AMD Catalyst 14.6 Beta v1.0 (watch dogs drivers)

Permalänk
Keeper of The Nvidia Drivers

AMD Catalyst 14.6 Beta v1.0 (watch dogs drivers)

Jag brukar inte posta i AMD sektionen av forumet då jag inte äger ett Radeon grafikkort, men tänkte göra ett undantag idag då jag vet att många med AMD sitter och väntar på en ny drivrutin för "Watch Dogs"

Guru 3d länk: http://www.guru3d.com/files_details/amd_catalyst_14_6_beta_do...

En till länk: http://download.hardwareluxx.de/treiber/grafik/ati/beta/AMD-C...

En till länk: http://www.hardwareluxx.de/index.php/downloads/treiber/grafik...

En till länk: https://mega.co.nz/#!8ZEgCJyI!CXHI7xITu4GPvqE8TkZXTRc7x7wHqB5...

**uppdaterad med nya download länkar.

***Jag kan nu bekräfta att drivrutinerna fungerar bra, en kompis har precis installerat dem till sitt AMD kort.

Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

Permalänk
Medlem

Eller så väntar man några timmar på en länk på AMDs sida istället för att installera en EXE från okänd källa som kan innehålla precis vad som helst.

Permalänk

Ja du Ernesto det gör du självfallet som du vill. Eller så frågar du någon här som har laddat hem dem och installerat de om hur de fungerar.
Du kan även ladda dem ifrån Guru 3d vars länk jag postat i första inlägget, fast guru3d kanske inte heller duger för dig ?

Dvs ditt inlägg är precis värdelöst.

Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ragnarok:

Ja du Ernesto det gör du självfallet som du vill. Eller så frågar du någon här som har laddat hem dem och installerat de om hur de fungerar.
Du kan även ladda dem ifrån Guru 3d vars länk jag postat i första inlägget, fast guru3d kanske inte heller duger för dig ?

Dvs ditt inlägg är precis värdelöst.

Det är ju rätt irrelevant om de fungerar eller inte om de har ett rootkit attachat.

När jag skrev svaret hade du inte heller en länk från Guru3D, utan en länk till "hardwareluxx.de" och en mega upload.

Finns absolut ingen anledning att vara otrevlig. Istället för att säga att jag, eller mitt svar är värdelöst hade väl ett bättre svar varit ungefär så här:

"Faan, det har du ju rätt i att man kanske inte skall länka till en okänd källa, men du, den finns på guru3D också så där borde kanske vara säkrare, jag har uppdaterat min orginalpost med en länk dit istället."

Jag fattar inte att folk måste vara otrevliga bara för att det är på "internet" om man till vardags hade sagt till någon att de, eller deras åsikt varit "värdelös" hade man ju fått en örfil.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Gunner357:

Det tror jag inte på förrns jag själv har testat den. Tycker mantel funkar dåligt nu har kört DX 11 nu på slutet.

Men det tar två veckor för jag har plockat ner den i små bitar för ombyggnad av vattenkylningen. Och jag väntar på nya delar som kommer om två veckor :(. Urk

Å du TS är inte Ati Radeon x1800XT OC ett Radeon kort

x1800XT är ett gammalt kort. AMD kör olika drivrutiner för de äldre och de nyare korten och de äldre korten, de senaste drivrutinerna fungerar alltså inte på ett så pass gammalt kort som x1800XT.

Drog själv in drivrutinen med min R9 290 och det fungerar mycket bättre i Watch_dogs. Vill du ha någon form av bevis har jag en bild här

Permalänk
Medlem

Är det enbart Watch Dogs som är förbättrade? I såna fall skiter jag i denna

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Wolfenstein då?

Visa signatur

-----------------------------------------------------

Permalänk

Ernesto: Vet du vad Ernesto, jag försökte vara schyst och länka till en drivrutin till vad som kan vara årets mest efterlängtade spel, för grafikkort som jag inte har (ja min profil är gammal jag kör 2* 780ti) Men uppenbarligen var det helt fel att göra, så jag ger fan i att posta mer överhuvudtaget i "Radeon" delen av forumet.

Ha det så bra nu.

Visa signatur

In Hoc Signo Vinces!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ragnarok:

Ernesto: Vet du vad Ernesto, jag försökte vara schyst och länka till en drivrutin till vad som kan vara årets mest efterlängtade spel, för grafikkort som jag inte har (ja min profil är gammal jag kör 2* 780ti) Men uppenbarligen var det helt fel att göra, så jag ger fan i att posta mer överhuvudtaget i "Radeon" delen av forumet.

Ha det så bra nu.

Det är nog Gunner357 du syftar på. Han borde gå till en annan tråd och grina. Jag vill passa på att tacka för tipset

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av AMD-FX:

Är det enbart Watch Dogs som är förbättrade? I såna fall skiter jag i denna

Här finns lite mer info http://www.guru3d.com/files_details/amd_catalyst_14_6_beta_do...

Permalänk
Skrivet av anon81912:

Det är nog Gunner357 du syftar på. Han borde gå till en annan tråd och grina. Jag vill passa på att tacka för tipset

Jag klarar mig bra utan tips av den här sorten så jag behöver inte grina. Därimot har jag fått årets asgarv ha ha tackar för det TS och Killbom.

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Medlem

Kan säga att drivrutinen gjorde susen för mina 7970m CF, mycket bättre flyt, och kan köra allt på high utan shadows som ligger på medium. (tar alltid en sjukt massa kräm ur laptopen)

Kör med FXAA i 1920x1080.
Spelet suger upp i stort sett allt mitt grafikminne ^^

Tack för länkarna TS, det uppskattas!

Visa signatur

Stationär: 8700K/16GB 3600hmz/GTX 1080ti
Portabel stationär: Ncase M1/5600X/16Gb 3600hmz/GTX 1070/Asus XG17
Laptop: Alienware 17r2/4970HQ/16Gb/GTX 980M

Permalänk
Medlem

Precis som med 14.4 RC1 och 14.4 WHQL så slutar datorn att känna av min bildskärm så fort drivrutinen laddas. Hjälper inte med omstart utan jag måste avinstallera drivrutinen genom safemode/fjärrstyrning för att jag ska få bild i skärmen. Jag kör en helt fräsch Windows 8.1 Pro-installation. 13.12 fungerar felfritt.

Lite felsökning med VNC har visat att Windows 8.1 känner av en "Mobile PC Display" som körs i 640x480 utan möjlighet att ändra upplösning. Några andra bildskärmar hittas inte alls.

Tips? Har skickat en rapport till AMD för 14.4 utan att få svar.

Visa signatur

CPU AMD Ryzen 7 7800X3D + Dark Rock Pro 4 GPU Sapphire RX 7900 XT Pulse
RAM Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 MB ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI
SSD Kingston KC3000 2TB SPU Creative AE-5 Plus PSU Corsair RM850x

Permalänk
Skrivet av Tazadar:

Kan säga att drivrutinen gjorde susen för mina 7970m CF, mycket bättre flyt, och kan köra allt på high utan shadows som ligger på medium. (tar alltid en sjukt massa kräm ur laptopen)

Kör med FXAA i 1920x1080.
Spelet suger upp i stort sett allt mitt grafikminne ^^

Tack för länkarna TS, det uppskattas!

Kör temporal smaa eller bara smaa istället för fxaa, enligt totalbiscuit så är det fxaa som suger upp både grafikminne och fps.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av albindubech:

Kör temporal smaa eller bara smaa istället för fxaa, enligt totalbiscuit så är det fxaa som suger upp både grafikminne och fps.

Tack för tipset! ska kolla hur det blir med de nya inställningarna!

Visa signatur

Stationär: 8700K/16GB 3600hmz/GTX 1080ti
Portabel stationär: Ncase M1/5600X/16Gb 3600hmz/GTX 1070/Asus XG17
Laptop: Alienware 17r2/4970HQ/16Gb/GTX 980M

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ragnarok:

Ha det så bra nu.

Vad är problemet med att ha en uppdaterad signatur?

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X3D | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury 2x16GB 3600 CL 16 Renegade | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | Xiaomi G34WQi | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair HS65 |

Permalänk
Medlem

Alltså jag har försök och försökt och försök att installera 14.6 jag har laddat ner dom fabliska 14.6 drivarna från amds hemsida från guru3d och från nu denna länk från mega. Men varje gång så säger insallern NE DU HAR REDAN DOM ha går man och kollar 14.4 !!!!!!!!!!!!!!! Helvetes jävla skit.

Nu tesade jag att avinstallera drivrutinen och starta om datorn och försöka installera igen, då står de at jag har 14.3 och den installerar inget nytt
FÖRBANNAT VAD JAG HATAR AMDS DRIVRUTINER

Nu har jag helt avinstallerat alla drivrutiner och ccc och försöker installera 14.6 men NE då får jag ingen drivrutin, vad fan är detta för jävla magiska drivrutiner som inte finns.

Jaha efter lie mer grävande hittade jag "Starting with AMD Catalyst 14.6 Beta, AMD will no longer support Windows 8.0 (and the WDDM 1.2 driver)"

FUCK YOU AMD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tralle:

Alltså jag har försök och försökt och försök att installera 14.6 jag har laddat ner dom fabliska 14.6 drivarna från amds hemsida från guru3d och från nu denna länk från mega. Men varje gång så säger insallern NE DU HAR REDAN DOM ha går man och kollar 14.4 !!!!!!!!!!!!!!! Helvetes jävla skit.

Nu tesade jag att avinstallera drivrutinen och starta om datorn och försöka installera igen, då står de at jag har 14.3 och den installerar inget nytt

Nu har jag helt avinstallerat alla drivrutiner och ccc och försöker installera 14.6 men NE då får jag ingen drivrutin, vad fan är detta för jävla magiska drivrutiner som inte finns.

Jaha efter lie mer grävande hittade jag "Starting with AMD Catalyst 14.6 Beta, AMD will no longer support Windows 8.0 (and the WDDM 1.2 driver)"

FUCK YOU AMD

Varför inte uppgradera till 8.1, det är ju gratis och i realiteten är det som ett på sikt nödvändigt servicepack.

Det finns ju en anledning till att de inte tycker det är intressant att fortsätta stödja det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dannesthlm:

Varför inte uppgradera till 8.1, det är ju gratis och i realiteten är det som ett på sikt nödvändigt servicepack.

Det finns ju en anledning till att de inte tycker det är intressant att fortsätta stödja det.

Nope, men detta kan vara strået till att jag downgradar till win 7

Permalänk
Discokungen
Skrivet av Tralle:

Se till att du installerar med SP1 annars funkar det inte på Windows 7 heller. Tog ett tag innan jag insåg att jag hade så otroligt daterat operativsystem! Men det är ens egna problem i det läget, det finns säkert bra med anledningar till att de slutar stödja gamla versioner.

Watch Dogs fungerar fortfarande inte alls i crossfire för mig dock. Undrar om det är för att jag kör med tre kort, får testa att köra med enbart två sen. 16 fps istället för typ 45 är lite störigt. Fruktansvärt dåligt optimerat spel alltså.

Visa signatur

AMD 9800X3D - Corsair 32GB 6000 CL30- Gigabyte B650 Aorus Elite - Inno3D 4090 - Intel 900p - CaseLabs SMA8 - LG 42C2 - Asus Loki 1000W SFX-L - Aquaero 6 - Vattenkyld - Steam Deck LCD 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tralle:

Om nu något inte skulle fungera tillfredställande i win7 ska du nedgradera till Vista då?

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X3D | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury 2x16GB 3600 CL 16 Renegade | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | Xiaomi G34WQi | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair HS65 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av skruvis:

Om nu något inte skulle fungera tillfredställande i win7 ska du nedgradera till Vista då?

jag hade vista lång tid, när det var nytt inga problem för mig. Men windows 8 har inte tillfört något som är bätre än windows 7, och efter att jag haft 8:an i över ett år nu så känner jag att det kan vara dags att byta upp sig igen till 7:an

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flamso:

Se till att du installerar med SP1 annars funkar det inte på Windows 7 heller. Tog ett tag innan jag insåg att jag hade så otroligt daterat operativsystem! Men det är ens egna problem i det läget, det finns säkert bra med anledningar till att de slutar stödja gamla versioner.

Watch Dogs fungerar fortfarande inte alls i crossfire för mig dock. Undrar om det är för att jag kör med tre kort, får testa att köra med enbart två sen. 16 fps istället för typ 45 är lite störigt. Fruktansvärt dåligt optimerat spel alltså.

har också crossfire funkar utan vet dock inte dps:en men orka köra utan båda korten igång.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tralle:

jag hade vista lång tid, när det var nytt inga problem för mig. Men windows 8 har inte tillfört något som är bätre än windows 7, och efter att jag haft 8:an i över ett år nu så känner jag att det kan vara dags att byta upp sig igen till 7:an

Kanske bättre att uppgradera till win 8.1 istället då.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tralle:

FUCK YOU AMD

Testat att avinstallera med DDU (Display Driver Uninstaller) http://www.wagnardmobile.com/DDU/? Gör en återställningspunkt först innan du testar

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tralle:

FUCK YOU AMD

Hur är det AMDs fel att du inte läser changeloggen till en betadrivrutin innan du installerar den på ett icke-uppdaterat operativsystem? o_O

För min del så lyckas jag fortfarande inte få någon bildsignal alls från kortet efter att drivrutinen installeras. Ett ovanligt men inte helt okänt problem tydligen, som sagt gäller det även 14.4 RC och 14.4 WHQL. Köttar på med 13.12 tills vidare...

Visa signatur

CPU AMD Ryzen 7 7800X3D + Dark Rock Pro 4 GPU Sapphire RX 7900 XT Pulse
RAM Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 MB ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI
SSD Kingston KC3000 2TB SPU Creative AE-5 Plus PSU Corsair RM850x

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tralle:

FUCK YOU AMD

Det är ju fördelen med att köpa ett OS att det alltid är up to date.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Arzei:

Precis som med 14.4 RC1 och 14.4 WHQL så slutar datorn att känna av min bildskärm så fort drivrutinen laddas. Hjälper inte med omstart utan jag måste avinstallera drivrutinen genom safemode/fjärrstyrning för att jag ska få bild i skärmen. Jag kör en helt fräsch Windows 8.1 Pro-installation. 13.12 fungerar felfritt.

Lite felsökning med VNC har visat att Windows 8.1 känner av en "Mobile PC Display" som körs i 640x480 utan möjlighet att ändra upplösning. Några andra bildskärmar hittas inte alls.

Tips? Har skickat en rapport till AMD för 14.4 utan att få svar.

Min bild blir svart efter jag loggat in i Windows 8.1 med med en asus pb278q och 290x men inloggningen stannar kvar i 1440p men sen är det svartvson sagt

Visa signatur

CHASSI: CUSTOM OBSIDIAN 900D CPU: i7 5930K @ 4.5GHz MB: GIGABYTE X99 G7 WIFI RAM: CRUCIAL DDR4 @ 2666MHZ 16GB SSD: ADATA SPD PRO 128GB ,SPD PRO 256GB HD: SEAGATE 2TB ,WD 3TB GREEN GPU: gt210 1gb PSU: EVGA SUPERNOVA G2 1300W SKÄRM: ASUS PB287Q 4K VATTENKYLNING: CUSTOMLOOP 2X 480RAD,240RAD
https://www.youtube.com/watch?v=debByyBcG3A]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tralle:

FUCK YOU AMD

Måste vara jobbigt att läsa release notes.