I-lands tråd. Elgigantens sega leveranstider

Permalänk
Medlem

I-lands tråd. Elgigantens sega leveranstider

Nappade i söndags kväll på Elgigantens erbjudande för en Lumia 1020 för 2999:-, tänkte att allt var härligt och att man äntligen skulle få kunna testa Windows Phone.
Anyhow, väljer i kassan standard-leverans för 0:- med 3-5 arbetsdagar och tänker (så här i efterhand naivt) att det säkert går snabbare än så och att dom troligen skickar min vara efter 1-2 arbetsdagar. Vilket som, till dagens dato så har dom fortfarande inte ens gjort i ordning min order?!
Att man aka vara så himla dumsnål och inte tog expressleverans 1-2 dagar för 39:-
Jag är mycket väl medveten om att jag valt leveransen själv, men jag kan ändå inte förstå hur det kan ta ett så pass stort företag som Elgiganten 3+ dagar att bara göra i ordning en order. Som jag inbilla mig så väljer majoriteten av kunderna som handlar via deras webbplats troligen att använda sig av Collect@Store som jag gjort vid nåt tillfälle och det har funkar galant och felfritt, och att mängden kunder som väljer att som jag i det här fallet att få varan levererad och skickad via post är betydligt mindre (kan ha helt fel här).
För övrigt så fanns inte Collect@Store som alternativ när jag beställde vilket jag tyckte var lite underligt, speciellt med tanke på att jag var ner hos min lokala butik igår (Örebro Megastore) så sa dom att som hade fler än 50+ i lager av enbart den vita som jag beställde.
Skickas den inte idag så är ju risken att få se dem innan helgen minimal känns det som, visst har väl posten gjort underverk förut....men....

Det jag undrar med gnälltråden är om fler har upplevt lika sega leveranser från dom? Som det se ut nu har jag handlat hos utländska företag som har fått iväg min vara snabbare, säkerligen också levererats snabbare också. Det enda svaret man fick när man väl ringde deras, dryga får jag lov att säga, kundservice så fick man bara till svar typ; ja, du valde ju 3-5 dagars leveranstid och då blir det så här. Får nästan känslan av att även fast kanske inte just webbavdelningen eller vad man ska kalla det inte har fullt upp, att dom ändå drar ut på leveranstider för att det var ju trots allt det du valde. Lagom irriterad just nu, ska ringa dom senare och se om dom ens kommer kunna då iväg min order idag överhuvudtaget vilket jag inte hyser speciellt stora förhoppningar om.
Jag gillar Elgiganten annars mycket, tycker dom har bra service, trevlig personal etc. Har handlar av dom många gånger förut, alla i butik dock. Men tydligen så visar dom upp en helt annan sida när man handlar via nätet.

Som sagt, dagens i-lands problem Deluxe I know. Men har nån något att inflika?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

De maskar medvetet med 3-5dagars alternativet för att kunna ta betalt för "express" tjänsten?
Min gissning.

Edit: Jag tycker alltid det strular hos Elgiganten.
Det saknas saker i paketen, beggade varor säljs som nya o s v.
Försöka få något vettigt svar från service avdelningen är hopplöst och tar oändlig tid.

Usla butiker ska man undvika, och jag försöker så långt det går att göra det i Elgigantens fall.

Permalänk
Medlem

Vad är egentligen problemet? Du valde gratisalternativet, det har bara gått 2 hela arbetsdagar, måndag och tisdag. Om du inte har varan på fredag då kan du börja klaga.

Angående

"Skickas den inte idag så är ju risken att få se dem innan helgen minimal känns det som, visst har väl posten gjort underverk förut....men...."

Vet inte vilka upplevelser du har av posten men min erfarenhet är att när väl posten fått tag i försändelsen så kommer det fram dagen efter. Så länge det skickas idag eller imorgon lär du få det innan helgen.

Edit.
Glömde totalt bort att det är en röd dag imorgon. Posten lär inte hämta några paket från Elgiganten imorgon. Om den inte skickas idag så får du vänta tills nästa vecka.

Visa signatur

Dator 1 | Intel Core i7-4770K @ 4,6Ghz | Corsair H100i | Asus Z87-A | Crucial DDR3 BallistiX Sport 2x8GB 1600Mhz CL9 | KFA2 GTX 980TI HOF | Corsair TX650W | Intel 335 240GB | LG 24" + Philips 27" + Philips 27" | Fractal Design R3 |
Dator 2 | Intel Xeon W3520 | TRUE Spirit 120M | Asus Rampage II Extreme | Patriot Viper II Sector7 3x2GB 1600Mhz CL8 | PNY 8800 Ultra | Intel 330 120GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av thompson:

Vad är egentligen problemet? Du valde gratisalternativet, det har bara gått 2 hela arbetsdagar, måndag och tisdag. Om du inte har varan på fredag då kan du börja klaga.

Angående

"Skickas den inte idag så är ju risken att få se dem innan helgen minimal känns det som, visst har väl posten gjort underverk förut....men...."

Vet inte vilka upplevelser du har av posten men min erfarenhet är att när väl posten fått tag i försändelsen så kommer det fram dagen efter. Så länge det skickas idag eller imorgon lär du få det innan helgen.

Jag är lite gnällig helt enkelt, tycker det är lite irriterande bara. Jo, jag valde ju själv "fel" leveransval, ska inte snåla på det nästa gång.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av thompson:

Vad är egentligen problemet? Du valde gratisalternativet, det har bara gått 2 hela arbetsdagar, måndag och tisdag. Om du inte har varan på fredag då kan du börja klaga.

Skulle säga att det inte ens gått två arbetsdagar än. Beställer du en måndag med en dags leveranstid är förväntningen senast tisdag kväll. Två dagar blir sent på onsdag. En beställning på söndag måste vara samma sak, så det har inte ens gått två arbetsdagar, och TS har knappt ens kommit in i perioden då leveransen ska ske enligt eg... Har man inte fått telefonen tisdag nästa vecka (röd dag imorgon) är det väl relevant att gnälla, dvs. det är en hel vecka för tidigt

Och TS, seriöst, det är en telefon. Gick dina planer i att sträcklira candycrush hela långhelgen i stöpet nu eller varför har du så bråttom?

Visa signatur

Redbox: Asrock B650 Lightning ATX, 7800x3D -20CCO, XFX 6950XT, 2x32GB Corsair Vengence 6400 CL32, WD SN770 2TB, Corsair RMe 1000, Lian Li Lancool 216, Peerless Assassin 120 SE
Purpbox: Z87-Pro, I5 4670K@4.2, Sapphire 290 TRI-X, 2x8GB Crucial Tactical@stock, Deep Silence 1
Samsung Evo 250+500GB + QVO 1TB, 2x1TB 7200RPM backup/lagring
Det var bättre förr: E5300 2600MHz -> 3640MHz, Celeron 300A -> 450MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av e1m1:

Skulle säga att det inte ens gått två arbetsdagar än. Beställer du en måndag med en dags leveranstid är förväntningen senast tisdag kväll. Två dagar blir sent på onsdag. En beställning på söndag måste vara samma sak, så det har inte ens gått två arbetsdagar, och TS har knappt ens kommit in i perioden då leveransen ska ske enligt eg... Har man inte fått telefonen tisdag nästa vecka (röd dag imorgon) är det väl relevant att gnälla, dvs. det är en hel vecka för tidigt

Och TS, seriöst, det är en telefon. Gick dina planer i att sträcklira candycrush hela långhelgen i stöpet nu eller varför har du så bråttom?

Haha! Jag är emot alla former av mobilspel, farm Hero saga och vad allt heter. Man har ju blivit så van med snabba leveranser genom åren och då känns det här lite tråkigt bara
Vi får se hur pass snabba dom är i slutändan.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk

Jag beställde min lumia 1020 i helgen nu också körde dock på express-frakten och min var framme redan i måndags
väldigt nöjd med den, fast du ska veta att den rasslar lite om man skakar den pga. bildstabilisatorn bara så du inte tror den är paj

Visa signatur

|CPU| AMD Ryzen 7 5800X3D|GPU| PowerColor Radeon RX 7800 XT Hellhound| MoBo| MSI X370 XPOWER GAMING TITANIUM |RAM| - G.SKILL Trident Z 3600Mhz 32GB|CPU kylare| Noctua NH-U12A|PSU | EVGA Supernova 1300W G2 |Chassi| Fractal Design Define R4 | Airsoftare norr om Västerås! :D

Permalänk
Medlem

Handla några saker från kina så ska du se att elgiganten har riktigt bra leveranstider i jämförelse.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brightsin:

Jag beställde min lumia 1020 i helgen nu också körde dock på express-frakten och min var framme redan i måndags
väldigt nöjd med den, fast du ska veta att den rasslar lite om man skakar den pga. bildstabilisatorn bara så du inte tror den är paj

F*n din jäkel :D!
Tack för infon, fast då jag har känt och "shaked ut ;)" i butik så har den inte låtit nåt. Men tack i alla fall.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av e1m1:

...Har man inte fått telefonen tisdag nästa vecka (röd dag imorgon) är det väl relevant att gnälla...

Whops, juste ja röd dag imorgon det hade jag inte en tanke på. Ja då är det inte förrän i början av nästa vecka man kan börja klaga och då kan den självklart inte komma på fredag om den inte skickas idag.

Visa signatur

Dator 1 | Intel Core i7-4770K @ 4,6Ghz | Corsair H100i | Asus Z87-A | Crucial DDR3 BallistiX Sport 2x8GB 1600Mhz CL9 | KFA2 GTX 980TI HOF | Corsair TX650W | Intel 335 240GB | LG 24" + Philips 27" + Philips 27" | Fractal Design R3 |
Dator 2 | Intel Xeon W3520 | TRUE Spirit 120M | Asus Rampage II Extreme | Patriot Viper II Sector7 3x2GB 1600Mhz CL8 | PNY 8800 Ultra | Intel 330 120GB |

Permalänk
Rekordmedlem

Man har den långsamma typen av leverans för att fylla upp när det är slut på prioriterade leveranser och när tiden börjar ta slut så prioriteras den om den inte gått iväg tidigare, allt för att optimera logistiken.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Men snälla nån, en till tråd efter minimalt antal dagar, där någon har valt gratis frakt, när alternativet var 39 kr.

Försvarar inte dålig kundservice, och handlar inte i aktuell butik, bortsett från någon enstaka liten sak om man råkar passera en fysisk butik.

Vill man ha något snabbt får man vidta lämpliga åtgärder, inte gnälla i efterhand. Som mrqaffe nämner kan det finnas skäl till olika fraktalternativ.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Osprey:

Men snälla nån, en till tråd efter minimalt antal dagar, där någon har valt gratis frakt, när alternativet var 39 kr.

Försvarar inte dålig kundservice, och handlar inte i aktuell butik, bortsett från någon enstaka liten sak om man råkar passera en fysisk butik.

Vill man ha något snabbt får man vidta lämpliga åtgärder, inte gnälla i efterhand. Som mrqaffe nämner kan det finnas skäl till olika fraktalternativ.

Jo tack. Jag insåg det i efterhand nu och skulle med facit i hand så varit smartare och valt express.
Vi får se hur det går helt enkelt, fredag är väl att hoppas på iom röd dag imorgon.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X