Billig färgskrivare som skall användas sporadiskt

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2011

Billig färgskrivare som skall användas sporadiskt

Tjena!

Tänkte skaffa mig en billig skrivare som endast kommer användas ett par ggr om året kanske för att skriva ut lite bilder på fotopapper.
Vad kan ni rekommendera?

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Sverige
Registrerad
Dec 2005

Alla bläckstråleskrivare går bort direkt med så sporadiskt användning eftersom bläcket torkar. Möjligen om du hittar en modell med undershållsprogram som rengör regelbundet om den alltid är påslagen, så kan det fungera (min HP för 3000kr gör det).

Bläck är både billigt och bra för foto, men som sagt, med sällananvändning kommer du få problem.

Synpunkter på min moderering? Hör av dig via PM eller mail.

W7, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Huawei P20 Pro
* Stolt paragrafryttare *

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
/dev/null
Registrerad
Dec 2004

Även billigare bläckstråleskrivare kan ha automatisk rengöring, min Brother för < 1000 kr har det. Det slösar ju dock en massa bläck.

I am Thon, eat my spread!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2007

Om du håller dig till bilder i "vanlig" fotostorlek skulle jag definitivt rekommendera en liten sublimeringsskrivare, typ en Canon Selphy xxx. Bra bildkvalitet, ingen intorkning och BILLIGT.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2011
Skrivet av peterhjalmarsson:

Om du håller dig till bilder i "vanlig" fotostorlek skulle jag definitivt rekommendera en liten sublimeringsskrivare, typ en Canon Selphy xxx. Bra bildkvalitet, ingen intorkning och BILLIGT.

Låter intressant! Finns det fotopapper med klister på att köpa i den storleken?