Installera service pack 3 (XP)

Permalänk

Installera service pack 3 (XP)

Hej.. har fixat xp på min gamla dator pga tyckte inte win 7 fungerade någe bra.. kan ju vart för jag hade en 64 bits version.. iallafall har jag inte tillgång till en 32bits version annars hade jag nog provat det.. men iallafall fixade jag XP haromdagen.. och nu vill jag ordna med SKYPE! men det går inte, för jag måste ha service pack 3... nu är jag inte så insatt i datorer och sådana här saker.. men

kör windows update, datorn öppnar internet explorer, sen står det

Felnummer: 0x80244019

Det har inträffat ett problem och den begärda sidan kan inte visas. Via länkarna nedan kan du söka information om problemet.
Självhjälp:

Vanliga frågor och svar

Sök lösningar

Diskussionsgrupp om Windows Update
Hjälp/assistans:

Microsofts onlinesupport (kostnadsfritt för frågor som rör Windows Update)

finns det något annat sätt att fixa service pack 3? windows update fungerar inte, och ska jag installera det manuellt behöver jag internet explorer 5++ och går ju inte att uppdatera så kan inte få tag i det heller!

heelp me

Permalänk
Medlem

Prova ladda hem Chrome och tanka hem Installen för SP3 via det, funkade för mig när updates inte ville som jag (Dock med W7)

Permalänk
Rekordmedlem

Om du absolut måste köra XP så
http://support.microsoft.com/kb/322389/sv

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Kindeborg:

Hej.. har fixat xp på min gamla dator pga tyckte inte win 7 fungerade någe bra.. kan ju vart för jag hade en 64 bits version.. iallafall har jag inte tillgång till en 32bits version annars hade jag nog provat det.. men iallafall fixade jag XP haromdagen.. och nu vill jag ordna med SKYPE! men det går inte, för jag måste ha service pack 3... nu är jag inte så insatt i datorer och sådana här saker.. men

Det har inträffat ett problem och den begärda sidan kan inte visas. Via länkarna nedan kan du söka information om problemet.
Självhjälp:

Vanliga frågor och svar

Sök lösningar

Hjälp/assistans:

finns det något annat sätt att fixa service pack 3? windows update fungerar inte, och ska jag installera det manuellt behöver jag internet explorer 5++ och går ju inte att uppdatera så kan inte få tag i det heller!

heelp me

http://www.microsoft.com/en-us/download/details.aspx?id=24

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kindeborg:

Självhjälp:

Vanliga frågor och svar

Sök lösningar

Hjälp/assistans:

heelp me

Jag tycker att du ska testa Windows 8.1. Det är gratis att testa.

http://technet.microsoft.com/en-us/evalcenter/hh699156.aspx

Permalänk

tack för länkarna, det verkar funka.. få se strax!

och vadå windows 8.1? är inte det ännu mer krävande än windows 7? har 1500 ram på den här tv datorn, och något rutten processor från 2003.. så

Permalänk
Medlem

Xp är EOL sedan början detta år...ge upp skiten och välj annat operativsystem

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kindeborg:

tack för länkarna, det verkar funka.. få se strax!

och vadå windows 8.1? är inte det ännu mer krävande än windows 7? har 1500 ram på den här tv datorn, och något rutten processor från 2003.. så

Mindre krävande faktiskt.

Permalänk

aja, provar windows 8.1 då ^^ tankar det nu

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kindeborg:

aja, provar windows 8.1 då ^^ tankar det nu

Tänk på att det är en test-version som du kan testa i 90 dagar, efter det går det inte att uppgradera den till en fullversion. Men det är helt klart värt att testa. Lägg in en startmenyersättare om du vill få det likadant som Windows 7 eller XP.

Permalänk
Medlem

Med vlite kan du krympa Windows 7 med full funktionalitet som tar under 200MB ram jag kör w7 på en tunn klient som har 1GB ram och semperon 2100+ på 1GHz och det rullar på fint

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kindeborg:

...

heelp me

Om du drar hem SP3 från länken ovan kommer den även att föreslå att ladda hem IE8 vilket rekommenderas, så borde du kunna installera SP3.

Men som sagts XP dagar är förbi. RIP.

Permalänk

så laddade ner windows 8.1 då, och tryckte sedan på "setup.exe" fick fram 2 fel meddelande.. :C

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kindeborg:

så laddade ner windows 8.1 då, och tryckte sedan på "setup.exe" fick fram 2 fel meddelande.. :C

Du ska lägga över iso filen till en bootbar USB eller bränna på DVD:)

Edit: program för att skapa en bootbar USB (kommer ta bort allting på USB stickan) http://rufus.akeo.ie/
välj MBR och sedan säg till den vart filen ligger, fråga gärna om du har fler frågor.

Permalänk

aha, kollade ju på nätet, stod att det bara var att uppgradera direkt från windows.. alla filer sparades dessutom.. jobbigt det blev nu får vänta några dagar då.. inget usb förtillfället

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kindeborg:

aha, kollade ju på nätet, stod att det bara var att uppgradera direkt från windows.. alla filer sparades dessutom.. jobbigt det blev nu får vänta några dagar då.. inget usb förtillfället

Kan fungera, men från XP direkt till W8 vettifan.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kindeborg:

Har du ingen dvd-skiva att bränna det till heller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fidel Castro:

Xp är EOL sedan början detta år...ge upp skiten och välj annat operativsystem

Bästa inlägget i tråden. Till TS: här kan du ladda ner en fullt laglig, svensk Windows 7 32-bitars version:

http://msft.digitalrivercontent.net/win/X17-59271.iso