Problem med spel, irc, mumble etc men allt annat funkar

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Södra norrland
Registrerad
Jul 2003

Problem med spel, irc, mumble etc men allt annat funkar

Så sedan ett tag tillbaka har jag väldiga problem med slumpmässiga nedkopplingar i allt från BF4 till irc-klienten på min speldator. Får nedkopplingar med ojämna mellanrum som beter sig som om jag helt enkelt har tappat uppkopplingen. Allt annat fungerar dock perfekt inklusive strömmande tjänster som netflix och twitch.

Misstänkte först att routern kunde vara problemet så bytte port i den utan någon effekt. Har 3 bärbara enheter uppkopplade mot routern och ingen av dem har samma problem.

Vid nedkopplingen tar det ett tag, typ en minut eller så innan saker kickar igång ett tag. Mumble säger något om att UDP uppkoppling inte fungerar och att den byter till TCP läge. Kan detta ha något med saken att göra? Vet inte riktigt vad UDP/TCP paket är men kan problem med UDP paket förklara varför mina program kopplar ner sig?

Har ingen aning om vad jag borde leta efter så google har tyvärr inte riktigt hjälpt mig i det här fallet därför vänder jag mig till er kunniga på swec och hoppas att någon har kompetens nog att hjälpa mig

Stationär: i5 750@3.8GHz kylt av H80 P'n'P| Asus DC2 7970 | 8GB RAM | 750GB SSD + 2.5TB HDD | FD Define R2 | beQuiet Dark Power 850W |
Bärbar: 13" rMBP | i5 2.4GHz | 8GB RAM | 256GB SSD | Intel Iris |