisjakt

Min burk - Kvävekyld till 80%
8700K@stock
1070 Ti@stock

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2013
Skrivet av LemonIllusion:

Installera alla drivrutiner.

Ja, men det är ju problemet. Hur ska jag installera dom utan att vara ansluten till nätet?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jan 2008

Ja du får hitta en annan dator som kan ansluta sig till nätet... det hela blir hysteriskt svårt annars om du väl lyckats installera datorn utan fungerande nätverk.

Ladda ner och lägg drivrutiner på en USB-sticka, installera sedan därifrån.

|[●▪▪●]| #Lekburk#: i5-6600k@4,4GHz >-< GB-Z170X-GM3 >-< 16GB DDR4 >-< MSI GTX 1070 >-< BX100 250GB SSD>--
--< Be Quiet! Pure Rock >-< FD Define R4 >-< Seasonic F.+ 650W >-< Acer XF270HUA >-< AOC Q2778VQE >--
#Servering#: Ryzen 1700@3,6GHz >-< Prime X470 Pro >-< 16GB DDR4 >-< AMD HD 5770 >-< 970 EVO 500GB SSD >--
--< Stockkylare >-< Antec P182 >-< Silver Power 600W >-< Samsung 245T |[●▪▪●]|

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
SweClockers forum
Registrerad
Aug 2012
Skrivet av MaKerS:

Ja, men det är ju problemet. Hur ska jag installera dom utan att vara ansluten till nätet?

Använd en annan dator och ett USB-minne.

Guide: Roota din HTC - BB-Kod-knappar på Prisjakt

Min burk - Kvävekyld till 80%
8700K@stock
1070 Ti@stock

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2013
Skrivet av RHWarrior:

Ja du får hitta en annan dator som kan ansluta sig till nätet... det hela blir hysteriskt svårt annars om du väl lyckats installera datorn utan fungerande nätverk.

Ladda ner och lägg drivrutiner på en USB-sticka, installera sedan därifrån.

Skrivet av LemonIllusion:

Använd en annan dator och ett USB-minne.

Skall testas så fort jag har tid, tackar hp har inga egna drivers till windows 7 men tror ni att drivern för windows 8/8.1 för nätverk fungerar på 7:an eller måste jag hitta drivisarna för windows 7 enligt specifikationen på datorn?