Drivrutiner till nätverkskortet saknas

Permalänk
Medlem

Drivrutiner till nätverkskortet saknas

Hej jag har precis formaterat om datorn och jag kan tyvärr inte hitta CDn till min moderkort för att installera alla drivrutiner, därför kan inte jag kopplas på internet eftersom det finns inga drivrutiner. Jag har testat att gå in på MSi ( har msi moderokort ) hemsida och installera drivrutiner därifrån men det funkar inte heller.

Någon som vet hur jag kan göra så att jag kan få internet att fungera igen ?

tack för hjälp

Permalänk
Hedersmedlem

Börja med att berätta exakt vilket moderkort det gäller, operativsystem och annat viktigt.

*Trådrubrik förtydligad och tråd flyttad i enlighet med §3.1 & §3.2 i reglerna*

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

MSI MS-7681
och har windows 7 32-bit

Permalänk
Hedersmedlem

Du försöker alltså installera http://download.msi.com/dvr_exe/realtek_pcielan_7_mb.zip ?

Vad är det som inte fungerar? Vilket felmeddelande? Ord är gratis, ju fler i en felbeskrivning desto bättre.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

När jag försöker installera det du har skickat får jag
¨The Realtek Network Controller was not found.
If Deep Sleep Mode is enabled Please Plug The Cable¨

Permalänk
Medlem

tomle det är de jag provar , men som sagt börjar lite av installationen sen avslutar med det där ¨The Realtek Network Controller was not found.If Deep Sleep Mode is enabled Please Plug The Cable¨

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Dareme:

När jag försöker installera det du har skickat får jag
¨The Realtek Network Controller was not found.
If Deep Sleep Mode is enabled Please Plug The Cable¨

Varför väljer du att installera om datorn? Har något hänt, åska t ex? Lyser/blinkar dioderna vi nätverkskontakten?

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Varför väljer du att installera om datorn? Har något hänt, åska t ex? Lyser/blinkar dioderna vi nätverkskontakten?

datorn var seg så jag misstänkte jag hade virus, ja det lyser grönt

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Varför väljer du att installera om datorn? Har något hänt, åska t ex? Lyser/blinkar dioderna vi nätverkskontakten?

nätverkskontakten på datorn lyser grönt, på modemet lyser allt grönt förutom LAN1 lyser rött, ( har trådlös koppling till samma modem från bärbar dator inga o det funkar.)