Köpråd - Ny mobil Z2 vs Lumia 930

Permalänk

Köpråd - Ny mobil Z2 vs Lumia 930

Hej!

Jag sitter i tankarna på att köpa ny arbetstelefon som även används som privat.
Idag har jag en Lumia 920 som jag verkligen gillar, men tycker WP8.1 är lite för omoget ännu därför är jag lite osäker på den.

Mina tankar är mellan Z2an, en Lumia 930 eller om det kommer ut något häftigare i sommar.
Båda har schysst kamera men android har bättre stöd för ex smarta armband.

Är det värt att slå till på någon av dessa två eller vänta några månader på nästa coola sak?

Iphone vill jag verkligen inte ha

Permalänk
Medlem

Om två månader finns det andra nya coola saker om två månader...

Permalänk

Jag tycker du ska vänta. När den nya Iphonen släpps så kommer andra företag gör likadant i striden om kunder. Denna hösten blir spännande för mobilmarknaden.

Permalänk
Medlem

Bytte från nokia 925 till nexus 5! Klart nöjd med att vara tillbaka på ren android!

Visa signatur

SpelDator: Ghost s1, Ryzen 5, RTX 2060 FE

Datorljud: O2+ODAC & Beyerdynamic DT990 250 ohm

Permalänk
Skrivet av rachmud23:

Jag tycker du ska vänta. När den nya Iphonen släpps så kommer andra företag gör likadant i striden om kunder. Denna hösten blir spännande för mobilmarknaden.

Är det någon som har koll på vad som kommer ut i höst?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sunshine914:

Är det någon som har koll på vad som kommer ut i höst?

Apple förväntas släppa sin iphone sex i två olika storlekar, 5,5tum och 4,7 tum.

Samsung släpper note 4 och eventuellt en uppdaterad s5

Google släpper nexus eller något som benämns android silver. Väldigt osäkert vad det kommer bli

HTC lär dröja till vintern innan de släpper något nytt, osäkert vad det kommer vara ännu men en uppdaterad One är inte en högoddsare.

Eventuellt kommer microsoft att börja släppa egna lurar, personligen vet jag inget mer om det dock.

Motorola och LG förväntas också släppa sina armband med android wear under sommaren

Permalänk
Skrivet av Hejss:

Apple förväntas släppa sin iphone sex i två olika storlekar, 5,5tum och 4,7 tum.

Samsung släpper note 4 och eventuellt en uppdaterad s5

Google släpper nexus eller något som benämns android silver. Väldigt osäkert vad det kommer bli

HTC lär dröja till vintern innan de släpper något nytt, osäkert vad det kommer vara ännu men en uppdaterad One är inte en högoddsare.

Eventuellt kommer microsoft att börja släppa egna lurar, personligen vet jag inget mer om det dock.

Motorola och LG förväntas också släppa sina armband med android wear under sommaren

Tack för ett riktigt bra svar
Då får det bli en Z2, blir perfekt när man är ute med vattenskotern så man kan ha med sig luren

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sunshine914:

Tack för ett riktigt bra svar
Då får det bli en Z2, blir perfekt när man är ute med vattenskotern så man kan ha med sig luren

Tänk på att inte tappa den och att den inte tål saltvatten speciellt bra!

Visa signatur

SpelDator: Ghost s1, Ryzen 5, RTX 2060 FE

Datorljud: O2+ODAC & Beyerdynamic DT990 250 ohm