WD My Book korrekt AC-adapter eftersökes

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2012

WD My Book korrekt AC-adapter eftersökes

Hej,

jag har en Western Digital My Book extern 3,5" hårddisk, USB 3.0 på 3 TB.

Hårddisken slutade fungera: datorn hittar inte den när man kopplar in USB, och så avger den ett konstigt mekaniskt ljud.
Det är garanti kvar så jag ska lämna in det till inköpsstället snarast, och då måste alla originalgrejer vara nerpackade.

Hårddisken har legat undangömd i ett skåp ett tag med andra grejer, nu har jag svårt att matcha rätt strömkabel (AC-adapter) till hårddisken, pga att jag äger flera olika externa hårddiskar av diverse fabrikat. Om jag går med fel strömsladd till butiken lär de inte ge service på min hårddisk.

Någon som äger samma produkt (WD My Book) och kan beskriva vilken strömkälla som är korrekt?

Några bilder på hårddisken finns här: https://imgur.com/a/EvzTT

Jag bifogar dem i inlägget också.

Är detta rätt kontaktdon? 12 V 1.5 A. Enkel fyrkantig utformning. Asian Power Devices Inc.

Tackar för allt hjälp ni kan ge.

rubrikändring
Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2012

Problemet är nog löst

Nu har jag fått tips av två personer, och båda bekräftar att det är en annan AC-adapter som gäller, nämligen en av märket Ktec och ser ut som följande

Eftersom jag nu hittat matchande adapter till hårddisken, kan min fråga anses besvarad.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2010

jag inte dom bryr sig. sålänge som det är rätt spänning och kontakt så är det nog lugnt.

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus R9 290 OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |
NAS 40TB: 8x3TB RAIDz2 | 4x4TB RAIDz1 | ASRock C2550D4I | 32GB ECC RAM | FreeNAS |
LJUD: M-Audio BX8 D2 | ATH-M50 | Focusrite Scarlett 2i2 |

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
QuakeNet
Registrerad
Jul 2001

Så länge det är rätt spänning (volt), att plus ligger i mitten (som de du postade gör) samt att den klarar lika mycket belastning (Ampere) så är det inga konstigheter alls att använda valfri adapter.

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today :: Serverrum
WS: Asus P9X79 :: Core i7 3820 :: 32 GB RAM :: Samsung 830 256 GB :: 2x Intel 910 400 GB PCIE :: PNY Geforce GTX 970 XLR8 :: Gigabyte Odin GT 800W :: 2x Samsung Syncmaster S27A950D
NAS: SuperMicro X10-SLM-F :: Core i3 4130T :: 24 GB Kingston ECC :: Ri-Vier RVS2-06A 12Bay 2U :: IBM M1015 (IT) :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+ ::