Permalänk

Internet dör hjälp!?

Hallå!

Sitter och lanar med några polare och så emellanåt så dör internet så behöver jag starta om modem och router sen funkar det ett tag igen.. Fruktansvert irriterande. När det bara är jag hemma så är det aldrig desas problem. Känns som det kan vara med att där blir mycket belastning på nätet och den stänger ner sig av ngn anledning eller något? Någon som har tips på vad jag kan testa elelr vet vad det är för fel? Hade varit sjukt tacksam!

Permalänk
Inaktiv

Jag kan verifiera att internet inte är döende. Har surfat en hel del i dag. Om ni använder er utav samma portar medans ni spelar, så kan vad som helst hända.

Permalänk

Inte så duktig på detta men. Har det kopplat nu modemet till routern sen från en port till en switch som vi kopplat in oss i. Och den switchen avänder vi på samma sätt hemma dagligen också. Något jag kan kolla eller ändra eller något?

Permalänk
Medlem

Vad är det för router?
Står den upp eller ligger den ned? Vissa modeller rekommenderas att de ska stå upp för bättre själv ventilation.
Blir den väldigt varm?
Har du/ni uppdaterat routern till senaste firmware?
Är det via tråd eller trådlöst ni använder den?

Visa signatur

Just playing for fun ‾\o.0/‾

Permalänk

Det är en Asus RT-N66U
den hänger på väggen.
Nej den blir inte så varm.
Har den nyaste firmwaren
Vi använder tråd. Drar en kabel från routern till en switch som vi kopplar in oss i.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marcuso92:

Hallå!

Sitter och lanar med några polare och så emellanåt så dör internet så behöver jag starta om modem och router sen funkar det ett tag igen.. Fruktansvert irriterande. När det bara är jag hemma så är det aldrig desas problem. Känns som det kan vara med att där blir mycket belastning på nätet och den stänger ner sig av ngn anledning eller något? Någon som har tips på vad jag kan testa elelr vet vad det är för fel? Hade varit sjukt tacksam!

Tanka pingplotter och ladda upp filen om du inte kan tolka den själv. Så kan vi kika vidare

Permalänk
Rekordmedlem

Kan du förklara vad som händer, stannar trafiken eller tappar du kontakten eller får du ingen ip, använder alla dhcp eller har någon statiska inställningar i datorn, går det att logga in i routern när det strular, ligger felet i lanet eller på wansidan ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.