Battlefield: Hardline avslöjas av internetdetektiv

Permalänk
Melding Plague

Battlefield: Hardline avslöjas av internetdetektiv

Ett nytt spel i Battlefield-serien kan dyka upp redan på mässan E3 i juni, åtminstone om man får tro bildmaterial som grävts upp från den officiella speltjänsten.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Är det bara jag eller börjar BF likna call of duty i mängden spel som släpps?

Visa signatur

PluggBooken: MacBook Pro 13" i5 4GB ram 320 GB HDD
Gameburken: Corsair Vengeance 8gb - Intel i5 3570k@stock - Asus radeon HD7950@900Mhz - Asus z68 mobo... äh orkar inte.

Permalänk
Medlem

Passar nog på den

Permalänk
Medlem

Bojkottar tills de löst problemen i BF4.

Permalänk
Medlem

Äntiligen! hoppas på en andlig efterföljare till de gamla rainbox six, multiplayer i en sådan spelvärld kan bli exakt hur bra som helst.

Visa signatur

Blessed is the mind too small for doubt.

Permalänk
Medlem

är det bara jag som tycker att dom borde göra ett nytt Battlefield som utspelar sig under andra världskriget?

Permalänk
Medlem

Ahh, de kan väl inte va helt borta. Alla fattar väl att Battlefield serien är så populär bland många pga att det INTE är som cod. Eller ja, alla utan killarna (tjejer är inte så dumma ) på EA.

Permalänk

Blir en blandning av Counter Strike, p12:orna från Battlefield och CoD samt achievements från Bloons Tower Defence.

Visa signatur

Microalus ı Phenom II 1090T ı GTX 680 ı 970M Pro ı Corsair HX750 ı Corsair XMS3 8GB ı TX3 Evo ı Toshiba HDD

Permalänk
Medlem

Aktiebolag har en styrelse. Styrelsen bryr sig om pengar. EA är ett aktiebolag.

Money talks.

Jag råder folk att hålla sig borta från Battlefield serien. Den gick över, med Battlefield 4, till mjölkproduktion, eftersom mjölkproduktion ger mer pengar på kort tid (men ofta dödar en serie så småningom när folk vaknar).

Visa signatur

Node 304 | CPU: i5 4670k | RAM: Corsair vengeance CL10 8gb(8x1) | GPU: ASUS GTX760 | MB: ASUS Z87I-PRO(mITX) | Skärm: 24"BenQ RL2455HM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nyhet:

Ett nytt spel i Battlefield-serien kan dyka upp redan på mässan E3 i juni, åtminstone om man får tro bildmaterial som grävts upp från den officiella speltjänsten.

Läs artikeln

Visceral games? Flopp

Permalänk
Skrivet av Ultra94:

är det bara jag som tycker att dom borde göra ett nytt Battlefield som utspelar sig under andra världskriget?

Det skulle vara bra mycket mer intressant än vad detta är i alla fall. Men, det kan ju bli ett grymt spel det här också så man ska väl inte måla fan på väggen antar jag.

Permalänk
Medlem

Jag vill hellre ha Bad Company 3.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheJepz:

Är det bara jag eller börjar BF likna call of duty i mängden spel som släpps?

Ungefär så, skräpigt EA-utbud som vanligt. Dice liknar inte ett skit av sitt forna jag längre.
Och bara snygg grafik kommer man inte långt på.
Dom borde fixa efterföljare på Bad Company istället.

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lifooz:

Ungefär så, skräpigt EA-utbud som vanligt. Dice liknar inte ett skit av sitt forna jag längre.
Och bara snygg grafik kommer man inte långt på.
Dom borde fixa efterföljare på Bad Company istället.

Det är EAs fel, dice får inte ens göra spelen längre...

Visa signatur

sebbeboy -Vad är det som är så roligt med att sitta och navigera där med muspekaren? För det är väl det enda vettiga man kan göra i startmenyn?
Tvelander -För den är 10000000000x mer logisk än att sitta leta runt i ett satans fan fullscreen fönster med massa grafik och skit bajs som funkar kiss dåligt på PC.
Kör start8 nu annars får jag FLIPP på windows 8

Permalänk
Medlem

NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ
inte battlefield, nu blir det cod v2 *springer gråtandes ut på gatan och skriker* :,(

Visa signatur

sebbeboy -Vad är det som är så roligt med att sitta och navigera där med muspekaren? För det är väl det enda vettiga man kan göra i startmenyn?
Tvelander -För den är 10000000000x mer logisk än att sitta leta runt i ett satans fan fullscreen fönster med massa grafik och skit bajs som funkar kiss dåligt på PC.
Kör start8 nu annars får jag FLIPP på windows 8

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheJepz:

Är det bara jag eller börjar BF likna call of duty i mängden spel som släpps?

Spela roll hur mycket spel de släpper. Ubisoft gör ju AC spel stup i kvarten och det verkar knappt vara aktuellt att prata om.

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av V1pArzZ:

Det är EAs fel, dice får inte ens göra spelen längre...

Kan ha med Battlefront att göra, ser detta som positivt. Låt DICE fokusera på Battlefront nu och gör den bästa uppföljaren de kan!

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk
Medlem

CounterStrike HD, inget annat. CS nördarna lär få sitt iaf.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Fyf*n så skönt det skulle vara med lite omväxling!!
Vill dock se en release utan allt för många buggar denna gång!

Permalänk
Medlem

Jag tänker på Need for Speed som en gång i tiden var en bra och intressant bilspelsserie.
Sedan blev det en stämpel på alla skitbilspel som EA släppte.

Nu kommer varje FPS från EA heta Battlefield...

Permalänk
Medlem

Battlefield: Global Warfare

Visa signatur

Fraktfritt Inet

Permalänk
Medlem

Kan bli coolt. Men kommer verkligen inte köpa ett DICE-spel på release på ett bra tag. Efter BF4 så vågar jag inte ta den chansningen igen.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Känns som en uppföljare till Battlefield Heroes, dvs F2P-spel. Visceral Games är väl inget att klanka ned på dock, de är ansvariga för Dead Space-serien och Dante's Inferno t ex. De ska ju även vara med på ett nytt Star Wars-spel tillsammans med BioWare och DICE så knappst att skrika flopp än tycker jag.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Skrivet av Mocka:

CounterStrike HD, inget annat. CS nördarna lär få sitt iaf.

Är det något negativt menar du?

Visa signatur

Tafelwasser

, CITERA FÖR SVAR

Pimpim666 : Skaffa flickvän så minskar risken för att ni går in på sidor med virus.
Nivity: Tror nog det ökar med flera tusen % istället, tjejer klickar ju på vad fan som helst som ploppar upp på skärmen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lifooz:

Ungefär så, skräpigt EA-utbud som vanligt. Dice liknar inte ett skit av sitt forna jag längre.
Och bara snygg grafik kommer man inte långt på.
Dom borde fixa efterföljare på Bad Company istället.

Du klagar på att de släpper förmycket spel (med tanke på vad du citera), sen vill du att de ska släppa Bad Company (3)? Säger det inte emot sig själv?

Men om det blir samma speltyp som Rainbow 6 så är det något jag kommer se fram emot

Permalänk

Kan alla som säger att detta spelet är skit vänta tills vi faktiskt har sett lite trevligt gameplay?

Visa signatur

Primärdator : Ryzen 7 5800x3d 32GB - Arctic Liquid Freezer III 240 - Strix X570-F - RTX 2070S - SAMSUNG 970 EVO+ NVME 1 TB - Samsung 750 Evo 500 GB - Samsung 840 Pro 238 GB - Fractal design define 7 compact

Lekdator: i7 2600k 16GB-ddr3- 2x GTX 770 - Samsung 840 pro 238 GB - Resväska

Permalänk
Medlem
Skrivet av V1pArzZ:

Det är EAs fel, dice får inte ens göra spelen längre...

Dice ägare sålde bolaget till EA, man kan inte äta kakan och ha den kvar så att säga.

Permalänk
Medlem

Battlefield: Counterstrike....
Gissar att fokus blir på små kartor, 5v5
Som CS men lite snyggare och med förstötbar miljö.
Inget för mig.
Om det ens skall ha en chans att konkurera måste EA se till att avlägsna tillbehörs-fetischismen.
Den har skadat BF4 mycket.

Jag ser däremot fram mot Battlefront 3.
Lite mer fokus på action jämfört med Battlefield, Stjärnornas krig miljö.
kan bara bli en succe!
Om EA tar bor tillbehörs-fetischismen då.

Permalänk
Medlem

Om de har fixat netcode, ja tack. Det behövs faktiskt något nytt sedan BF4 var exakt som BF3 fast sämre. Hade gärna sätt WW2 eller något annat historiskt.

Permalänk
Medlem

Om jag ser ett modernt pangpangspel till så tror jag att kaskadkräkningarna aldrig kommer att upphöra.
Vi har nog med fåniga spel där laserguidade bomber, drönare, UAVs, jetplan och målsökande missiler förtar hela spelglädjen.

Tacka vet jag BF1942. Inget trams, bara skicklighet. Lobba in tankskott, fälla en bomb från flygplanet vid exakt tillfälle, annars var det bara att börja om. Varje skott kändes om ett "skill shot". Att de övergav BF1943 till PC och istället pumpade ut en massa blippblipp är utan tvekan århundradets mest patetiska beslut.

Jag är fullt medveten om att tekniken har gått framåt på slagfältet, men det innebär inte att det utgör bra material till ett spel. Urk.

Visa signatur

Gammal garvad IT-tekniker med lång erfarenhet av nätverk, server och IT-säkerhet m.m.