Ränder över hela skärmen samt att datorn låser sig

Permalänk
Medlem

Ränder över hela skärmen samt att datorn låser sig

Hej

Jag vet inte exakt var jag skulle lägga denna tråd och fråga men jag valde att lägga den här.

Jag har ett problem som jag inte kan lösa på egen hand.

Så till problemet. Om jag drar igång något tyngre spel tex BF4 och kör på ett tag, väldigt olika tidsmässigt kan datorn helt plötsligt låsa sig. På skärmen visas endast streck och fyrkanter i brunaktig färg.
Detta händer bara när jag spelar.

Jag har testat att reseta bios, så allt är på auto utan klock.
Testat olika drivrutiiner, ingen framgång.
Testat ett annat nätagg
Har ett helt nytt moderkort
Har även ett nytt grafikkort, från Asus 280x till Sapphire 280x. Hjälpte inte heller.
Jag har kört memtest, allt ok.

Jag kör med en Qnix Koreaskärm som är överklockad till 100hz. När man gör detta måste man patcha drivrutinerna, och jag vet inte om det är detta som kan ställa till det?

Tack på förhand

Visa signatur

Intel I5 2500K - Gigabyte GA-Z77X-D3H - Corsair 16GB DDR3 - Asus 280x 3GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Axan:

Jag kör med en Qnix Koreaskärm som är överklockad till 100hz. När man gör detta måste man patcha drivrutinerna, och jag vet inte om det är detta som kan ställa till det?

Jag skulle börja i den ändan. Du har ingen annan skärm alt. låna en och testa med?
Måste du överklocka skärmen?! Kan du reseta den till normal clock och testa?

//Lasse

Permalänk

Återställ all överklockning och orginaldrivrutiner och mät temps på komponenterna. Kolla så att allas fläktar funkar, kan va värmeproblem

Permalänk
Medlem

Ok tack så mycket. Ska återställa allt och testa. Återkommer med svar

Visa signatur

Intel I5 2500K - Gigabyte GA-Z77X-D3H - Corsair 16GB DDR3 - Asus 280x 3GB

Permalänk
Medlem

Det hjälpte nog att återställa skärmens överklockning samt drivrutiner, har kört nu ett tag utan problem. Tack för hjälpen

Visa signatur

Intel I5 2500K - Gigabyte GA-Z77X-D3H - Corsair 16GB DDR3 - Asus 280x 3GB