Anslutningen tillåts inte av fjärrenheten eller - resursen.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2014

Anslutningen tillåts inte av fjärrenheten eller - resursen.

Internet började gå segt helt plötsligt så gjorde en felsökning och fick upp problemet i titeln.
Under detaljerad information står det: enheten eller resursen (127.0.0.1.) har inte konfigurerats för att acceptera anslutningar på port "www-tjänst (HTTP)".

Antingen går det väldigt segt att komma in på en sida eller så går det inte alls. Ibland om jag försöker flera gånger på en hemsida så kommer jag tillslut in.
Har en laptop som jag har wifi på och en stationär med kabel, samma problem på båda datorerna, dock fungerade allt bra i morse.

Har lirat nån båda Dota och Cod utan problem, problemet är bara i webbläsaren (vad jag vet) har prövat båda chrome, safari och Ie vilket inte gör någon skillnad.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Câmara de Lobos, Madeira, Portugal
Registrerad
Nov 2005

Märkligt fel. 127.0.0.1 är din dators interna adress. D.v.s. att anslutningsförsöket aldrig lämnat din dator. Det är helt korrekt att att den inte skall acceptera anslutningar på port 80 om u inte har en webbserver installerad. Kan eventuellt förorsakas av att den DNS du använder inte fungerar. Pröva med att i webbläsaren ange IP-nummer istället för adress. Om det hjälper så är det knas med DNS.
sweclockers.se has address 81.201.220.164

Fagerja

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
A.ROOT-SERVERS.NET
Registrerad
Jul 2001

kolla först om du har någon proxy inlagd i webläsaren

kolla även din hosts -fil, den ligger i C:\Windows\System32\drivers\etc
och bör vara tom eller se ut så här

# Copyright (c) 1993-2006 Microsoft Corp. # # This is a sample HOSTS file used by Microsoft TCP/IP for Windows. # # This file contains the mappings of IP addresses to host names. Each # entry should be kept on an individual line. The IP address should # be placed in the first column followed by the corresponding host name. # The IP address and the host name should be separated by at least one # space. # # Additionally, comments (such as these) may be inserted on individual # lines or following the machine name denoted by a '#' symbol. # # For example: # # 102.54.94.97 rhino.acme.com # source server # 38.25.63.10 x.acme.com # x client host # localhost name resolution is handle within DNS itself. # 127.0.0.1 localhost # ::1 localhost

Medlem #14

CISSP, MCT,MCITP, MCSE+Security, MCSE+Messaging, Inet+, Network+,MCT, MCP,CNA, CCA, CCNA, A+

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2014

Tack för hjälpen! men var inget av det som var fel.
Det hade dock löst sig av sig själv då jag kom hem från jobbet idag, så jag är nöjd=).

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2014

Fast nu kom problemet tillbaka... Var kul så länge det varade iaf!