Computerstocklots - vad hände sen?

Permalänk
Medlem

Computerstocklots - vad hände sen?

Många har nog vid tillfället läst igenom, eller åtminstone lagt märke till tråden om computerstocklots.com.
Men tråden blev låst innan den egentligen blev avslutad, och många frågor hänger fortfarande i luften.

Sidan är fortfarande uppe, www.computerstocklots.com.

Vad hände med Leif?
Vad hände med han som skulle få en resa till lagret för att bekräfta att det verkligen fanns?
Vad hände med paketet Blub beställde?
Kom vi någonsin fram till en slutsats om butiken är ärlig eller inte?

Men den största frågan är ändå... Är Blub och Leif samma person!? *drum roll*, *dum-dum-duuuum!*

Diskutera, men håll allting på en trevlig nivå!

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
99:e percentilen

Så här skrev Blub igår i kommentarerna till Fredagspanelen:

Skrivet av Blub:

För att inte gå allt för mycket offtopic. Min order är beställd och skickad, jag ska få trackingnummer imorgon. Men innan jag får/inte får paketet så är nog tråden låst.

Nått ni undrar över så är det bara att skicka PM till mig.

Jag ser, tills motsatsen bevisats, butiken som en bluff och det krävs mer än att Blub får sitt paket för att jag ska ändra uppfattning.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

Så här skrev Blub igår i kommentarerna till Fredagspanelen:

Jag ser, tills motsatsen bevisats, butiken som en bluff och det krävs mer än att Blub får sitt paket för att jag ska ändra uppfattning.

Ja, som de flesta redan kommit fram till, så kommer troligtvis Blub få fram sitt paket med äkta vara i, och då kommer några stackare beställa paket i tron om att de gör ett riktigt fynd. Dessa personer kommer dock högst troligtvis inte få något paket alls.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk

Jag har faktiskt slutat bry mig.. Men även om Blub får sitt paket så kommer jag inte handla därifrån, håller mig till butiker jag litar på 100%.

Permalänk
Medlem

Det första jag tänker på är det med
Garantier när varorna är begagnade?

Sen om företaget finns och leffe lyckas
Göra 50kr vinst på varje vara och
Säljer 190 varer i månaden skulle han
Tjäna ca 9500 kr i månaden och
Han bor i Thailand?

Det betyder att han har det rätt så
bra om allt är sant.

Bara mina tankar som jag delar med mig ut av.

Putte

Visa signatur

Dator 1 [] AMD FX-8350 5.06Ghz [] CROSSHAIR V FORMULA-Z [] Ram : Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1866Mhz []CF Radeon HD7870 [] PSU : XFX Core Edition 850W 80+ Bronze [] Kylning : Beg vattenkylning med cpu Ek-Supremacy Elite AMD .::. 5GHz klubben 2014.::. - .::. OC 1GHz+ Cinebench Klubben 2014 .::.-.::. 4GHz+ Klubben 2014 .::..::. 3DMark FireStrike Klubben .::.

Permalänk
Medlem

Väldigt mycket intressantare tråd än de andra trådarna vi haft om bedrägerisidor.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | RX 7900 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av putte_br:

Det första jag tänker på är det med
Garantier när varorna är begagnade?

Sen om företaget finns och leffe lyckas
Göra 50kr vinst på varje vara och
Säljer 190 varer i månaden skulle han
Tjäna ca 9500 kr i månaden och
Han bor i Thailand?

Det betyder att han har det rätt så
bra om allt är sant.

Bara mina tankar som jag delar med mig ut av.

Putte

om det skulle vara ett seriöst företag som arbetade på detta vis skulle garantiärenden troligtvis gå till återförsäljaren. 1-2 års garanti kanske?
å andra sidan är det så extremt nedsatt pris, så man kanske inte bör räkna med någon garanti? (återigen, om det skulle vara ett seriöst företag)

Skrivet av LPG:

Väldigt mycket intressantare tråd än de andra trådarna vi haft om bedrägerisidor.

japp, helt klart!
det blir väldigt intressant när "andra sidan" (Leif) kommer in i diskussionen och kan försvara sig.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av LPG:

Väldigt mycket intressantare tråd än de andra trådarna vi haft om bedrägerisidor.

Vet inte det jag Markos historian var en riktig höjdare den också.

Visa signatur

Dator 1 | Intel Core i7-4770K @ 4,6Ghz | Corsair H100i | Asus Z87-A | Crucial DDR3 BallistiX Sport 2x8GB 1600Mhz CL9 | KFA2 GTX 980TI HOF | Corsair TX650W | Intel 335 240GB | LG 24" + Philips 27" + Philips 27" | Fractal Design R3 |
Dator 2 | Intel Xeon W3520 | TRUE Spirit 120M | Asus Rampage II Extreme | Patriot Viper II Sector7 3x2GB 1600Mhz CL8 | PNY 8800 Ultra | Intel 330 120GB |

Permalänk

Jag vägrar handla där med, blub gömmer för mycket info för att jag ska tro på något. Tror det är ett troll å ingenting mer. Jag blev dock besviken när Jonas å Emil inte tog upp det på fredagspanelen..

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Moderator
Moderator

*tråd låst*

Den förra tråden låstes med motiveringen att det blev för mycket meningslöst spammande och spekulerande. Denna tråden är en direkt fortsättning, alltså mot reglerna.

Vill ni överklaga låsningar, skicka pm, kontaktmeddelande, skapa en fråga i feedback delen eller anmäl låsningen så svarar vi på era frågor.

Red lovade också att återkomma om det blivit någon mer utveckling, det har det alltså inte.

Citat:

§ 3.3 Det är inte tillåtet att skapa flera trådar om samma ämne (så kallad korspostning). Detta gäller oavsett om trådarna placeras i samma forumdel eller i olika forumdelar. Om en moderator har låst en tråd är det inte tillåtet att skapa en ny tråd om samma ämne. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers