Permalänk
Medlem

Nytt trådlöst nätverkskort

Nu efter att jag bränt sönder mitt tredje nätverkskort har jag köpt nytt chassi. Det gamla hade hålen för moderkortet för långt bak vilket resulterade i 8st brända ramminnen och 3st brända nätverkskort. Förhoppningsvis har det nya chassit inte samma problem men nu måste jag ha ett nytt nätverkskort.
Har haft TP-link samt D-link men jag har väl aldrig varit riktigt nöjd. Nu tittade jag på Prisjakt och såg den här. http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=714374

Datorn står en våning upp och det är 15m raka vägen. Då är det genom golv samt tre väggar så min oro är om den räcker för det eller om signalen kommer vara för dålig. Är det någon som har eller haft liknande situation och kan tycka till?

Visa signatur

Yamaha CR-2020 med Pioneer HPM-70 samt Stax ''new'' SR-3 tillsammans med Stax SRD-5sb.
Tandberg Huldra 10 med Pioneer HPM-40.

Permalänk
Hedersmedlem

Hålen i lådor är standardiserade om du inte använt någon obskyr gammal konstig låda. Det låter mer som att du inte satt moderkortsdistanser på rätt ställen. Att hoppas räcker inte, allt måste kontrolleras och sättas samman på rätt sätt. Exakt vilka delar har och hade du?

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Då hade jag ett Ace Eco 220 chassi. Jag vet att det låter konstigt men hålen var inte där de skulle. Alla kort (grafik, ljud och nätverk) satt fruktansvärt snett. Nu när jag satte in delarna i det nya chassit (Cooler Master N200) så sitter det mycket bättre.

Men nog om det. Detta handlar om vilket nätverkskort jag ska köpa. Synpunkter uppskattas.

Visa signatur

Yamaha CR-2020 med Pioneer HPM-70 samt Stax ''new'' SR-3 tillsammans med Stax SRD-5sb.
Tandberg Huldra 10 med Pioneer HPM-40.