Permalänk
Medlem

Vart köpa Silver Arrow

Tja swec. Har läst lite test och liknande nyligen och det ser ut som att Silver arrow från thermalright är den bästa luft kylaren som finns.
Nu har jag googlat och försökt hita en webshop där man kan köpa denna kylare. Hittar ingenting.
Om inte silver arrow säljs längre finns det någon ersättare som har snarlik prestanda?

Permalänk
Medlem
Skrivet av yugurt:

Tja swec. Har läst lite test och liknande nyligen och det ser ut som att Silver arrow från thermalright är den bästa luft kylaren som finns.
Nu har jag googlat och försökt hita en webshop där man kan köpa denna kylare. Hittar ingenting.
Om inte silver arrow säljs längre finns det någon ersättare som har snarlik prestanda?

Noctua NH-D14 eller Noctua NH-D15 ska vara bra.
Annars så finns ju Dark Rock 3 från BeQuiet!

Visa signatur

5800X 6800XT 32GB DDR4

12 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av boniz:

Noctua NH-D14 eller Noctua NH-D15 ska vara bra.
Annars så finns ju Dark Rock 3 från BeQuiet!

Ja det verkar vara bästa alternativet.

Har thermalright någon egen ersättare?

Permalänk
Medlem
Skrivet av yugurt:

Tja swec. Har läst lite test och liknande nyligen och det ser ut som att Silver arrow från thermalright är den bästa luft kylaren som finns.
Nu har jag googlat och försökt hita en webshop där man kan köpa denna kylare. Hittar ingenting.
Om inte silver arrow säljs längre finns det någon ersättare som har snarlik prestanda?

Prisjakt listar den på tre butiker, jag har för mig att det är en gammal produkt som utgått ur de flestas sortiment.

Amazon.co.uk hade den inne i två olika utföranden, SB-E och billigare IB-E.

27 sekunder på google.

Edit: sen har ju dessutom swec ett antal tester av luftkylning i sitt testarkiv där silver arrow nästan alltid används i jämförelserna, kolla mot den vad som presterar bäst.

Visa signatur

Moderkort: GIGABYTE B550 AORUS PRO V2 PSU: Corsair RM850X CPU: AMD Ryzen 5 5600X Kylare: NZXT Kraken Z53 GPU: MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO 10G LHR RAM: G.Skill Trident Z 32GB (4x8GB) DDR4 / CL16 / 3200 MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Release:

Prisjakt listar den på tre butiker, jag har för mig att det är en gammal produkt som utgått ur de flestas sortiment.

Amazon.co.uk hade den inne i två olika utföranden, SB-E och billigare IB-E.

27 sekunder på google.

Edit: sen har ju dessutom swec ett antal tester av luftkylning i sitt testarkiv där silver arrow nästan alltid används i jämförelserna, kolla mot den vad som presterar bäst.

tack! fick upp prisjakt också men datorfixarna verkade vara nere så jag antog dom inte fanns längre.

Bra att du loggade tiden också.

Permalänk
Medlem

NH-D15 verkar klå Silver Arrow enligt de tester jag har kollat på.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rydisen:

NH-D15 verkar klå Silver Arrow enligt de tester jag har kollat på.

Okej då kanske det blir en sådan.

Tack för hjälpen. Blir att kolla hur mycket pengar man har egentligen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rydisen:

NH-D15 verkar klå Silver Arrow enligt de tester jag har kollat på.

Jasså? De tester jag kollat på säger tvärtom Finns nog rätt många tester därute så det kanske blir 50/50 i slutändan.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Jasså? De tester jag kollat på säger tvärtom Finns nog rätt många tester därute så det kanske blir 50/50 i slutändan.

Förmodligen. Nåja, det är minst sagt jämnt i alla fall.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Entusiast

Gamla Silver Arrow ska vara snäppet bättre än SB-E, men SB-E är fortfarande en mycket bra kylare och ofantligt tyst. Ibland måste jag öppna chassit för att se att fläktjäklarna verkligen snurrar

Förstår verkligen inte hur Thermalright tänker när de slutat med denna ofantligt effektiva och bra produkt?!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zpnk:

Gamla Silver Arrow ska vara snäppet bättre än SB-E, men SB-E är fortfarande en mycket bra kylare och ofantligt tyst. Ibland måste jag öppna chassit för att se att fläktjäklarna verkligen snurrar

Förstår verkligen inte hur Thermalright tänker när de slutat med denna ofantligt effektiva och bra produkt?!

Ja det är därför jag postade. Trodde jag hade missat något. Om man kollar thermals hemsida ser man att dom släppte en ny mod av silver arrow dock som har förtkortningen ib-e.

Fattar inte varför det är så dåligt med dom i butiker eftersom det verkar vara en sådan super produkt.

Permalänk
Medlem

Jag har ju gamla Silver Arrow och är extremt nöjd. Synd bara att det inte går att få tag på gamla versionen längre.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9