Microsoft lanserar Surface Pro 3

Permalänk

Kan den spela Crysis?

Visa signatur

Blegh <3 ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anitramane:

Kan den spela Crysis?

Nja, beror på vilken FPS du vill ha.
http://www.notebookcheck.net/Intel-HD-Graphics-4400.91979.0.h...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anitramane:

Kan den spela Crysis?

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Xyborg:

I övrigt: Fasiken vad löjligt lågupplösta de flesta desktop monitorer är idag jämfört med mobila lösningar. Laptops, plattor... Ja t.o.m telefoner ligger ljusår före. :/

Jag tror att det beror på att vi ligger i skarven för ett paradigmskifte för datorskärmar. Alla väntar på UHD 4K som är på väg. Varför lägga pengar på några mellanting när UHD är nästa standard? Dock krävs det lite mer utveckling från annat håll innan skärmtillverkarna kan slå till ordentligt på den marknaden. Det behövs en ny generation drivkretsar för att klarar UHD 4K utan MST och då är det fortfarande låst till DP 1.2. Blir nog mer fart när HDMI 2.0 och DP 1.3 kommer ut på bred front. Det borde ske lagom till nästa generation grafikkort. Då finns plötsligt hårdvaran i andra ändan på plats så det finns en marknad för så högupplösta skärmar. Sen ska det bara till lite bättre stöd i mjukvara men det kommer i sinom tid.

Sen har vi sådana aspekter som att upplösning har blivit ett konkurrensmedel för små enheter medans samma krafter inte finns för stationära. Den stora massan som köper en lös skärm prioriterar lågt pris så det finns inga tydliga marknadskrafter som drar i det.

Ge det ett år till så kommer det nog börja röra på sig lite mer.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Titta en släpbar platta!!! Dubbla vikten mot iPad Air (nästan)!

Fattade inte Surface, blev inte klokare av Surface 2 och nu Surface 3, microsofts förvirring är total! Deras Surface-hål i plånboken lär inte bli mindre!

Nice upplösning dock!

Visa signatur

Vitaly Chernobyl and The Meltdowns

Permalänk
Medlem
Skrivet av Full Strike:

Trevligt! Väntar fortfarande på att power cover ska komma till sverige dock

Observera att Surface Pro 3 inte kör wacom (för de som tänkt använda den till grafik):
http://surfaceproartist.com/blog/2014/5/20/surface-pro-3-anno...

Det var riktigt surt Då hoppas jag att broadwell versionen kommer köra Wacom.

Visa signatur

Case: Fractal Design Define S | Fans: 4x Noctua NF-a14 PWM140mm | Motherboard: Asus ROG Maximus XI Hero | CPU: i9-9900K | CPU-Cooler: Noctua NH-D15S dual fan | PSU: Corsair AX1500i | GPU: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3060Ti OC V2 8GB | RAM: 32 GB DDR4 Kingston HyperX Fury Black 2666mhz Cl15 | Storage: 1x Kingston Fury Renegade M.2 2TB SSD 1x OCZ Vector 180 480GB SSD, 1x OCZ Vector 512GB SSD | Screen: 24" Acer Predator XB240HA G-Sync 144hz | Sound Card: Asus Xonar Essence STX II | Aux: Cherry MX 3.0S Gaming Keyboard. EVGA X10 Carbon

Permalänk
Medlem
Skrivet av spda242:

Titta en släpbar platta!!! Dubbla vikten mot iPad Air (nästan)!

Fattade inte Surface, blev inte klokare av Surface 2 och nu Surface 3, microsofts förvirring är total! Deras Surface-hål i plånboken lär inte bli mindre!

Nice upplösning dock!

Kan kan köra Windowsprogram och PC-spel på en iPad?
Är svaret nej? Då kanske du förstår skillnaden mellan Surface Pro och iPad?

Visa signatur

| Z790 Formula | 13900KS | 48GB@8000 | 4090 Strix | Corsair AX1600i | O11 Evo XL | Optimus Waterblocks |
| WD SN850X 1TB | WD SN850X 4TB | Keychron Q6 / G Pro Wireless | LG42C2 | Valve Index | Meta Quest 3 |
| Fostex TH-X00, ModMic Wireless | RME ADI-2 DAC FS | Audeze Maxwell | XBX | PS5 | Switch | Steam Deck |
http://steamcommunity.com/id/Kruxarn

Permalänk
Inofficiell ambassadör
Skrivet av Zotamedu:

Jag tror att det beror på att vi ligger i skarven för ett paradigmskifte för datorskärmar. Alla väntar på UHD 4K som är på väg. Varför lägga pengar på några mellanting när UHD är nästa standard? Dock krävs det lite mer utveckling från annat håll innan skärmtillverkarna kan slå till ordentligt på den marknaden. Det behövs en ny generation drivkretsar för att klarar UHD 4K utan MST och då är det fortfarande låst till DP 1.2. Blir nog mer fart när HDMI 2.0 och DP 1.3 kommer ut på bred front. Det borde ske lagom till nästa generation grafikkort. Då finns plötsligt hårdvaran i andra ändan på plats så det finns en marknad för så högupplösta skärmar. Sen ska det bara till lite bättre stöd i mjukvara men det kommer i sinom tid.

Sen har vi sådana aspekter som att upplösning har blivit ett konkurrensmedel för små enheter medans samma krafter inte finns för stationära. Den stora massan som köper en lös skärm prioriterar lågt pris så det finns inga tydliga marknadskrafter som drar i det.

Ge det ett år till så kommer det nog börja röra på sig lite mer.

Wise Words, kan bara hålla tummarna för att du har rätt. Det skulle absolut inte sitta fel med en 4K skärm och ett GTX 880 / 290X

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Medlem

Kommer man att kunna beställa denna från Microsoft Store i Tyskland eller liknande? Jag beställde min Surface RT därifrån flera månader innan den lanserades i Sverige. Att beställa från staterna kanske också går, men då får man säkertligen fel typ av nätadapter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bud_bundy:

Varför så hög upplösning som 2 160 x 1440 pixlar ?
Att köra annan upplösning än standard ställer bara till problem om man kör verktyg hårdkodade för en viss upplösning.

Så det blir ingen surface Pro för mig, det blir allt att sitta med laptoppen i knät när jag sitter på busen etc..

Hej från Y2-K eller? Gå och lägg dig.

Visa signatur

CoreOS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krux:

Kan kan köra Windowsprogram och PC-spel på en iPad?
Är svaret nej? Då kanske du förstår skillnaden mellan Surface Pro och iPad?

Precis! Och den presterar ju bättre än en iPad då du har en fullblodad dator också.
Ena erbjuder en upplevelse, Surface Pro erbjuder det bästa av 2 världar.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Oj, det blir svårt att hålla fingrarna i styr till hösten med andra ord.

Även om jag sneglar på andra plattformar, så är det Windows som har ett hjärngrepp om mitt hjärta och min Acer Extensa 5635zg väger massor, gnäller om batteriet och är allmänt tungdriven. Så det är hög tid att min trotjänare får kasta in handduken och besöka bättre betesmarker.

Bara den nu kommer i någon trevlig färg också!

Permalänk
Medlem

Riktigt intressant. Är detta en maskin som kör riktiga winodws? - det vill säga, jag har tillgång till alla program etc som jag skulle ha på en laptop?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maisler:

Riktigt intressant. Är detta en maskin som kör riktiga winodws? - det vill säga, jag har tillgång till alla program etc som jag skulle ha på en laptop?

Fullblodigt Windows 8.1 yes.
Bara det att när du "hakar" av skärmen så har du en surfplatta också

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Det verkar som de lyckats den här gången. Priset känns faktiskt rimligt i förhållande till vad man får. Ser fram emot tester

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Batman:

Precis! Och den presterar ju bättre än en iPad då du har en fullblodad dator också.
Ena erbjuder en upplevelse, Surface Pro erbjuder det bästa av 2 världar.

Och om dom fixat en 8.5" platta med edge-to-edge skärm på ~500gr hade dom erbjudit det bästa av 3 världar, bleh.

Pro 3 är säkert en trevlig sak, men den känns helt ointressant som platta. På 12" är det laptop med separat tangentbord. Nu ännu större, dyrare och fortfarande för tung.

Permalänk
Avstängd

Verkar som att Microsoft valde att inte lansera Surface Mini i sista minuten. Med tanke på att man vid inbjudan skrev "Join us for a small gathering" så verkar det sannolikt.

http://www.neowin.net/news/report-microsoft-killed-surface-mi...

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Det verkar som de lyckats den här gången. Priset känns faktiskt rimligt i förhållande till vad man får. Ser fram emot tester

Vet inte om det stämmer men, det ända som känns lite meh...är väl att det inte är en Wacom Digitizer Pen den här gången.
Fast denna kanske är bättre, man vet ju inte

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

fan, jag som fick en pro 2 8gb 512bg som jobbdator när den kom, tror inte dom går med på att ge mig en 3a så kort därpå =(

Visa signatur

åh nej, blev du kränkt?! det var ju jävligt synd för dig!

Permalänk
Medlem
Skrivet av spda242:

Titta en släpbar platta!!! Dubbla vikten mot iPad Air (nästan)!

Fattade inte Surface, blev inte klokare av Surface 2 och nu Surface 3, microsofts förvirring är total! Deras Surface-hål i plånboken lär inte bli mindre!

Nice upplösning dock!

Om du använt en Windows-platta så vet du att allt iOS och Android känns som pinsamma leksaker i jämförelse.

Permalänk
Datavetare
Skrivet av strejf:

Verkar som att Microsoft valde att inte lansera Surface Mini i sista minuten. Med tanke på att man vid inbjudan skrev "Join us for a small gathering" så verkar det sannolikt.

http://www.neowin.net/news/report-microsoft-killed-surface-mi...

Utan Surface Mini så lär de även definitivt ha dödat Windows RT, men det lär å andra sidan vara rätt tomt på den begravningen.

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av issue:

fan, jag som fick en pro 2 8gb 512bg som jobbdator när den kom, tror inte dom går med på att ge mig en 3a så kort därpå =(

Är också något smått sur eftersom jag har en 8gb/256gb men pro 2 är fantastisk också. 3:2 skärmen gör mig dock väldiiiiiiigt sugen. Trodde 3an bara skulle vara en smärre uppdatering till 2:an och kanske lägga till 3G/4G eller något, men nepp de gör om den helt och gör den ännu bättre.

Visa signatur

AW3423DW QD-OLED - Ryzen 5800x - MSI Gaming Trio X 3090 - 64GB 3600@cl16 - Samsung 980 Pro 2TB/WD Black SN850 2TB

Permalänk
Medlem

Synd att den inte kör Wacom längre. Fast är det någon som vet hur N-trigs Wintab-drivare är? (Den är fortfarande ny ju). Om de tänker stödja den för denna vore intressant att veta också.

Upplösningen är nog lite överdriven, men kanske bra för att belysa bristerna i skrivbordet. Kanske går bra att köra på de lite mindre skalningslägena dock. Det behövs ju ändå inga 200%+ här. Hur mycket som gnälls om detta i recensioner kommer antingen bero på hur den kommer förkonfigurerad och vad de har för syn. Som slate är det bra här, de ligger en bra bit fram. mDP är det bra att de håller fast vid. Som bärbar föredrar jag nog konvertibla tablet-pcs med tangentbord. Hade dock gärna sett att vi har ethernet från annat än USB-adapter här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av issue:

fan, jag som fick en pro 2 8gb 512bg som jobbdator när den kom, tror inte dom går med på att ge mig en 3a så kort därpå =(

Du vet, en del av oss köper faktiskt egna prylar utan att låta jobbet köpa dom åt oss ... Inte alls något du funderar på?

Skrivet av Bosendorfer:

Underbart att se att de går mot strömmen och väljer bort 16:9-formatet på skärmen. De går till och med steget längre och kör 3:2. Applåder. Däremot säger jag som som ovanstående, för att jobba och vara produktiv så behöver man ett riktigt tangentbord, så surface går bort för min del. Men det hade varit roligt att testa den. Kör vidare med min Thinkpad x201...

Ska man vara produktiv med riktigt tangentbord så sitter man ju inte på en laptop. Eller? Ett riktigt tangentbord har jag då inte sett på någon laptop. I såfall skulle dom ju vara rätt stora då mitt tangentbord är typ 70-80 cm från ena sidan till det andra. För du pratar väl om ett vanligt 102-knappars tangentbord när du säger riktigt tangentbord? Eller fler om man har special-makro knappar.

Skrivet av LucaBoo:

"Microsoft har valt att inte anamma passiv kylning, utan har istället en fläkt som inte ska märkas av slutanvändaren. För detta har bolaget designat en radialfläkt som uppges vara 30 procent mer effektiv än någon annan fläkt för bärbara enheter på marknaden. Chassit är även skräddarsytt för att tvinga ut luften längs surfplattans alla fyra sidor, vilket ska göra att användare varken känner av den vid användning eller hör fläkten."

Jaja, det där med inte ska märka/höra fläkten tror jag på när jag fått prova den. Säger de att den är tyst så ska den vara det också för att jag ska dra fram plonkan. Om sant -

Den är väldigt tyst på Surface Pro 2. Jag hör den väldigt sällan. Kan inte minnas att jag hörde den förutom när jag har lyssnat efter den, men det gjorde jag bara när jag precis köpte min för att se om fläkten var störande. Man provade o stressa den i ett tyst rum och lyssnade. Då hör man den, men inte alls så den märkt. Och i ett vanligt normalt tyst rum så hör man den inte överhuvudtaget.

Skrivet av Jacob:

Tanken är definitivt att testa Surface Pro 3! Problemet är att Microsoft (som många andra) inte tror att det här "Internet" är globalt och att svenskar generellt är duktiga på engelska och kan läsa recensioner på internationella sidor. Jag vågar därför nästan lova att det kommer dröja till Sverige-lanseringen innan jag får in ett testexemplar...

Ser fram emot när ni får in den. Skulle vilja se någon tappa sin på vanligt golv och inte sånt där madrasserat golv, kallas tydligen heltäckande matta ... Äckligt att ha hemma Men ett vanligt klick-golv från typ Byggmax. Vill se hur den ser ut och fungerar då. Vågar inte prova med min egna Surafce Pro 2 ... Fast ni kanske har jättehårda krav på "lämna-tillbaks-i-bra-skick"?

Skrivet av pålis:

Needz it!!!11 Synd att det ska dröja tills augusti Intressant att se vad nya Touch Cover kommer att kosta... Någon som kan ge mig lite bekräftelse på att en i3a räcker för en mobil enhet? Är det verkligen värt 1500kr premium för i5 om man mest ska browsa och använda Office?

Ska du endast surfa och skriva lite i Word, Excel och/eller Powerpoint så räcker utan tvekan i3 med 4GB i ram. Däremot kommer du även spela på den så är ju minst 8 GB ram ett kvar. Sen om man vill ha i5 eller i7, det är något någon annan får svara på. Jag är nöjd med min som är i5 och 8GB ram. Lirar CoD Ghost, FIFA14 etc på den. Titanfall fungerar även det.

Skrivet av Petterk:

Synd att den inte kör Wacom längre. Fast är det någon som vet hur N-trigs Wintab-drivare är? (Den är fortfarande ny ju). Om de tänker stödja den för denna vore intressant att veta också.

Upplösningen är nog lite överdriven, men kanske bra för att belysa bristerna i skrivbordet. Kanske går bra att köra på de lite mindre skalningslägena dock. Det behövs ju ändå inga 200%+ här. Hur mycket som gnälls om detta i recensioner kommer antingen bero på hur den kommer förkonfigurerad och vad de har för syn. Som slate är det bra här, de ligger en bra bit fram. mDP är det bra att de håller fast vid. Som bärbar föredrar jag nog konvertibla tablet-pcs med tangentbord. Hade dock gärna sett att vi har ethernet från annat än USB-adapter här.

Blev också besviken att det inte var Wacom längre, men det jag såg på presentationen så såg jag inte brister i själva funktionen. Var ju tvärt om riktigt jävla bra Däremot så hur drivrutinerna är det vet inte jag. Men just funktionen är nog lika bra i jämförelse med Surface Pro 2 som rockar Wacom. Jag tror som det är för mig i allafall att Wacom är ju kalaskända och är ett stort namn inom ritplattor. Felaktig term säkert men ni fattar vad jag menar.

Enda jag blev lite besviken på är att när dom nu hade chansen så varför inte peta in lite 4G i den? Enda som egentligen fattas om man ska jämföra med just vanliga Surfplattor. Jag hoppas det kommer en 10,6 tummare med 4G. DÅ köper jag den på en gång utan tvekan, oavsett Wacom-bristen!

Visa signatur

Dator 1: ROG STRIX B560-F | Intel i7-11700K | GeForce RTX 3080 FE | 32GB DDR4-3200 | 2+1TB
Dator 2: Asus P7H55D-M Pro | Intel i5 650 | Onboard GPU | 16GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 3: ASRock E350M1 | AMD E-35 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 4: Asus E45M1-I Deluxe | AMD E-450 | Onboard GPU | 8 GB DDR3-1333 | 16TB
Dator 5: Gigabyte H55N-USB3 | Intel i3 530 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1066 | 1TB

Permalänk
Medlem

12 tum. Bättre än ingenting I guess...

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Permalänk
Datavetare
Skrivet av Petterk:

Synd att den inte kör Wacom längre. Fast är det någon som vet hur N-trigs Wintab-drivare är? (Den är fortfarande ny ju). Om de tänker stödja den för denna vore intressant att veta också.

Upplösningen är nog lite överdriven, men kanske bra för att belysa bristerna i skrivbordet. Kanske går bra att köra på de lite mindre skalningslägena dock. Det behövs ju ändå inga 200%+ här. Hur mycket som gnälls om detta i recensioner kommer antingen bero på hur den kommer förkonfigurerad och vad de har för syn. Som slate är det bra här, de ligger en bra bit fram. mDP är det bra att de håller fast vid. Som bärbar föredrar jag nog konvertibla tablet-pcs med tangentbord. Hade dock gärna sett att vi har ethernet från annat än USB-adapter här.

Problemet är att endera kör man 100% eller så ska det vara tillräckligt hög upplösning för att man ska kunna köra 200%. Allt mellan 100% och 200% är definitivt sämre, Apples val att dubbla upplösningen i både ledder med "retina" visar att man faktiskt gjort lite tester på sina produkter innan man släpper dem.

Låter kanske lite negativ, men tvärt om är Surface Pro 3 är tvärt om den första Surface som jag faktiskt känner ha-begär till. Vet bara inte riktigt hur den ska motiveras då jag precis skaffat Win-platta + ny laptop

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Dunde:

Om du använt en Windows-platta så vet du att allt iOS och Android känns som pinsamma leksaker i jämförelse.

Asså fy fan va bra sagt EXAKT så tänker jag !

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av ELF:

12 tum. Bättre än ingenting I guess...

Så allt under 12 är ingenting? Eller hur ska man tolka det här? Finns inte så många surfplattor, hybriddatorer som är över 12 tum, så jag undrar varför ska du ha så stor skärm? Tanken är ju att man ska kunna gå omkring med en sån här, plus ha den i knät, ligga i soffan o spela lite spel eller ligga i sängen och kolla lite Facebook. Gör man det bekvämt med något så stort?

Jag tycker den här är för stor egentligen, eftersom jag använder min både som laptop och som surfplatta. Visst den väger mindre, men vad gör det när storleken är större. Sitta med något över 12 tum på toaletten? Som att sitta med gamla DN på toa som man gjorde förut ... Det var en upplevelse som dagens ungdomar ALDRIG kommer få uppleva

Visa signatur

Dator 1: ROG STRIX B560-F | Intel i7-11700K | GeForce RTX 3080 FE | 32GB DDR4-3200 | 2+1TB
Dator 2: Asus P7H55D-M Pro | Intel i5 650 | Onboard GPU | 16GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 3: ASRock E350M1 | AMD E-35 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 4: Asus E45M1-I Deluxe | AMD E-450 | Onboard GPU | 8 GB DDR3-1333 | 16TB
Dator 5: Gigabyte H55N-USB3 | Intel i3 530 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1066 | 1TB

Permalänk
Medlem

Varför väljer inte Microsoft att knö in 3G alternativt 4G i dessa? de hade ju varit de perfekta maskinerna för folk på språng! Orka med wifi-hotspot via mobilen som bara kommer köras tom på batterier i så fall. För att inte nämna hur omständligt det blir. Inbyggt ska de va!

Visa signatur

🎮 ASUS RTX 3080 STRIX • i7-13700K • Define 7 • ASUS B660-PLUS D4 ⌨ 64GB DDR4 3600MHZ 💿 4TB NVMe
🖥️ Acer Predator 43" CG437KP 120hz 🖥️ 2 x LG 43" 43UN700

📹 Mitt skrivbord 🎬 Mitt biorum

Permalänk
Medlem
Skrivet av car2ns:

Ska du endast surfa och skriva lite i Word, Excel och/eller Powerpoint så räcker utan tvekan i3 med 4GB i ram. Däremot kommer du även spela på den så är ju minst 8 GB ram ett kvar. Sen om man vill ha i5 eller i7, det är något någon annan får svara på. Jag är nöjd med min som är i5 och 8GB ram. Lirar CoD Ghost, FIFA14 etc på den. Titanfall fungerar även det.

Enda jag blev lite besviken på är att när dom nu hade chansen så varför inte peta in lite 4G i den? Enda som egentligen fattas om man ska jämföra med just vanliga Surfplattor. Jag hoppas det kommer en 10,6 tummare med 4G. DÅ köper jag den på en gång utan tvekan, oavsett Wacom-bristen!

Tack för svar. 8GB-versionerna går bort direkt pga pris så blir nog i3an och sedan att jag slänger pengar på en dockningsstation istället 64GB SSD är jävligt snålt men har 64GB microSD också så känns som man kan överleva det.

Tycker det är skumt att dom inte har en 4G-version. Har för mig att det snackades om det i livestreamen, när han höll på att trakassera den där damen i publiken och läste hennes önskemål om den perfekta datorn. Tror 4G var ett av hennes önskemål och att snubben sa att MS skulle fixa biffen.