Problem med Samsung Smart TV (F7005) [LÖST]

Permalänk
Medlem

Problem med Samsung Smart TV (F7005) [LÖST]

Jag har en Samsung UE46F7005 som jag har problem med. Det hela började i förrgår, då jag märkte att det inte gick att gå in i Samsung Apps (där man hämtar och installerar appar). Jag fick ett felmeddelande om att tjänsten inte var tillgänglig, och koden "ERROR_CODE_012". Alla andra medföljande appar fungerade felfritt och mitt nätverk var det inget problem med. Jag försökte googla på felkoden men blev inte klokare, så jag bestämde mig för att vänta och se om det skulle lösa sig själv.

Två dagar senare var samma problem fortfarande kvar, så idag återställde jag TV:ns inställningar. Nu fick jag inte längre den tidigare felkoden och Samsung Apps laddade lite längre än den gjorde förut. Men nu dök en annan felkod upp; "Meddelandekod: 0". Det jag gjorde nu var att återställa Samsung Hub, och som ett resultat av det togs alla medföljande appar bort, även Samsung Apps. Så nu kan man inte använda eller installera några appar alls. En app blev faktiskt kvar, och det var Webbläsaren. Jag kan även komma åt Netflix via en rektangulär ruta som ger förslag på appar.

Jag har testat att starta om routern, men det hjälper inte heller. Jag hade tänkt ta kontakt med Samsung support, men de har stängt idag (söndag).

Någon som kan ha en lösning på mitt problem eller varit med om något liknande?

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P CPU: Intel Core i5 10600K CPU-kylare: Noctua NH-U12A Moderkort: Gigabyte Z490I Aorus Ultra RAM: Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3600MHz 2x8GB Disk: WD Blue SN550 M.2 2280 1TB GPU: Gigabyte Aorus GeForce RTX 3070 Master PSU: Corsair SF600 Platinum 600W Skärm: Acer Nitro XV282KKV Tangetbord: Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Brown Mus: Logitech G Pro Wireless

Permalänk
Medlem

Löste problemet genom att gå in i TV:ns nätverksinställningar och ändra DNS-adressen till 8.8.8.8

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P CPU: Intel Core i5 10600K CPU-kylare: Noctua NH-U12A Moderkort: Gigabyte Z490I Aorus Ultra RAM: Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3600MHz 2x8GB Disk: WD Blue SN550 M.2 2280 1TB GPU: Gigabyte Aorus GeForce RTX 3070 Master PSU: Corsair SF600 Platinum 600W Skärm: Acer Nitro XV282KKV Tangetbord: Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Brown Mus: Logitech G Pro Wireless

Permalänk
Medlem

Det är inte bara du som har DNS problem på din smartTV, jag ha fått byta DNS för att få netflix att funka atm

Permalänk
Medlem

Det är nåt knas o har varit i ca 5 dagar med smart hub servrar. Dem "arbetar så snabbt dem kan" för att lösa det enligt samsung sveriges facebook. Kommunikationen och informationen från dem är under all kritik gällande detta.

Är jävligt kul att betala för två tjänster och inte komma åt använda dem genom tvn som det är tänkt...Hoppas innerligt att det är åtgärdat snart, 5 dagar+ så måste det ju varit något totalhaveri

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem
Skrivet av golom:

Det är inte bara du som har DNS problem på din smartTV, jag ha fått byta DNS för att få netflix att funka atm

Skrivet av N_Micke:

Det är nåt knas o har varit i ca 5 dagar med smart hub servrar. Dem "arbetar så snabbt dem kan" för att lösa det enligt samsung sveriges facebook. Kommunikationen och informationen från dem är under all kritik gällande detta.

Är jävligt kul att betala för två tjänster och inte komma åt använda dem genom tvn som det är tänkt...Hoppas innerligt att det är åtgärdat snart, 5 dagar+ så måste det ju varit något totalhaveri

Jaha okej, så det är så det ligger till. Misstänkte att det var fel i deras ände. Riktigt dåligt av Samsung att det tar så lång tid att åtgärda felet.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P CPU: Intel Core i5 10600K CPU-kylare: Noctua NH-U12A Moderkort: Gigabyte Z490I Aorus Ultra RAM: Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3600MHz 2x8GB Disk: WD Blue SN550 M.2 2280 1TB GPU: Gigabyte Aorus GeForce RTX 3070 Master PSU: Corsair SF600 Platinum 600W Skärm: Acer Nitro XV282KKV Tangetbord: Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Brown Mus: Logitech G Pro Wireless

Permalänk
Medlem

Ja, fortfarande nere och noll info att få antar jag. Vore kul att få kolla lite serier snart

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem
Skrivet av N_Micke:

Ja, fortfarande nere och noll info att få antar jag. Vore kul att få kolla lite serier snart

Så att ändra DNS-adressen fungerar inte för dig?

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P CPU: Intel Core i5 10600K CPU-kylare: Noctua NH-U12A Moderkort: Gigabyte Z490I Aorus Ultra RAM: Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3600MHz 2x8GB Disk: WD Blue SN550 M.2 2280 1TB GPU: Gigabyte Aorus GeForce RTX 3070 Master PSU: Corsair SF600 Platinum 600W Skärm: Acer Nitro XV282KKV Tangetbord: Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Brown Mus: Logitech G Pro Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av alex5555:

Så att ändra DNS-adressen fungerar inte för dig?

Det har jag inte testat, tycker det ska funka som det ska ändå. Får prova ikväll. Kommer du in på samsung apps o så? Hade lite problem med Hbo i samband med detta och skulle då ominstallera, o det var ju ganska svårt att installera det igen när sen smart hub låg nere

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem
Skrivet av N_Micke:

Det har jag inte testat, tycker det ska funka som det ska ändå. Får prova ikväll. Kommer du in på samsung apps o så? Hade lite problem med Hbo i samband med detta och skulle då ominstallera, o det var ju ganska svårt att installera det igen när sen smart hub låg nere

Ja, allt fungera som det ska nu!

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P CPU: Intel Core i5 10600K CPU-kylare: Noctua NH-U12A Moderkort: Gigabyte Z490I Aorus Ultra RAM: Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3600MHz 2x8GB Disk: WD Blue SN550 M.2 2280 1TB GPU: Gigabyte Aorus GeForce RTX 3070 Master PSU: Corsair SF600 Platinum 600W Skärm: Acer Nitro XV282KKV Tangetbord: Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Brown Mus: Logitech G Pro Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av alex5555:

Ja, allt fungera som det ska nu!

Funkade här med att ändra DNS

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö