Hur sköter Apple ersättningsprodukter?
Hej,
Ordnade precis så att min telefon skulle skickas in på garantin, 5s 64gb, köpte den för ca 3 veckor sedan. och jag använde skal och skydd på de 2 första veckorna, men efter det bestämde jag mig för att köra all in, dvs naket. Det var då jag märkte av mitt problem, att när man trycker fingret mot apple loggans närhet så glappar det, dvs det knakar till. Visst är det inte så märkbart, men jag betalade fullpris för telefon, och jag använder den nu naken så det känns inte riktigt som en premium lur nu.
De sa till mig om att den inte går att reparera så kommer de ersätta den, de erbjöd mig 3 alternativ:
1. De skickar UPS för att hämta ut den, och då är det Apple som har hand om Servicen.
2. Jag kan själv ta telefonen till Macforum där jag bor så får de kolla på den
3. i sista fall så fick jag ta den till någon av operatörerna, dvs tre, tele2, eller vilken som helst så får de titta på den.
Jag vet dessutom att alla har ett eget "sätt" att byta ut mot nya telefoner, Apple förr brukade endast skicka ut en ny telefon, i en liten förpackning, när de byter ut den, sen om man ska vara petig så är den inte helt ny om jag förstått det rätt, utan den engelska termen är "refurbished", dvs återanvända delar?
Hur är det med de två andra alternativen, operatörerna vet jag skickar ut nya telefoner, dvs helt nytt i vanliga förpackningar som finns i butikerna. Kan man inte kräva densamma från Apple om de nu skulle ersätta den?
Lång text, men uppskattar svar.