Installera service pack 3 (XP)

Permalänk

Installera service pack 3 (XP)

Hej.. har fixat xp på min gamla dator pga tyckte inte win 7 fungerade någe bra.. kan ju vart för jag hade en 64 bits version.. iallafall har jag inte tillgång till en 32bits version annars hade jag nog provat det.. men iallafall fixade jag XP haromdagen.. och nu vill jag ordna med SKYPE! men det går inte, för jag måste ha service pack 3... nu är jag inte så insatt i datorer och sådana här saker.. men

kör windows update, datorn öppnar internet explorer, sen står det

Felnummer: 0x80244019

Det har inträffat ett problem och den begärda sidan kan inte visas. Via länkarna nedan kan du söka information om problemet.
Självhjälp:

Vanliga frågor och svar

Sök lösningar

Diskussionsgrupp om Windows Update
Hjälp/assistans:

Microsofts onlinesupport (kostnadsfritt för frågor som rör Windows Update)

finns det något annat sätt att fixa service pack 3? windows update fungerar inte, och ska jag installera det manuellt behöver jag internet explorer 5++ och går ju inte att uppdatera så kan inte få tag i det heller!

heelp me

Permalänk
Medlem

Prova ladda hem Chrome och tanka hem Installen för SP3 via det, funkade för mig när updates inte ville som jag (Dock med W7)

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: RADEON RX5700 Flashat till XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Permalänk
Rekordmedlem

Om du absolut måste köra XP så
http://support.microsoft.com/kb/322389/sv

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Kindeborg:

Hej.. har fixat xp på min gamla dator pga tyckte inte win 7 fungerade någe bra.. kan ju vart för jag hade en 64 bits version.. iallafall har jag inte tillgång till en 32bits version annars hade jag nog provat det.. men iallafall fixade jag XP haromdagen.. och nu vill jag ordna med SKYPE! men det går inte, för jag måste ha service pack 3... nu är jag inte så insatt i datorer och sådana här saker.. men

kör windows update, datorn öppnar internet explorer, sen står det

Felnummer: 0x80244019

Det har inträffat ett problem och den begärda sidan kan inte visas. Via länkarna nedan kan du söka information om problemet.
Självhjälp:

Vanliga frågor och svar

Sök lösningar

Diskussionsgrupp om Windows Update
Hjälp/assistans:

Microsofts onlinesupport (kostnadsfritt för frågor som rör Windows Update)

finns det något annat sätt att fixa service pack 3? windows update fungerar inte, och ska jag installera det manuellt behöver jag internet explorer 5++ och går ju inte att uppdatera så kan inte få tag i det heller!

heelp me

http://www.microsoft.com/en-us/download/details.aspx?id=24

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kindeborg:

Hej.. har fixat xp på min gamla dator pga tyckte inte win 7 fungerade någe bra.. kan ju vart för jag hade en 64 bits version.. iallafall har jag inte tillgång till en 32bits version annars hade jag nog provat det.. men iallafall fixade jag XP haromdagen.. och nu vill jag ordna med SKYPE! men det går inte, för jag måste ha service pack 3... nu är jag inte så insatt i datorer och sådana här saker.. men

kör windows update, datorn öppnar internet explorer, sen står det

Felnummer: 0x80244019

Det har inträffat ett problem och den begärda sidan kan inte visas. Via länkarna nedan kan du söka information om problemet.
Självhjälp:

Vanliga frågor och svar

Sök lösningar

Diskussionsgrupp om Windows Update
Hjälp/assistans:

Microsofts onlinesupport (kostnadsfritt för frågor som rör Windows Update)

finns det något annat sätt att fixa service pack 3? windows update fungerar inte, och ska jag installera det manuellt behöver jag internet explorer 5++ och går ju inte att uppdatera så kan inte få tag i det heller!

heelp me

Jag tycker att du ska testa Windows 8.1. Det är gratis att testa.

http://technet.microsoft.com/en-us/evalcenter/hh699156.aspx

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk

tack för länkarna, det verkar funka.. få se strax!

och vadå windows 8.1? är inte det ännu mer krävande än windows 7? har 1500 ram på den här tv datorn, och något rutten processor från 2003.. så

Permalänk

Xp är EOL sedan början detta år...ge upp skiten och välj annat operativsystem

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kindeborg:

tack för länkarna, det verkar funka.. få se strax!

och vadå windows 8.1? är inte det ännu mer krävande än windows 7? har 1500 ram på den här tv datorn, och något rutten processor från 2003.. så

Mindre krävande faktiskt.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk

aja, provar windows 8.1 då ^^ tankar det nu

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kindeborg:

aja, provar windows 8.1 då ^^ tankar det nu

Tänk på att det är en test-version som du kan testa i 90 dagar, efter det går det inte att uppgradera den till en fullversion. Men det är helt klart värt att testa. Lägg in en startmenyersättare om du vill få det likadant som Windows 7 eller XP.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem

Med vlite kan du krympa Windows 7 med full funktionalitet som tar under 200MB ram jag kör w7 på en tunn klient som har 1GB ram och semperon 2100+ på 1GHz och det rullar på fint

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kindeborg:

...

finns det något annat sätt att fixa service pack 3? windows update fungerar inte, och ska jag installera det manuellt behöver jag internet explorer 5++ och går ju inte att uppdatera så kan inte få tag i det heller!

heelp me

Om du drar hem SP3 från länken ovan kommer den även att föreslå att ladda hem IE8 vilket rekommenderas, så borde du kunna installera SP3.

Men som sagts XP dagar är förbi. RIP.

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 | HP Z24n |► OnePlus 6 |

Permalänk

så laddade ner windows 8.1 då, och tryckte sedan på "setup.exe" fick fram 2 fel meddelande.. :C

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kindeborg:

så laddade ner windows 8.1 då, och tryckte sedan på "setup.exe" fick fram 2 fel meddelande.. :C

Du ska lägga över iso filen till en bootbar USB eller bränna på DVD:)

Edit: program för att skapa en bootbar USB (kommer ta bort allting på USB stickan) http://rufus.akeo.ie/
välj MBR och sedan säg till den vart filen ligger, fråga gärna om du har fler frågor.

Visa signatur

NZXT Phantom 410 (Vit) | i5 3570k@4.2GHz | Asus P8Z77-V LE | Corsair Vengeance LP 1600MHz 16GB | Gigabyte GTX 670 Windforce OC @1GHz | Seagate 600 480GB | Corsair HX750 | Cooler Master 212 Evo

Permalänk

aha, kollade ju på nätet, stod att det bara var att uppgradera direkt från windows.. alla filer sparades dessutom.. jobbigt det blev nu får vänta några dagar då.. inget usb förtillfället

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kindeborg:

aha, kollade ju på nätet, stod att det bara var att uppgradera direkt från windows.. alla filer sparades dessutom.. jobbigt det blev nu får vänta några dagar då.. inget usb förtillfället

Kan fungera, men från XP direkt till W8 vettifan.

Visa signatur

NZXT Phantom 410 (Vit) | i5 3570k@4.2GHz | Asus P8Z77-V LE | Corsair Vengeance LP 1600MHz 16GB | Gigabyte GTX 670 Windforce OC @1GHz | Seagate 600 480GB | Corsair HX750 | Cooler Master 212 Evo

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kindeborg:

aha, kollade ju på nätet, stod att det bara var att uppgradera direkt från windows.. alla filer sparades dessutom.. jobbigt det blev nu får vänta några dagar då.. inget usb förtillfället

Har du ingen dvd-skiva att bränna det till heller?

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fidel Castro:

Xp är EOL sedan början detta år...ge upp skiten och välj annat operativsystem

Bästa inlägget i tråden. Till TS: här kan du ladda ner en fullt laglig, svensk Windows 7 32-bitars version:

http://msft.digitalrivercontent.net/win/X17-59271.iso

Visa signatur

Men must be governed. Often not wisely, I will grant you, but they must be governed nonetheless.