Silverstone 140mm magnetiskt dammfilter till fractal r4 chassi

Permalänk
Medlem

Silverstone 140mm magnetiskt dammfilter till fractal r4 chassi

Hej. Jag undrar som rubriken lyder om dammfiltret passar mitt fractal design r4. Länk till filtret:
http://cdon.se/hemelektronik/silverstone/silverstone-fan-filter-with-magnet-140mm-p23984158

Tänkte ha det på sidan samt där bak. Har nämligen mitt corsair h90 som intake bak och en 140mm noctua på sidan som insug till mina sli kort. Har satt sido fläkten med noctuas egna gummi fästen men får nog byta till skruv om dammskyddet ska fästa. Problem jag kan se bak är att gallret buktar ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rolle83:

Hej. Jag undrar som rubriken lyder om dammfiltret passar mitt fractal design r4. Länk till filtret:
http://cdon.se/hemelektronik/silverstone/silverstone-fan-filter-with-magnet-140mm-p23984158

Tänkte ha det på sidan samt där bak. Har nämligen mitt corsair h90 som intake bak och en 140mm noctua på sidan som insug till mina sli kort. Har satt sido fläkten med noctuas egna gummi fästen men får nog byta till skruv om dammskyddet ska fästa. Problem jag kan se bak är att gallret buktar ut.

Har du 140mm fläktplats så ser jag inget större hinder.
När du väl har fått ditt filter, så tror jag att monteringen är ganska förutsägbar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lifooz:

Har du 140mm fläktplats så ser jag inget större hinder.
När du väl har fått ditt filter, så tror jag att monteringen är ganska förutsägbar.

Problemet är som jag beskrev att gallret för bakfläkten buktar ut..... se bild:

Permalänk
Medlem
Skrivet av rolle83:

Problemet är som jag beskrev att gallret för bakfläkten buktar ut..... se bild: http://www.sotechdesign.com.au/wp-content/uploads/2012/09/fra...

Det är ju om du skulle sätta det på utsidan.
Du kanske får limma dit det istället, lite knepigt läge för vi vill ju att det skall bli tätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lifooz:

Det är ju om du skulle sätta det på utsidan.
Du kanske får limma dit det istället, lite knepigt läge för vi vill ju att det skall bli tätt.

Då kan jag lika gärna köpa en uppsättning som man skruvar fast. Tyckte det va smidigt med magnet just för att underlätta rengöringen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rolle83:

Då kan jag lika gärna köpa en uppsättning som man skruvar fast. Tyckte det va smidigt med magnet just för att underlätta rengöringen.

Så sant, fakk Rolle du sitter i en tölig sits.
Detta var en svår nöt att knäcka.

Permalänk
Medlem

Behövs dammfilter vid utblåset där bak då? känns som det är bättre utan, då blåser ju dammet ut och bort från burken. Annars kommer det ju täppa igen utblåset?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Behövs dammfilter vid utblåset där bak då? känns som det är bättre utan, då blåser ju dammet ut och bort från burken. Annars kommer det ju täppa igen utblåset?

Haha. Jag har ju satt mitt H90 som intake där med en push pull med 2 noctua 140mm. Hade även behövt tips på en tunnare 140mm fläkt till taket då jag fick ta bort en utav dom för att få dit aggregatet.