De erbjuder fiberanslutning där jag bor..men vilka som är bäst HJÄLP!

Permalänk
Medlem

De erbjuder fiberanslutning där jag bor..men vilka som är bäst HJÄLP!

Någon erfaren av dessa företag....instabilt och fungerande osv...

https://imageshack.com/i/nbzqz8j

https://imageshack.com/i/ngvo6vj

https://imageshack.com/i/n9e3c3j

Tacksam för svar

Permalänk
Medlem

Bahnhof eller Bredband2s 100/100, skulle jag säga.

Permalänk
Avstängd

Bahnhof 100/10

Permalänk

Ah, jag är så avundsjuk. Jag sitter på 8/2 ADSL med Telia. Kan inte få högre än så där jag bor.. 15 minuter från City. Det är ren och skär bullshit.

Skulle tagit Bredband2 100/100

Permalänk
Medlem
Skrivet av GreenSoap:

Ah, jag är så avundsjuk. Jag sitter på 8/2 ADSL med Telia. Kan inte få högre än så där jag bor.. 15 minuter från City. Det är ren och skär bullshit.

Skulle tagit Bredband2 100/100

Har nuvarande samma som dig..men nyligen har vi fatt fiber i området.
glöm inte COM HEM är också med i listan hur är det med de? nån expert?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wasaaye:

Har nuvarande samma som dig..men nyligen har vi fatt fiber i området.
glöm inte COM HEM är också med i listan hur är det med de? nån expert?

just nu har comhem ett erbjudande: 250mbt/s för 250kr per månad, vet dock inte om det gäller längre, och vad upp är, men värt å checka!

Visa signatur

5600G

Permalänk
Medlem

Jag kör med Alltele, har inte varit några nämnvärda problem. Mest varit stadsnätet som strulat som fan.

Permalänk
Hedersmedlem

Finns en ganska ny tråd här om Bredband2's fantastiska kundsupport. Jag skulle valt Bahnhof.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem

Bahnhof utan tvekan

Visa signatur

Chassi: DAN A4 | MB: ASUS VI Impact | GPU: Titan X | CPU: 4770K | RAM: 2x8GB Corsair Vengeance | SSD: Samsung 830 512GB | Skärm: ASUS Swift IPS

Permalänk
Medlem

Så sägs den i respektive företag om deras erbjudandet..
Nu finns Bahnhof 100/100 Mbit/s i min önskelista,159 kr i första 3 mån .

Tyfon
Tyfon 100/100 Mbit/s

Därför skall du välja Tyfon som din nya leverantör av bredband!

Tjänstens kvalitet är enligt vår syn mer än att leverera den bandbredd man lovat, det handlar även om mjuka värden, som hur du blir bemött, hur lång tid det tar att få respons och att ge korrekt information. Vi strävar hela tiden efter att förbättra varje del av leveransen av vår tjänst för att uppnå en hög genomgående kvalitetskänsla. Vi gör vårt bästa för att vara bäst och det kommer du märka som kund.

BREDBAND:
På samtliga våra tjänster kan du vara ständigt uppkopplad mot internet och
betalar en fast avgift oavsett hur mycket du använder bredbandet.

Vid tecknade av Bredband ingår:

Obegränsad surftid!
5 E-postadresser
Webmail
Plats för hemsida
Publik IP-adress
Support alla dagar till 22.00
.......................................................................................................................................................................

ComHem
ComHem 100/100 Mbit/s

100 Mbit/s är ett riktigt snabbt bredband och är ett bra alternativ för familjer där flera är uppkopplade samtidigt med dator, surfplattor eller spelkonsoler. Nu kan du prova på 100/100 i 3 mån för 199 kr/mån (ord pris 349 kr) och du har rätt att nedgradera till valfritt bredband under de 3 första månaderna. Routern kostar bara en krona.

Månadskostnad kampanj
Per månad 1 - 3, 199 kr
Per månad 4 och framåt, 349 kr (ord. pris för Bredband 100/100)

Nedströmshastighet (ta emot filer) 50-100 Mbit/s
Uppströmshastighet (skicka filer) 50-100 Mbit/s

Engångskostnader
Modem 1 kr
Bredband startavgift 0 kr
Frakt 99 kr

För att beställa, besök comhem.se eller ring Kundservice på 90 222.

Basinformation
Startavgift 0:-
Månadskostnad 349:-
Uppsägningstid 1 månader
Bindningstid 12 månader
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
AllTele
AllTele 100/100 Mbit/s

FRITT INTERNET!
Ja, säger AllTele, som har integritets skydd för samtliga kunder. Integritets skyddat internet? Det betyder att AllTele inte sparar några som helst uppgifter om ditt surfande. Varken IP-adress eller annat.

Ingår när du beställer Bredband

- IGhost - anonym surf
- Antivirus (3 mån gratis)
- Fri support. Sju dagar i veckan
- Obegränsad surf dygnet runt alla dagar om året

Vill du veta mer om våra tjänster? Gå in på www.alltele.se och läs mer!

Basinformation
Startavgift 199:-
Månadskostnad 319:-
Uppsägningstid 1 månader
Bindningstid 12 månader
...................................................................................................................................................................
Bahnhof
Bahnhof 100/100 Mbit/s

Integritetsmärkt bredband från Bahnhof

Gemensamt för vårt engagemang är att vi alltid vill hitta den bästa möjliga lösningen för dig som kund, oavsett om det avser bredband, telefoni eller tv. Vi vet att det är möjligt att förena kvalitet och gedigen kompetens med prisvärda tjänster.

Beställ redan idag och få ett integritetsmärkt bredband som passar dina behov. Välj även bland våra attraktiva tilläggstjänster för en komplett lösning.

[http://www.bahnhof.se:www.bahnhof.se]
Kampanjer

Surfa för halva priset i 3 månader!

Basinformation
Startavgift 0:-
Månadskostnad 319:-
Uppsägningstid 1 månader
Bindningstid 0 månader

Permalänk
Medlem

Skulle själv valt BahnHof 100/100. 100/10 fungerar åxå om man inte bryr sig om sin upphastighet.

ComHem och AllTele skulle jag undvika p.g.a. bristande kvalitet på kundtjänst och brister när det gäller upptid och stabilitet.

Mvh
Mattias

Permalänk
Medlem

Bahnhof är bra, har själv haft dem i flera år. Men de har brister som t.ex fruktansvärt dålig fakturering och ibland kan tänkas vara ekonomi fiffel. Bara ett exempel var i December bestämde de sig för att sina kunder skulle betala dubbelt för de vill ha in betalning två månader i förväg och det värsta var att de ej informerade om detta. Stod rätt mycket i media om det och på forum, jag minns en artikel där en student fick det dragit direkt på sitt konto så han ej hade råd att köpa julklappar.

Det andra negativa är att Bahnhof är inte direkt kända för att ha bra ping tider om du tycker om online spel, särskilt ping tider till USA och det beror på att all trafik ut mot internet går till typ tyskland först och sedan skickas vidare, så det blir en omväg när det gäller trafik mot USA. Bara ett exempel är att för ett par år sedan så hade all kunder helt plötsligt 500 i ping till spelet League of Legends, till europa servrar dessutom, men det fanns en "fix" dra ut nätkabeln och stoppa in den igen så gick ping ner till det normala, så var ganska klart att det var nåt problem och inte med själva nätet. Och personer med VPN tjänster hade inga ping problem alls, till många spel. Det blev iaf åtgärdat efter spel utvecklaren till League of Legends kontaktade Bahnhof och gav dem ip adress och port nummer till deras spel servrar.

Bahnhof har dock blivit bättre när det gäller ping tider till spel mot för hur det var för flera år sedan.

Det enda råd jag har är att hålla er borta från Tyfon, glöm att de ens finns som ett val. Annars som jag tror någon nämnde är att fel eller problem uppstår oftast i stadsnäten vilket ej har nåt att göra med tjänstleverantören, därför spelar det egentligen ingen roll vilken du väljer.

Permalänk
Avstängd

Nåt som ingen nämner är att telia/com hem har stamnätet skanova så dom har alltid bättre ping om man spelar mycket:)

Visa signatur

FD refine S Msi x99s sli plus 5930k@4400mhz NH-D14 Asus GTX 980 Strix SLI 16gb gskill ripjaws ddr4 3ghz Os Samsung 950 pro 512gb NVME Spel samsung 840/850 evo/pro Win 10 Pro Corsair Ax850 Gold Asus PG278Q Rog Swift

Permalänk
Medlem

Har haft Bredband2 i många år själv och sällan haft problem med uppkopplingen, de gånger den gått ner har den kommit tillbaka samma dag igen.
Hastigheten på Bredband2 har också varit kanon, har nu 100/100 och får 95-96 både upp och ner. Tidigare när jag hade 30/30 låg jag alltid över den hastigheten både upp och ner.

Sen har dom väl som alla andra vissa personer på sin kundtjänst som definitivt inte skulle jobbat där, men tycker det blivit bättre med åren och framförallt så funkar uppkopplingen så pass bra att man sällan behöver ringa dom.

Ytterligare en fördel är att dom kör med skarpa IP adresser utan att man behöver be om det.

För ett antal år sedan testade jag Bahnhof i vårt nät men det var sämre än Bredband2 hos oss.

Övriga känner jag inte till.

Permalänk
Medlem

Nu är det klart med Bahnhof 100/100 beställde i onsdags och idag fredag var inkopplad...måste säga är mycket imponerat hur snabbt det gick..första mätningen gjort enligt bilden nedan

Permalänk
Skrivet av Wasaaye:

Nu är det klart med Bahnhof 100/100 beställde i onsdags och idag fredag var inkopplad...måste säga är mycket imponerat hur snabbt det gick..första mätningen gjort enligt bilden nedan
http://i57.tinypic.com/28u1f2u.png

Ser bra ut det där! Sitter själv och velar mellan Telia och Bahnhof som operatör nu när det är dags för fiber. Någon som har erfarenhet av Bahnhof's kundsupport? Är den bra? Strular nätet mycket för er som har det?

Permalänk
Medlem

Det enda med Bahnhof jag har upptäckt är att de har haft strul med deras dns server, så jag har fått manuellt ställa in Bahnhof som primär och Googles dns server som sekundär. Alla andra avbrott ligger hos stadsnätet och ej Bahnhof, jag har Zitius som stadsnäts operatör.

Bahnhof har även sekretess policy, om det ej ändrats, där de kommer aldrig att ge ut dina uppgifter ang fildelning, telia däremot är mycket hårdare gällande det. Inte för att att jag vill föra diskussionen dit och prata om saker som är olagliga, men kan vara nåt som styr val av operatör för vissa.

Om ping och online spel till USA är viktigt för dig skulle jag nog välja telia, men om det är mindre viktigt och om du bara spelar inom europa så skulle jag välja Bahnhof.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Utbildadninja:

Ser bra ut det där! Sitter själv och velar mellan Telia och Bahnhof som operatör nu när det är dags för fiber. Någon som har erfarenhet av Bahnhof's kundsupport? Är den bra? Strular nätet mycket för er som har det?

Jag skulle i nuläget kraftigt avråda ifrån att välja Bahnhof. De har relativt nyligen infört NATning i sitt nät vilket kommer göra det omöjligt att drifra tjänster hemifrån och kommer med stor sannolikhet orsaka strul med torrents och annan P2P mjukvara då ingen kan ansluta till dig.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Du kan själv gå in och aktivera och få en vanlig ipadress hos bahnhof. Detta görs på http://dhcp.bahnhof.se