Uppdatera spel i alpha stadiet - update dör flera gånger i sekunden

Permalänk

Uppdatera spel i alpha stadiet - update dör flera gånger i sekunden

Tjenare!

Ska testa min polares spel som just nu är i alpha-stadiet, problemet är att de inte implementerat funktionen än så att om internet dör medans du uppdaterar så kan inte internet återkoppla till programmet som uppdaterar utan uppdateringar startas om. Problemet för mig då är att internet verkar dö flera gånger i sekunden vilket gör det omöjligt för mig att ladda ner senaste uppdateringen då den aldrig hinner ladda ner klart och bara startas om på 0.

Någon som vet varför mitt internet dör så frekvent? Kan jag stabilisera det på något sätt?

Permalänk
Medlem

Låter väldigt märkligt att "Internet verkar dö flera gånger i sekunden".

Det är nog mer troligt att ni har något problem med kommunikationen mellan din dator och din polares dator.
Hur går "uppdateringen" till? Är det något eget hack eller använder ni av t.ex ftp? Är det inte tänkbart att felet ligger i "programmet som uppdaterar"?

Permalänk
Skrivet av madtop:

Låter väldigt märkligt att "Internet verkar dö flera gånger i sekunden".

Det är nog mer troligt att ni har något problem med kommunikationen mellan din dator och din polares dator.
Hur går "uppdateringen" till? Är det något eget hack eller använder ni av t.ex ftp? Är det inte tänkbart att felet ligger i "programmet som uppdaterar"?

Jag är inte snubben som har koll på min skit när det gäller teknik, men jag fick en setup fil av min polare, installerade och fick en .exe fil till spelet och update.exe. När jag använder mig av update.exe för att få alla filer som behövs för spelet så börjar den ladda ner filer, vart filerna kommer från vet jag inte, men fönstret som ska uppdatera stängs och öppnas hela tiden (precis som att den startar om uppdateringen). Så jag antar att internet dör emellanåt och pga. att de inte implementerat funktionen för mitt internet att återkoppla till programmet som uppdaterar, så börjar uppdateringen om på 0 igen.

Det är därför som jag antar att mitt internet inte är 100% stabilt och den tappar anslutningen flera gånger per sekund.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Re1nForce:

Jag är inte snubben som har koll på min skit när det gäller teknik, men jag fick en setup fil av min polare, installerade och fick en .exe fil till spelet och update.exe. När jag använder mig av update.exe för att få alla filer som behövs för spelet så börjar den ladda ner filer, vart filerna kommer från vet jag inte, men fönstret som ska uppdatera stängs och öppnas hela tiden (precis som att den startar om uppdateringen). Så jag antar att internet dör emellanåt och pga. att de inte implementerat funktionen för mitt internet att återkoppla till programmet som uppdaterar, så börjar uppdateringen om på 0 igen.

Det är därför som jag antar att mitt internet inte är 100% stabilt och den tappar anslutningen flera gånger per sekund.

Upplever du några andra problem med din uppkoppling?
Långsamt att surfa, dålig hastighet eller liknande?
Vad får du för hastighet mot t.ex bredbandskollen?
Får du några drops om du tex kör "ping -n 60 -l 1400 ping.sunet.se" ?
Kan du ladda ner annat från internet, tex http://ftp.sunet.se/pub/os/Linux/distributions/ubuntu/ubuntu-cd/14.04/ubuntu-14.04-server-i386.iso

Min gissning är att "update.exe" är en alpha release som är lite buggig. Alternativt att den kräver någon form av portforward.
Dessutom finns det inget behov av en 100% stabil uppkoppling, använder man sig av TCP så fixar den till eventuella omsändningar som behövs.

Så mitt tips är att be din polare se över koden för "update.exe" och tipsa honom om att använda TCP och kanske till och med http som är ett beprövat protokoll.

Permalänk
Skrivet av madtop:

Upplever du några andra problem med din uppkoppling?
Långsamt att surfa, dålig hastighet eller liknande?
Vad får du för hastighet mot t.ex bredbandskollen?
Får du några drops om du tex kör "ping -n 60 -l 1400 ping.sunet.se" ?
Kan du ladda ner annat från internet, tex http://ftp.sunet.se/pub/os/Linux/distributions/ubuntu/ubuntu-cd/14.04/ubuntu-14.04-server-i386.iso

Min gissning är att "update.exe" är en alpha release som är lite buggig. Alternativt att den kräver någon form av portforward.
Dessutom finns det inget behov av en 100% stabil uppkoppling, använder man sig av TCP så fixar den till eventuella omsändningar som behövs.

Så mitt tips är att be din polare se över koden för "update.exe" och tipsa honom om att använda TCP och kanske till och med http som är ett beprövat protokoll.

- Får 24mbit/s upp och 4mbit/sec ner på Bredbandskollen.
- Inga drops i cmd.
- Yes, det kan jag ladda ner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Re1nForce:

- Får 24mbit/s upp och 4mbit/sec ner på Bredbandskollen.
- Inga drops i cmd.
- Yes, det kan jag ladda ner.

Då så, inga fel på din internetförbindelse.

Permalänk
Medlem

Snacka med den polare, det är sånt här man vill veta när man har folk som testar ens grejer. Troligtvis är det något fel i själva uppdateringsrutinen. Så hör av dig till han, han blir säkert glad av att veta att du hittat en bugg..