Ny hårddisk tjuter!

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Sep 2013

Ny hårddisk tjuter!

Köpte en ny hårddisk får någon vecka sen och den har tjutit sen jag fick den. Kan man lämna tillbaka den och få en ny kanske?
Den funkar i övrigt. Har installerat windows 7 på den och där är inga problem med den förutom tjutet och lägger man örat intill så surrar den lite högre än mina andra hårddiskar. Ska nu köra s.m.a.r.t.-testet som speedfan har. Men om den är okej enligt testet kan man ändå få en ny pga tjutet och surret ifrån den? Den låter absolut inte frisk, tjuter in i mitt öra hela tiden när jag arbetar vid datorn.

Mvh Alibaba

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Omnipresent
Registrerad
Okt 2004

Är den väldigt högljudd bör du kunna lämna tillbaka den. Vilket märke och storlek? Intern eller extern?

Gud är Död! - Nietzsche
Nietzsche är Död! - Gud

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gislaved
Registrerad
Jan 2003

Testat att montera den annorlunda ?

Kan ju bli något resonansfenomen med ditt chassi..

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Sep 2013
Skrivet av Jalle64:

Är den väldigt högljudd bör du kunna lämna tillbaka den. Vilket märke och storlek? Intern eller extern?

Det är en intern WD GREEN 1 TB 5200 rpm. Jag har en annan hårddisk av samma model i min andra dator och den är helt tyst. Jag ska köra SMART-testet och sedan testa om hårddisken låter likadant i den datorn.

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Sep 2013
Skrivet av Karaff:

Testat att montera den annorlunda ?

Kan ju bli något resonansfenomen med ditt chassi..

Jag har provat montera den annorlunda och även provat att montera den utanför chassit och lagt örat intill för att vara säker på att det är den. Det är hårddisken som tjuter. Jag provade att starta upp datorn utan hårddisken också och då var datorn knäpp tyst. Ska testa plugga in den i min andra dator nu.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gislaved
Registrerad
Jan 2003

Vore jag du skulle jag hårdköra disken någon vecka, är den kass borde den ge sig rätt snart

Då får du ju en ny automatiskt menar jag ...

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.