Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2012

Minecraft portforward

Hej! Blev sugen på Minecraft nu när CrackPack släpptes, ett modpack till minecraft, så tänkte göra en server. Jag har portforwardat innan men detta värgrar att fungera... Min standard gateway är 192.168.1.1 och den vad jag kommer ihåg så har jag änvänt 192.168.0.1 innan fast jag kan inte logga in då. Annars har jag gjort allt annat, någon som kan ha någon ide vad jag ska göra?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2007

Du förklarar inte exakt vad du har gjort, hur du har gjort, eller hur resultatet ser ut. Hur ska vi då kunna hjälpa dig?

Du får ta en bild på konfigen, ge oss dina IP-adresser osv.

CCNA

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Feb 2014
Skrivet av Terrorkossan:

Hej! Blev sugen på Minecraft nu när CrackPack släpptes, ett modpack till minecraft, så tänkte göra en server. Jag har portforwardat innan men detta värgrar att fungera... Min standard gateway är 192.168.1.1 och den vad jag kommer ihåg så har jag änvänt 192.168.0.1 innan fast jag kan inte logga in då. Annars har jag gjort allt annat, någon som kan ha någon ide vad jag ska göra?

Gateways kan ändra. Leverantören kan ändra den, om du flyttar kablar och sånt kan också ändra den.

Enklaste sättet att hitta din standard-gateway är att öppna kommandotolken, skriv in "ipconfig". Sen kommer den upp där.

Fractal Design R4 | Cooler Master V700 | I5 4670k 4.3 Ghz | CM Hyper 212 EVO | Gigabyte GA-Z87X-D3H | Ballistix sport 1600MHz 16GB | 2x120GB ssd RAID, | GTX 770 OC | Windows 10 | Steelseries Rival | Func KB-460 MX Blue | AOC i2367Fmx2 |
AOC g2460Pg |[/B]

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2012
Skrivet av oolllee:

Gateways kan ändra. Leverantören kan ändra den, om du flyttar kablar och sånt kan också ändra den.

Enklaste sättet att hitta din standard-gateway är att öppna kommandotolken, skriv in "ipconfig". Sen kommer den upp där.

jo, jag har skrivit ipconfig och då får jag upp 192.168.1.1

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2012
Skrivet av vipers:

Du förklarar inte exakt vad du har gjort, hur du har gjort, eller hur resultatet ser ut. Hur ska vi då kunna hjälpa dig?

Du får ta en bild på konfigen, ge oss dina IP-adresser osv.

http://gyazo.com/6ed556ff1aa5cc9bc07d2695775d4f99 där har du

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bästkusten
Registrerad
Jun 2009
Skrivet av Terrorkossan:

jo, jag har skrivit ipconfig och då får jag upp 192.168.1.1

Du får nog ge mer information än så... Lägg upp bilder på hur det ser ut.

EDIT: Din bild säger inte mer än att ditt lokala nätverk ser rätt ut, den säger ingenting om hur din port forwarding och så ser ut.

|| Intel 8700K || MSI GTX 1080 TI Gaming X || Xonar DG || Samsung 750 EVO 500GB & OCZ Agility 3 120GB & Samsung 960 EVO 250GB & Crucial V4 256GB || XFX XXX 650W || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2012
Skrivet av DunderKlumpen:

EDIT: Din bild säger inte mer än att ditt lokala nätverk ser rätt ut, den säger ingenting om hur din port forwarding och så ser ut.

http://gyazo.com/c7da7fb5082029c0021305cbe925a798

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bästkusten
Registrerad
Jun 2009

Du får nog sätta "server IP Address" till din dators adress, 192.168.1.6.

Säker på att portnumret stämmer?

|| Intel 8700K || MSI GTX 1080 TI Gaming X || Xonar DG || Samsung 750 EVO 500GB & OCZ Agility 3 120GB & Samsung 960 EVO 250GB & Crucial V4 256GB || XFX XXX 650W || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skellefteå
Registrerad
Apr 2014
Skrivet av Terrorkossan:

Ska du köra modpack så kör du väl bukkit och då portforwardar du väl inte eller?

sebbeboy -Vad är det som är så roligt med att sitta och navigera där med muspekaren? För det är väl det enda vettiga man kan göra i startmenyn?
Tvelander -För den är 10000000000x mer logisk än att sitta leta runt i ett satans fan fullscreen fönster med massa grafik och skit bajs som funkar kiss dåligt på PC.
Kör start8 nu annars får jag FLIPP på windows 8

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Östersund
Registrerad
Jan 2011
Skrivet av V1pArzZ:

Ska du köra modpack så kör du väl bukkit och då portforwardar du väl inte eller?

Bukkit måste precis som alla andra minecraft servrar ha 25565(standard) forwardad.

CPU: i7 4770k Noctua NH-D14 MOBO: Maximus VI Hero GPU: GTX 980 RAM: 16 GB 1600 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G500s V.v. citera mig för att få svar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2012
Skrivet av DunderKlumpen:

tack missade det, men minecrafts default port är väll 25565

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skellefteå
Registrerad
Apr 2014
Skrivet av swehunter2000:

Bukkit måste precis som alla andra minecraft servrar ha 25565(standard) forwardad.

Hmm, jag gjorde inte det, men jag hade redan haft en vanilla server och port forwardat den.

sebbeboy -Vad är det som är så roligt med att sitta och navigera där med muspekaren? För det är väl det enda vettiga man kan göra i startmenyn?
Tvelander -För den är 10000000000x mer logisk än att sitta leta runt i ett satans fan fullscreen fönster med massa grafik och skit bajs som funkar kiss dåligt på PC.
Kör start8 nu annars får jag FLIPP på windows 8