Permalänk
Medlem

Ny mus.

Vad skall man ta?

Använde en Razer Deathadder Guild Wars Edition i ungefär 6-8 månader, sedan dog den helt och hållet.

Har tittat på några möss från typ Steelseries, Razer och Logitech men jag har haft svårt att bestämma mig.

T.ex har jag tittat på Logitech G502, som ser maffig ut men det som jag gillade med min förra Razer var att den var ergonomiskt perfekt för min hand.

Jag vill ha råd och ja som alltid alla svar välkomnas varmt!

/Equb

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Medlem

Razer Deathadder 2013 Edition? Är väl 2 års garanti på dom oxå.

Visa signatur

“Always be wary of any helpful item that weighs less than its operating manual.”
― Terry Pratchett, Jingo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Equilibrium:

Vad skall man ta?

Använde en Razer Deathadder Guild Wars Edition i ungefär 6-8 månader, sedan dog den helt och hållet.

Har tittat på några möss från typ Steelseries, Razer och Logitech men jag har haft svårt att bestämma mig.

T.ex har jag tittat på Logitech G502, som ser maffig ut men det som jag gillade med min förra Razer var att den var ergonomiskt perfekt för min hand.

Jag vill ha råd och ja som alltid alla svar välkomnas varmt!

/Equb

One Word: Logitech

Visa signatur

sebbeboy -Vad är det som är så roligt med att sitta och navigera där med muspekaren? För det är väl det enda vettiga man kan göra i startmenyn?
Tvelander -För den är 10000000000x mer logisk än att sitta leta runt i ett satans fan fullscreen fönster med massa grafik och skit bajs som funkar kiss dåligt på PC.
Kör start8 nu annars får jag FLIPP på windows 8

Permalänk
Medlem
Skrivet av Juggernawt:

Razer Deathadder 2013 Edition? Är väl 2 års garanti på dom oxå.

Håller med här, har själv en sådan och är riktigt nöjd!

Visa signatur

Jag är för cool för signaturer

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Equilibrium:

Vad skall man ta?

Använde en Razer Deathadder Guild Wars Edition i ungefär 6-8 månader, sedan dog den helt och hållet.

Har tittat på några möss från typ Steelseries, Razer och Logitech men jag har haft svårt att bestämma mig.

T.ex har jag tittat på Logitech G502, som ser maffig ut men det som jag gillade med min förra Razer var att den var ergonomiskt perfekt för min hand.

Jag vill ha råd och ja som alltid alla svar välkomnas varmt!

/Equb

du har ju kvar garanti.

Permalänk
Medlem

Om den inte ens är ett år gammal kan du väl ta det på garantin? Annars skulle jag säga en ny deathadder. Jag hade en da respawn och är inte i närheten av lika nöjd med min nuvarande G400. Nästa blir deathadder igen.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem

Jag kör med QPAD 5K Pro Gaming och den är den skönaste jag har haft! kanske inte den snyggaste men den ligger riktigt bra och stabilt i handen!

Permalänk

Qpad 5K eller mionix naos? Båda är extremt lika i designen, och det betyder också väldigt sköna att hålla i!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Juggernawt:

Razer Deathadder 2013 Edition? Är väl 2 års garanti på dom oxå.

Nja inte riktigt, den musen jag köpte tycks inte finnas på Razer egna hemsida. Den musen jag köpte tycks ha blivit släppt av NCsoft med en egen logo.

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Juggernawt:

Razer Deathadder 2013 Edition? Är väl 2 års garanti på dom oxå.

underbar mus, använder den med optisk och snabb!

Visa signatur

Censorship is for the weak
----------------------------------
i5 6600K @ 4.7 | MSI GeForce GTX 980 Ti 6GB Gaming | ASUS Z170 PRO GAMING | 16GB 2400mhz | 850 EVO 250GB SSD | 2+1+1TB HDD | NH-U12P SE2 | Define S | XL2411Z 144Hz |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Equilibrium:

Nja inte riktigt, den musen jag köpte tycks inte finnas på Razer egna hemsida. Den musen jag köpte tycks ha blivit släppt av NCsoft med en egen logo.

Men du har alltid garanti från butiken. Den ska hålla längre än 8 månader. Gå tillbaka dit du köpte den. De ska ge dig en ny eller pengarna tillbaka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skonky:

Men du har alltid garanti från butiken. Den ska hålla längre än 8 månader. Gå tillbaka dit du köpte den. De ska ge dig en ny eller pengarna tillbaka.

Jo det har man ju, herregud nog får jag ju pengarna tillbaka.

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk

Om du använder Razer så måste du väl installera Synapse? Det är därför jag tex aldrig skulle köpa en razer keyboard. Värdelöst.
Har du dessutom större händer än "averege" så kan du glömma Razers möss.

Visa signatur

Fortron/Source Epsilon 700W, ASUS P8Z77-V Deluxe, Intel i5 3570K 3.4Ghz, MSi GeForce GTX 670 2GB GDDR5, Corsair 8GB DDR3 C8 1600Mhz Dominator, Samsung 830 SSD 256GB SATA, Seagate Barracuda ST2000DM001 64MB 2TB, Cooler Master Stacker 831
DELL U2311H Ultrasharp 23" WIDE TFT, Ducky Shine3 MX, Steelseries Sensei RAW

Permalänk
Medlem
Skrivet av Forever_Winter:

Om du använder Razer så måste du väl installera Synapse? Det är därför jag tex aldrig skulle köpa en razer keyboard. Värdelöst.
Har du dessutom större händer än "averege" så kan du glömma Razers möss.

Mm just så men där är ju ett litet problem hur skall man veta om man har en "average sized hand"..

Dom borde ha i butikerna en slags skanner som skulle skanna handen och se vilken mus som skulle passa just din hand bäst.

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Medlem

Jag rekommendera steelseries rival har kört med intelli, deathadder som enligt min mening är i samma storleks klass men rivalen har bättre grepp, nått gummi på sidorna plus mjukvaran är väldigt lätt att ställa in.

Visa signatur

The secret to creativity is knowing how to hide your source!

Permalänk
Medlem

Steelseries Rival

Visa signatur

CPU: i7 4790k + Corsair H60 Moderkort: Asus maximus vii gene Grafikkort: Evga gtx 770 sc acx Ljudkort:Soundblaster z Nätaggregat: Fractal design newton r3 600w Chassi: Corsair 350d Ram: Corsair vengceance pro red 2X4GB SSD: Samsung 840 EVO 250GB HDD: Seagate barracuda 2TB Tangentbord: CM Storm ultimate Mus: Razer Deathadder Chromal Headset: Steelseries Siberia V2 Orange

Permalänk

SS Rival

Permalänk
Medlem

om du var nöjd med den i övrigt, ta en ny i utbyte när du lämnar in den till butiken.

Visa signatur

They say a little knowledge is a dangerous thing, but it's not one half so bad as a lot of ignorance
- Terry Pratchett
_____________________________

Permalänk

Har kört med en DeathAdder 3G i ca 3 år, sen bytte jag till en G500 och sedan tillbaks till Deathaddern då den har en optisk sensor (=ingen acceleration). Denna sög dock eftersom att max tracking speeden inte var särskilt bra, musen buggade och flög ner i golvet när jag körde CS.
Kör clawgrip och älskade min deathadder. Kör nu mionix avior 7000 som e SUPER för claw-grip om du gillar det. Bra sensor på det också.

Förresten om du gillar formen på en mus och inte kör låg sensitivity när du spelar är det bara att köra på och köpa den! (oftast i alla
fall).
Kolla på takasta's videor på youtube om du vill veta mer om specs på mössen!
Har inte läst andra inlägg så jag vet inte om jag sagt något dumt nu, menmen.
Lycka till:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cove:

om du var nöjd med den i övrigt, ta en ny i utbyte när du lämnar in den till butiken.

Problemet är att jag har redan förhandlat med butiken och den Razern finns inte att få tag i mera så fick sekinerna tillbaka men om jag inte finner ett sommarjobb blir det nog ingen mus.

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.