Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2007

Kollar Youtube = Internet dör

Hej

Jag har nu i över en månad, kanske två, haft ett återkommande problem med mitt internet. Förut har internet dött nästan varje kväll mellan 23:30 och 00:30 (nästan alltid 23:57) men när jag har startat om routern eller väntat lite så startade det igen. Ibland tog det lång tid.

Mitt nuvarande problem är att när jag kollar på Youtube exempelvis så dör mitt internet tillslut (samma sak hände just nu när jag tittade på Wimp.com och det har även hänt på kanal5play.se). Det kan dö efter 5 sekunder eller efter 50 minuter, ibland inte alls. Igår satt jag och tittade på Youtube flera timmar utan problem och idag dog det tre gånger på 40 minuter. Internet dör för övrigt för alla så vitt jag vet, åtminstone på båda mina datorer och iPad:en.

Jag förstår inte varför problemet uppstår men det låter som att någonting inte står rätt till i alla fall... Kanske någon inställning i routern eller har min ISP satt nån spärr på mig?

Saker jag har testat och som inte fungerat:

• Kopplat ur allting en längre stund och sen satt in det igen.

• Bytt antivirus.

• Bytt webbläsare.

• Uppdaterat flashplayer.

• Formaterat datorn.

• Säkert fler saker jag inte komma på just nu.

Lite info om min dator som kan vara bra att ha:

• Webbläsare: Google Chrome

• Anti-Virus: Avast!

• ISP: Com Hem

• Router: D-Link DIR 655

• Modem: Netgear CG3100

Nån som har en idé?

Trädvy Permalänk
Moderator
Registrerad
Aug 2007

Har du provat att använda ditt modem som router?

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2007
Skrivet av giplet:

Har du provat att använda ditt modem som router?

Eftersom jag inte är ensam med internet här hemma har de tvarit svårt att göra det men ska komma ihåg att försöka det när jag har tillfälle, troligen imorgon.

Skickades från m.sweclockers.com