Kan inte lägre blockera reklam på youtube.

Permalänk
Avstängd

Kan inte lägre blockera reklam på youtube.

Som rubriken säger; lyckas inte längre blockera reklamen på youtube (android).
Testat diverse metoder utan resultat.
Fram tills nyligen gick det utmärkt att köra t ex AdAway för att slippa all reklam.
Nån som vet en lösning?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

///M4

Permalänk
Medlem

Har du root?

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SCORPIUS:

Har du root?

Givetvis.

Visa signatur

///M4

Permalänk
Medlem

Tycker du ska kolla på reklamen så dina favorit youtubers kan fortsätta med det dom gör

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Boozfob:

Tycker du ska kolla på reklamen så dina favorit youtubers kan fortsätta med det dom gör

Håller absolut med om det, jag låter alltid reklamen rulla ut utan att skippa på mina favoritkanaler och klickar lite då och då för att sponsra dem med några sekunder av min tid till inkomst för dem.

Av samma anledning blockar jag inte reklam på Swec.

Sajter och kanaler jag inte bryr mig om skippar/blockar jag ofta dock.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boozfob:

Tycker du ska kolla på reklamen så dina favorit youtubers kan fortsätta med det dom gör

Fast på mobilen finns det ju en anledning, reklamen äter trafik upp från din allokerade datamängd och vissa reklamer är långa och inte alla som tillåter en att skippa efter 5 sekunder m.m.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk

Du vill alltså ha all din underhållning gratis och sedan dessutom snuva de som gjort den gratis underhållningen på sina inkomster från reklam? Skäms!

Visa signatur

Acer Predator XB271HU | Asus Z490-F | i5 10600K | 16GB RAM | Asus RTX2070 Super | Samsung 970 Evo Plus 500Gb | WD Blue SN550 1Tb | EVGA Supernova G2 750W | Windows 10 Home
Ljud: Musical Fidelity X-Can v8 + Sennheiser HD650
Citera om du svarar på nåt jag skrivit så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fluf:

Håller absolut med om det, jag låter alltid reklamen rulla ut utan att skippa på mina favoritkanaler och klickar lite då och då för att sponsra dem med några sekunder av min tid till inkomst för dem.

Av samma anledning blockar jag inte reklam på Swec.

Sajter och kanaler jag inte bryr mig om skippar/blockar jag ofta dock.

Uppskattas! MEN, du behöver inte se hela reklamen. Så vitt jag vet så får vi ändå betalt bara den har visats och trycker någon skip, eller ser på hela reklamfilmen spelar det ingen roll. Jag ska inte svära på att det är så, men är ganska säker på att jag läste det någonstans.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Nu var inte diskussionen om hur detta var moraliskt rätt eller inte, utan att han ville ha hjälp med att lösa ett problem.

har du provat https://adblockplus.org/en/android-install ?

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Ferrat:

Fast på mobilen finns det ju en anledning, reklamen äter trafik upp från din allokerade datamängd och vissa reklamer är långa och inte alla som tillåter en att skippa efter 5 sekunder m.m.

En god poäng där.
Reklamen hos Android (Och i synnerhet YouTube) tar en duktig tugga ur ens begränsade datamängd.

Kör själv Adblock Plus. Fungerar smärtfritt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk
Avstängd

Tackar!
Testar denna nu, tar en evighet att parse:a och merge:a i Adaway...får se om det funkar. Annars får jag testa att flasha in den med CWM. Vore dock smidigast om det funkar att uppdatera med Adaway

Visa signatur

///M4

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SysGhost:

Kör själv Adblock Plus. Fungerar smärtfritt.

Även på youtube? Blockar nämligen inte youtube-reklamen för mig.

Visa signatur

///M4

Permalänk

På iOS så använder jag en annan app en standard. Den heter Jasmine och den blockerar reklam samt spelar i den gamla hederliga iOS media spelarn.

Du kanske ska testa en annan app?

Permalänk
Avstängd

Hepp...funkade dessvärre inte. Fortfarande youtube-reklam.

Visa signatur

///M4

Permalänk
Entusiast
Skrivet av hoski:

Även på youtube? Blockar nämligen inte youtube-reklamen för mig.

Den gör det för mig. Prenumererar på "EasyList". Har också petat ur "Acceptable Ads", då den börjat släppa igenom lite för mycket. (Annars brukar jag acceptera en viss mängd reklam)

Acceptable Ads:

Det är en en liten undantagslista som gör att en liten mängd "icke störande" slipper igenom. En bra kompromiss mellan att inte acceptera reklam alls eller svälja rubbet.

Dold text
Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk
Medlem

Använder det själv, fungerar utmärkt på youtube.

Skrivet av hoski:

Hepp...funkade dessvärre inte. Fortfarande youtube-reklam.

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SysGhost:

Den gör det för mig. Prenumererar på "EasyList". Har också petat ur "Acceptable Ads", då den börjat släppa igenom lite för mycket. (Annars brukar jag acceptera en viss mängd reklam)

Acceptable Ads:

Det är en en liten undantagslista som gör att en liten mängd "icke störande" slipper igenom. En bra kompromiss mellan att inte acceptera reklam alls eller svälja rubbet.

Dold text
Skrivet av KiXeR:

Använder det själv, fungerar utmärkt på youtube.

Well, det funkar inte i min telefon i alla fall. Har ni senaste versionen av Youtube-appen (6:e maj)?

EDIT: Lyckades få bort reklamen med hjälp av Xposed Framework och modulen Youtube AdAway.

Visa signatur

///M4