Behöver akut hjälp med min bärbara dator!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tumba
Registrerad
Maj 2014

Behöver akut hjälp med min bärbara dator!

Hej.

Igår slutade min dator att fungera om den ska! Problemet som har dykt upp är att många program och filer har slutat att fungera..Problemen som har dykt upp är att när jag skall köra en musikfil så får jag "serverkörning misslyckades" Windows installer fungerar ej..Mitt cubase (musikprogram) fungerar ej..Spotify kan jag ej lyssna på musik på då det står att det är fel på mitt ljudkort trots att det fungerar bra..Olika åtgärder som man kan köra direkt från kontrollpanelen fungerar ej att öppna..Mitt virus program slog ut och fungera ej. Har försökt att återställa datorn men utan resultat..Behöver hjälp att fixa detta utan att behöva formatera datorn. Jag har kört felsökning men datorn hittar inget fel! Tacksam för alla svar som jag kan få!

MvH: Tommy Lindqvist

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hedesunda
Registrerad
Dec 2005

Gör i följande ordning:

1) Vad säger BitDefender Rescue CD om din dators tillstånd?
2) Vad säger SFC /SCANNOW om dina systemfilers integritet?
3) Vad säger BIOS självtest om din hårddisk?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sverige
Registrerad
Aug 2004

Du glömde att skriva din bärbar modell namn och andra hårdvara i den. Hur många år har du använd den ? Felet kan bero på hårddisken. Har din bärbar återställning recovery partition ?

Skrivet av TommyLindqvist:

Jag har kört felsökning men datorn hittar inget fel!

Exakt vilka felsökningar gjorde du ?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tumba
Registrerad
Maj 2014

Jag har en Asus med windows 7..När jag kör felsökning så finner den inget fel..Jag har inte prova allt då jag inte har all kunskap om datorer..

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sverige
Registrerad
Aug 2004

ok du behöver bara felsöka en viktig sak hårddisken på bärbara datorer går mekaniska hårddiskar sönder ofta. Prova detta program Acronis® Drive Monitor™ den kommer visa om din hårddisk har problem eller håller på att dö:

Om du har problem i Windows kan du starta den i felsäker läge innan dator Windows laddas tryck F8 välj felsäker läge. Asså om du kan inte mycket om datorer då är bäst du lämnar den till något som kan felsöka den bättre.