Kan inte lägre blockera reklam på youtube.

Permalänk
Avstängd

Kan inte lägre blockera reklam på youtube.

Som rubriken säger; lyckas inte längre blockera reklamen på youtube (android).
Testat diverse metoder utan resultat.
Fram tills nyligen gick det utmärkt att köra t ex AdAway för att slippa all reklam.
Nån som vet en lösning?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Har du root?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SCORPIUS:

Har du root?

Givetvis.

Permalänk
Medlem

Tycker du ska kolla på reklamen så dina favorit youtubers kan fortsätta med det dom gör

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Boozfob:

Tycker du ska kolla på reklamen så dina favorit youtubers kan fortsätta med det dom gör

Håller absolut med om det, jag låter alltid reklamen rulla ut utan att skippa på mina favoritkanaler och klickar lite då och då för att sponsra dem med några sekunder av min tid till inkomst för dem.

Av samma anledning blockar jag inte reklam på Swec.

Sajter och kanaler jag inte bryr mig om skippar/blockar jag ofta dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boozfob:

Fast på mobilen finns det ju en anledning, reklamen äter trafik upp från din allokerade datamängd och vissa reklamer är långa och inte alla som tillåter en att skippa efter 5 sekunder m.m.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Du vill alltså ha all din underhållning gratis och sedan dessutom snuva de som gjort den gratis underhållningen på sina inkomster från reklam? Skäms!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fluf:

Håller absolut med om det, jag låter alltid reklamen rulla ut utan att skippa på mina favoritkanaler och klickar lite då och då för att sponsra dem med några sekunder av min tid till inkomst för dem.

Av samma anledning blockar jag inte reklam på Swec.

Sajter och kanaler jag inte bryr mig om skippar/blockar jag ofta dock.

Uppskattas! MEN, du behöver inte se hela reklamen. Så vitt jag vet så får vi ändå betalt bara den har visats och trycker någon skip, eller ser på hela reklamfilmen spelar det ingen roll. Jag ska inte svära på att det är så, men är ganska säker på att jag läste det någonstans.

Permalänk
Medlem

Nu var inte diskussionen om hur detta var moraliskt rätt eller inte, utan att han ville ha hjälp med att lösa ett problem.

har du provat https://adblockplus.org/en/android-install ?

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Ferrat:

Fast på mobilen finns det ju en anledning, reklamen äter trafik upp från din allokerade datamängd och vissa reklamer är långa och inte alla som tillåter en att skippa efter 5 sekunder m.m.

En god poäng där.
Reklamen hos Android (Och i synnerhet YouTube) tar en duktig tugga ur ens begränsade datamängd.

Kör själv Adblock Plus. Fungerar smärtfritt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Tackar!
Testar denna nu, tar en evighet att parse:a och merge:a i Adaway...får se om det funkar. Annars får jag testa att flasha in den med CWM. Vore dock smidigast om det funkar att uppdatera med Adaway

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SysGhost:

Kör själv Adblock Plus. Fungerar smärtfritt.

Även på youtube? Blockar nämligen inte youtube-reklamen för mig.

Permalänk

På iOS så använder jag en annan app en standard. Den heter Jasmine och den blockerar reklam samt spelar i den gamla hederliga iOS media spelarn.

Du kanske ska testa en annan app?

Permalänk
Avstängd

Hepp...funkade dessvärre inte. Fortfarande youtube-reklam.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av hoski:

Även på youtube? Blockar nämligen inte youtube-reklamen för mig.

Den gör det för mig. Prenumererar på "EasyList". Har också petat ur "Acceptable Ads", då den börjat släppa igenom lite för mycket. (Annars brukar jag acceptera en viss mängd reklam)

Acceptable Ads:

Det är en en liten undantagslista som gör att en liten mängd "icke störande" slipper igenom. En bra kompromiss mellan att inte acceptera reklam alls eller svälja rubbet.

Dold text
Permalänk
Medlem

Använder det själv, fungerar utmärkt på youtube.

Skrivet av hoski:

Hepp...funkade dessvärre inte. Fortfarande youtube-reklam.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SysGhost:

Den gör det för mig. Prenumererar på "EasyList". Har också petat ur "Acceptable Ads", då den börjat släppa igenom lite för mycket. (Annars brukar jag acceptera en viss mängd reklam)

Acceptable Ads:

Det är en en liten undantagslista som gör att en liten mängd "icke störande" slipper igenom. En bra kompromiss mellan att inte acceptera reklam alls eller svälja rubbet.

Dold text
Skrivet av KiXeR:

Använder det själv, fungerar utmärkt på youtube.

Well, det funkar inte i min telefon i alla fall. Har ni senaste versionen av Youtube-appen (6:e maj)?

EDIT: Lyckades få bort reklamen med hjälp av Xposed Framework och modulen Youtube AdAway.