Hjälp med att förstå praktikfrågor!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2014

Hjälp med att förstå praktikfrågor!

Hej, som ni kanske snappade upp i rubriken så behöver jag hjälp med att tyda mina praktikfrågor.
Jag frågar om hjälp från Sweclockers för att min lärare är extremt usel på att förklara så att man förstår. Jag vet att jag kanske bara är dum för att jag inte förstår, men det måste gå att förklara det för mig på något vis.
Skulle vara extremt glad om ni/någon kunde förklara följande nätverksfrågor:

• Referensmodellen open systems interconnection (OSI) och de olika skiktens specifika tjänst som är oberoende av de tekniker som används i lagret ovanför eller nedanför.

• Hantering av olika former av nätverksutrustning, till exempel switchar, routrar och gateways. Utrustningens funktion och användningsområde.

• Övervakning av nätverkstrafik och klienter samt hantering och övervakning med simple network management protocol (SNMP).

• Skydd av servrar och klienter i nätverksmiljö med hjälp av mjukvara och hårdvara.

• Hantering av strömbortfall i en servermiljö och konfigurering av larm vid driftavbrott. Implementering av driftsäkerhet på såväl disknivå som elkraftsnivå.

Tack så mycket för att du/ni tar er tid att försöka förklara detta för mig! Det är älskvärt :)/ Dennis

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Registrerad
Feb 2006

Det du har skrivit är inga frågor. Det är en del av punkterna som beskriver centralt innehåll i kursen "Administration av nätverks- och serverutrustning, NÄVADM0, 100p". Eller som det står i kursbeskrivningen "Undervisningen i kursen ska behandla följande centrala innehåll".
Mitt förslag är att du:
Googlar på de termer som nämns ovan.
Pratar med din lärare igen.
Tänker över din frågeställning i den här tråden.

Rättstavning

Raid is not backup

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2013

Om det är en 100p kurs är det väl rätt svårt att gå igenom och få plats i ett inlägg? Eller är det en gymnasie kurs? I vilket fall borde du väl gå igenom allt på lektionerna och i böckerna som ni använder eller?

Finns inga shortcuts till att skaffa sig kunskap. Läs

Trädvy Permalänk
Forumledare
Kent
Registrerad
Jan 2005

*Tråd låst*

Låser tråden då den saknar diskussionsvärde och är fråga om en tjänst/läxhjälp, se §3.4

Citat:

§ 3.4 Det är inte tillåtet att skapa trådar som saknar diskussionsvärde. Det inbegriper trådar där man ber någon att utföra en tjänst, svara på en enkätundersökning eller delta i ett evenemang.

screamin-daemon/moderator

Synpunkter eller frågor gällande modereringen? Då kan du kontakta mig eller moderatorerna.
Ursäkta min stavning, jag är dansk